Више моде, мање провокација – нова ера Баленциаге
Као што знамо, индустрија не заборавља дуго времена. Прошло је неколико месеци од скандала у вези са неприкладном кампањом бренда, која га је умало уништила у очима целог света. Наслови који оптужују бренд да промовише педофиле остају врући. Због овога се Баленсијага, након што је повукао кампању и упутио званично извињење, на неко време повукао из медија. Неки су чак претпоставили да је ово крај култног бренда.
Бренд се појавио на Недељи моде у Паризу, потпуно свестан да цео свет моде чека да пропадне. И зато је овога пута одлучила да иде на минимализам. Стандардну спектакуларну атмосферу представе заменила је једноставна сценографија. Главни фокус је био на одећи. „Мода је постала облик забаве, али често овај део засењује њену суштину“ – рекла је гостима једна од белешки остављених на седиштима. Да ли би Баленсијага могла да буде на путу искупљења? Или је то можда само чисто медијска стратегија да се скрене пажња са њене тренутне репутације?
Недокучива слика
Много пре прошлогодишњег скандала, Баленциага је била позната као бренд познат по померању модних граница. Представљамо своје експериментални дизајни као што су патике из колекције “Фулл Дестроиед”. добио је веома мешан одговор у медијима. Ипак, у смислу промета и продатих производа, чинило се да ова слика служи бренду. Скоро сваки експеримент Баленциаге , завршило се тако што је сваки комад био распродат. Такође је вредно напоменути да су потрошачи били спремни да плате астрономске износе за представљену одећу и додатке, који су врло често намерно искривљени.
И мада дуго времена етикета се продаје боље од самог производа, последња кампања ставила је тачку на ове експерименте. Баленциага, која је обично шокирала, овога пута је прешла границу друштвеног прихватања. Дакле, изгледа да Својим благим повратком и потпуно новом природом емисије, желим да се рехабилитујем у очима људи. Свакако одустајање од контроверзних алата може бити почетак овога. Међутим, може ли Баленциага и даље бити исти бренд, наглашавајући једноставност, а не оригиналност? Вероватно ћемо ускоро сазнати.
Каква је била колекција Баленциага за јесен/зиму 2023?
Као што смо рекли, током Недеља моде у Паризубренд је одустао од драматичних решења, као што је трчање у блату или инсценирана снежна олуја. Ове сезоне комплет је био минималистички, а сама модна писта се показала као тепих од чистог слоноваче. Сама ревија је била простор за догађаје у тржном центру Царроусел ду Лоувре, који је служио као често место за модне ревије до раних 2000-их.
Актуелни креативни директор, Демна Гвасалиа, показује да бренд има још много тога да представи са стране чисто одеће. Колекција је укључивала 54 стила . Било је јасно скројених одела, вечерњих хаљина и нове торбице под називом Хуге Баг. Могли су се видети деликатни и женствени акценти који су колекцију учинили људскијом и пријатнијом за слушање.
Упркос томе, и даље је еманирао дух бренда, са класичним мотивима као што су: шљокичасте хаљине са високим изрезом, кутијасте кожне јакне, огромни слојеви тексаса и сунчане наочаре са очима.
Манекенке су прошетале пистом обучене у помало разигран микс цветне хаљине, карактеристично структурисано кројење и елементи преузети директно из уличне моде. Утицај бренда на уличну одећу био је видљив, на пример, у додатку капуљача са надуваним облицима ушивеним у рукаве. Целу емисију пратиле су мирне клавирске ноте, које су како је емисија одмицала постајале све електронскије.
„Идеја је била да будем 200 одсто ја“, рекао је Демна новинарима иза сцене после емисије. „Моја намера је била да га очистим, уредим до тачке у којој говори сам за себе.” Емисија коју је представио Баленциаге свакако је био корак у поправљању нарушеног имиџа бренда. Надам се да није последњи.
Оставите коментар