Историја бренда Валентино
Ова италијанска модна кућа деценијама обликује и дефинише концепт луксуза, класе и безвременског стила. Историја бренда Валентино је стога прича о успеху и страсти према моди која је успела да издржи тестове времена док је задржала своју аутентичну лепоту. Од скромних почетака у Риму, где је идеја рођена, до њеног глобалног утицаја и наслеђа данас, открићемо корене и развој ове модне легенде и видети како је еволуирала током деценија. Поближе ћемо погледати и креативност дизајнера и утицајне тренутке који су бренд Валентино учинили једним од 10 најскупљих брендова на свету.
Почеци – Долце Вита 1960-их.
Историја бренда Валентино датира из шездесетих година прошлог века, када је млади Италијан Валентино Гаравани одлучио да направи револуцију у свету моде. Било је то време када се чинило да тржиште одеће врви од нове енергије, а Италија је постала епицентар креативности и нових трендова. Сам Валентино је рођен у Вогери, малом граду у Ломбардији, 11. маја 1932. године. Од малих ногу је био заинтересован за моду, стекавши прво искуство радећи за локалне дизајнере и кројаче, укључујући и његову тетку Розу.
Од самог почетка, дечак је јасно осећао да му је дизајн одеће најближа уметност, што га је подстакло да се даље развија у уметничким областима. Захваљујући подршци родитеља, имао је прилику да студира на реномираном универзитету Ецоле дес Беаук-Артс у француској престоници. Ово је место где Париз, удахнуо живот започео је и своју професионалну праксу радећи у салонима чији је оснивач Јеан Дессе и Гуи Лароцхе.
Године 1960, у срцу вечног града Рима, Валентино је отворио свој први бутик уз помоћ Ђанкарла Ђаметија, са којим је успоставио не само пословна партнерства, већ и дугогодишње пријатељство. Заједно су створили бренд Валентино са препознатљивом позицијом на међународној арени. Валентино је црпео инспирацију из “Долче Вите” Италија тог времена, што се одразило на његове нацрте. Дизајнерски деби показала не само елегантну, већ и смелу одећу која је одражавала дух слободе и независности ере. Његови радови су, с једне стране, префињени, ас друге, смели експерименти са формом и бојом, што их је учинило јединственим.
Један од најпреломнијих тренутака у Валентиновој каријери било је увођење “Валентино Реда” 1967. године. Ова засићена, дубока нијанса црвене не само да је постала заштитни знак бренда, већ и симбол класе и софистицираности. “Валентино Ред” је постао Цезар црвене боје у свету моде, изузетно пожељна и инспиративна за друге дизајнере да експериментишу са бојом. Исте године, господа Гаравани и Гиамметти су такође награђени престижном наградом Маркуса Неимана.
Ера високе моде
У року од неколико година историја бренда Валентино је добио замах и компанија је стекла огромну популарност. Дизајнери су је поздравили “Краљица Рима”. Током 1970-их и 1980-их, Гаравани је стекао признање првенствено због својих запањујућих креација високе моде. Вечерње хаљине и вечерњи комплети који су освојили срца модела, глумица и аристократа били су заштитни знак бренда. Валентино је своју следећу награду добио 1989. и то је било то звање команданта Легије части. То је највише признање у Француској које се додељује за изузетна достигнућа у различитим областима.
Гаравани је волео да креира одећу за одређене људе и посебне прилике. Био је детаљник који је лично водио рачуна о сваком детаљу својих креација. Прозрачне хаљине, елегантни костими, уклопљени капути и култна црвена боја, која је у његову част названа “Россо Валентино” – то је квинтесенција његовог стила. Није ни чудо што су пројекти бренда добили тако велику пажњу на међународном нивоу. Међу клијентима модне куће биле су бројне филмске и сценске звезде, као и супруге политичара, укључујући: Жаклин Кенеди-Онасис.
Најпознатије колекције – историја бренда Валентино
Током година, модна кућа је створила многе култне колекције које остају извор инспирације за дизајнере широм света. Поред претходно поменуте збирке Валентино Црвена колекција (1967 ), односно сензуална и елегантна верзија класичних вечерњих хаљина, вреди поменути још неколико. Занимљив пример је несумњиво Колекција Марије Антоанете из 1973, пуна хаљина са драгим деколтеом и прелепим рукавима од тила, а све то створено као израз инспирације француске краљице Марије Антоанете.
Током 1990-их, Валентино је стекао признање за своје смеле експерименте са контрастима. Цоллецтион Панк-шик колекција (1994) комбиновао је панк осетљивост са елеганцијом високе моде, што је представљало оштар контраст у моди тог времена. У време када је минимализам доминирао, Валентино се фокусирао на екстраваганцију и оштре контрасте. Дизајнер је одлучио да користи елементе типичне за панк културу, као што су: клинови, конци и сировина у материјалима, а затим их уградите у јединствене, висококвалитетне креације. Била је то манифестација храбрости и уметничког експеримента, која је показала да мода може бити не само префињена, већ и изузетно сензуална и бунтовна.
Ново руководство
Иако је дизајнер продао свој бренд 1990-их, то није значило крај његовог утицаја на модни свет. Године 2007. преузимају дужност уметничких директора Марија Грација Кјури и Пјерпаоло Пичиоли, који је увео нову енергију у бренд. Њихови радови су се односили на Валентиново наслеђе, уносећи модерност и свежину. Након преузимања модне куће, бренд је кренуо ка романтичнијем и деликатнијем стилу. Збирка опере из 2008 је пример оваквог приступа. Ово је колекција која одише грациозношћу и лепотом, а истовремено је модерна и пуна суптилних детаља.
Такође вреди поменути одличан Роцкстуд Цоллецтион (2010). Ова легендарна серија додатака представила је и ципеле на тржишту вечерње торбе са карактеристичним звездастим заковицама познатим као „каменови“. Колекција, која се односи на ону објављену 1994. године, такође је имала занимљив изглед Етно-панк колекција (2020). Био је то покушај Пјерпаола Пичиолија да комбинује традиционалне етничке обрасце са духом бунтовништва панка. Овај експериментални приступ моди који се десио пре тридесет година враћа се на модну писту у потпуно новој, изванредној верзији.
Историја бренда Валентино – како је сада?
Стога се може рећи да је под вођством Пјерпаола Пичиолија, бренд Валентино доживео трансформацију ка више романтична и деликатна естетика. Његови дизајни су пуни суптилности, детаља чипке, пастелних нијанси и прозрачних тканина. Ово је романтизам у облику високе моде. Ипак, Валентино и даље остаје веран традицији високе моде. Седиште у Риму наставља да буде срце бренда, а свака колекција одражава дух Италије, занатско умеће и страст дизајнера. Ова посвећеност изради и квалитету наставља да буде темељ бренда.
Бренд је претрпео многе промене, али и даље остаје веран својим класичним коренима. Валентино дизајни су комбинација класичног и модерног, што их чини привлачним и старијим и млађим генерацијама. Историја бренда Валентино није само фасцинантна прича о успеху, већ и извор вредних поука и инспирације за будуће предузетнике, модне дизајнере и заљубљенике у свет моде. Показује да се инспирација може наћи на разним местима, као што су култура, уметност, историја или чак музика. То је охрабрење да тражите креативне изворе инспирације и да стално развијате своју визију. Такође можете читати на нашем блогу историја бренда Хуго Босс и Версаце.
Оставите коментар