Историја бренда Баленциага
Баленциага је много више од бренда – то је легенда у свету моде, чија је историја деценијама постављала трендове и дефинисала модерну елеганцију. Њени корени сежу до скромног студија у Сан Себастијану у Шпанији, где је млади Кристобал Баленсијага, фасциниран кројењем, започео своје путовање у свет моде. Од скромних почетака до глобалног признања, историја бренда Баленциага остаје инспирација и за дизајнере и за љубитеље моде широм света. Упркос променама у управљању и еволуцији трендова, увек је остао веран својим коренима, одржавајући дух иновације који га је учинио легендом.
Цхасинг прилика
Име Баленциага није ништа друго до презиме његовог оснивача. Кристобал Баленсијага је рођен 1895. године и, према неколико извора, одрастао је у малом приморском граду у Шпанији. Његов први контакт са модом био је када је, након очеве смрти, његова мајка почела да ради као кројачица да би издржавала породицу. Као и већина деце тог времена, био је самоук. Тада није било модних школа или образовања у дизајну или кројењу узорака. Често су породице које живе у сиромаштву научиле од локалних цркава како да шију кроз практично искуство. Занимљиво је да током читаве своје каријере као дизајнер, Баленциага никада није скицирао дизајн оловком на папиру. Али одушевљен радом своје мајке, са 12 година започео је своје путовање у свет моде као шегрт у летовалишту Сан Себастијан.
Своју прву модну кућу основао је 1917. године, али не под познатим данас познатим именом, већ скраћеницом од девојачког презимена његове мајке – Елиса. После неког времена, 1920-их, отворио је другу продавницу, овог пута у Мадриду. Међутим, 1937. године, Баленсијага је био принуђен да се пресели у Француску због Шпанског грађанског рата. А управо је у престоници моде био слављен као неприкосновени лидер француске високе моде. Његова прва модна кућа на Авенуе Георгес В је брзо постала најексклузивнији кројачки студио у Паризу у рангу са модним кућама попут оних тог времена Диор.
Ера иновација
Почевши од тако младог доба, његове вештине кројења узорака и израде одеће биле су изванредне. Као што смо споменули, уместо да планира или скицира своје дизајне, почео је са самом тканином. Штавише, познавао је уметност манипулисања материјалима како би испољио њихов пуни потенцијал. Савршена израда је оно што је разликовало Баленциагу од брендова као што су Цханел и Диор. Његова генијалност му је донела бројна признања, али је сам дизајнер држао своје кругове у малим круговима. С некима се спријатељио и дивио им се, почевши од Цхристиан Диор, преко Хуберта Де Гивенцхи, до Цармел Снов и Диане Врееланд. Био је интроверт за којег се знало да се дистанцира од медија и папараца.
Тако је Баленциага не само показао одлично кројење, већ је и пионир нових техника и материјала. Увео је иновације као што су употреба вештачких тканина, дизајн јакни без крагне и Вечерње хаљине са модерним стиловима који су редефинисали стандарде елеганције. Међутим, тек 1950-их и 1960-их година дизајнер је достигао врхунац свог рада. Његови смели дизајни укључујући иконичну торбу и капут, стекли су међународно признање, инспиришући следеће генерације дизајнера.
Историја бренда Баленциага – наследници наслеђа
Након изузетно успешних неколико деценија, 1968. године Баленциага је неочекивано затворила своју модну кућу. Нажалост, умро је само четири године касније у 77. години. Вест о затварању модне империје шокирала је купце бренда, али се прича да је и сам веровао да више не постоји прави начин да се дизајнира мода. Међутим, испоставило се другачије. 1986. године, непуне две деценије касније, то се догодило нова ера Баленциаге. Један који је томе допринео је Ницолас Гхескуиере, познат по томе што је Баленсијаги удахнуо нови живот од његове прве емисије с/с 98. Многе његове креације су и данас култне, од патцхворк хаљине до торбе Лариат за мотоцикле.
Заузврат, 2001. године модну кућу је преузео Керинг, тренутно власник Саинт Лаурента, Алекандер МцКуеен и Боттега Венета. Године 2015 Демна Гвасалиа је најављен као нови креативни директор Баленциаге и од тада се о њему причају сви. Такође је заслужан за помоћ у ревитализацији бренда на много начина, уз одржавање уметничког интегритета Кристобалових кројева и облика. Захваљујући Демни, модна кућа је препозната као Керингов најбрже растући бренд у 2018. години.
Он је био тај који је оживео корене куће и моде током ревије 2020. Овај важан тренутак показао је да се бренд враћа свом правом наслеђу. И то зато што Баленциага није производио модну колекцију још од самог Кристобала. Чини се да је Демна достојан наследник наслеђа бренда. Још увек слушамо о његовим наредним акцијама које имају за циљ да одведу Баленсијагу до врхова светске моде. Прошле године, на сајму с/с 23, изненадио је индустрију својом најновијом сарадњом са Адидасом, са спортистима у главној улози.
Дух одеће
Данас је утицај Кристобала Баленсијаге и даље видљив у свим дизајнима куће, и прет-а-портер и цоутуре. Његове мајсторске технике опстале су кроз реномиране Баленциагине колекције. Бренд се стално развија и враћа свој јединствени карактер, преузимајући смеле иницијативе под Гвасалијиним вођством. Од сарадње са Симпсоновима до одабира Ким Кардашијан за своју најновију музу, модна кућа напредује баш као што је била 1950-их. Историја бренда Баленциага није само почаст прошлости, већ и инспирација за будућност. Бренд наставља традицију иновација и изврсности која га је учинила модном иконом. Комбинујући традицију са модерношћу, она непрестано прелази границе и обликује трендове, остајући верна својим коренима.
Оставите коментар