Гианни Версаце – како је настао бренд?
Један од највизионарнијих дизајнера у историји моде. Његови смели кројеви, играње са историјом и традицијом одевања и његов отворени сукоб са Арманијем створили су прави мит о јединственом уметнику. Ђани Версаће, како је настао бренд, који и дан-данас распламсава емоције и изазива расправе? Мит или занатство?
Трагична смрт Ендруа Кунана од метака додатно је учврстила мит о бунтовном уметнику који се изражавао кроз моду и уметност. Гианни Версаце је данас икона која се повезује са слободом, еклектицизмом и барокним стилом.
Ђани Версаће, како је бренд настао, или прича о вундеркинду и визионарки
Дизајнер је сматран чудом од детета. Легенда каже да је од детињства проводио време у шиваћи са својом мајком. Сати међу комадићима материјала подстакли су домишљатост и креативност младог генија. Страствено је дизајнирао хаљине и одећу од онога што је пронашао. Док ствара веома оригиналне и инвентивне моделе.
Своју домишљатост, страст и храброст пренео је из мајчине шиваће директно у своје смеле пројекте. Показали су храброст, модерну уметност директно од Ендија Ворхола и древне инспирације. Ове две снажне енергије комбиноване у једном пројекту учиниле су да оригинална дела Италијана одишу јединственошћу. Гианни Версаце, како је бренд настао – то је изузетна прича о страсти, осећајности и одлучности.
Ђани Версаче је студирао архитектуру. Истраживање размишљања о структури, линијама и композицији у области грађевина, заузврат, резултирало је архитектонским приступом перцепцији дизајна одеће.
Храбро, секси, богато, шарено – Ђани Версаће је од самог почетка поставио своје стил, која се на изванредан начин истакла на модном тржишту. Од 1972. године – отварања првог бутика у Милану – име Версаце постало је синоним за слободу, сјај, богатство и боје. Карактеристични знаци су свеприсутне пеге и животињски мотиви, као и глава митолошке Медузе. Ђани Версаће, како је настао бренд који подстиче машту и изазива контроверзе, чак и након смрти његовог главног креатора.
Гианни Версаце – визионарски стил
Модна кућа Версаце, коју су креирали Ђани и Донатела, која му је била муза, инспирација и најоштрији критичар, шокирала је од самог почетка свог постојања. Дошло је до добро познатог сукоба, тачније супротности, између Версацеа и Арманија. Ђани је говорио да Армани облачи углађене жене, док Версаће облачи вреле, страствене љубавнице. И има нешто у томе. Дизајнер се фокусирао на сексипил у својим смелим концептима. Ова опозиција је омогућила Версацеу да изгради имиџ ослобођеног бренда, независни, упућен женама које се не плаше своје предаторске природе, еротике и сексуалности. Порука је била јасна – у нашој одећи имате снаге да посегнете за оним што желите.
Управо су стил, филозофија и дизајн куће Версаце осамдесетих и деведесетих година прошлог века довели до стварања култа модела и еманципације еротике. Хаљина причвршћена иглама за накит или чувена зелена одећа Џеј Ло готово да су излоге бренда, као и савршено дизајнирани, луксузни Прибор. Истичући сексипилност и тело на ослобођен начин, у комбинацији са елементима истинске уметности и неоспорне барокне ексклузивности. Прича о Ђанију Версачеу, како је настао модни бренд који је преживео кризу и поставља трендове, такође је захваљујући Ђанијевој сестри. Донатела, која је била неколико година млађа од Ђанија, била је његов први модел и инспирација. Прича се да је она била његов женски алтер его и пут ка разумевању жена. Ђани је био изузетно осетљив, она је била његова снага.
Версаће и поп култура
Стил Ђанија Версачеа из 90-их био је познат по храброј употреби смелих шара и боја. Његови дизајни су често садржавали сложене шаре инспирисане древном грчком уметношћу, као и живе боје које су се увек истицале на позадини. Дизајнер је такође фаворизовао луксузне тканине и материјале као што су свила, сомот и кожа. Ђани Версаће, како је бренд настао, прича је о храбрости.
Био је пионир у коришћењу нових и неконвенционалних материјала у свом дизајну. Једна од његових најпознатијих иновација била је употреба металне мреже (Оротон), коју је уградио у хаљине, топове и додатке. Такође је експериментисао са комбинацијом коже и чипке, стварајући упечатљив контраст између тврдих и меких текстура.
Његова колекција за јесен 1991. представљала је револуционарну комбинацију коже, чипке и металне мреже која је поставила тон за његове будуће дизајне. Колекција за пролеће 1992. имала је смеле шаре и живе боје, што је додатно учврстило његову репутацију смелог дизајнера.
Гианни Версаце је 1989. основао Ателиер Версаце, одељење свог бренда посвећено креирању модерне, скројене одеће. Овај потез је учврстио његов статус кројача и подигао бренд на нови ниво луксуза.
Био је познат по блиским везама са супермоделима као што су Наоми Кембел, Синди Крафорд и Линда Еванђелиста. Обукао је и бројне познате личности попут Мадоне, Елтона Џона и Принца, што је додатно повећало његову видљивост и утицај. брендови.
Дизајни Ђанија Версачеа често су се појављивали у музичким спотовима и омотима албума, показујући његову везу са музичком индустријом. Његова култна зелена хаљина, коју је носила Џенифер Лопез на додели Греми награда 2000. године, постала је значајан тренутак у историји моде.
Трагична, случајна смрт
Ђани Версаће, како је настао марк која је преживела највећу могућу кризу – смрт творца? Дизајнер је трагично погинуо на степеницама своје куће у Мајами Бичу, а убио га је серијски убица Ендру Канан. Мотив злочина до данас је остао нејасан – није познато да ли је Канан био опседнут Версачеом или је наручен од мафије.
Версаце је обукао не само принцезу Дајану, већ и иконе као што су Лиз Тејлор, Џоан Колинс, Елтон Џон и Силвестер Сталоне. Његовим дизајном су се дивили и супермодели као што су Клаудија Шифер, Наоми Кембел и Синди Крафорд. Његова сестра Донатела није била само његова муза, већ и колегиница и пријатељица. Њихова нераскидива веза била је кључ успеха бренда Версаце.
Ђанијева смрт означила је крај једне од најсјајнијих звезда света моде, али његово наслеђе живи у свету високе моде, инспиришући следеће генерације дизајнери и љубитељи стила.
Модна кућа Версаце – некад и сад
Након трагичне Гианнијеве смрти, кућа Версаце морала је значајно да обнови своје темеље. Ђани је трагично умро, упуцан од стране случајног криминалца. Инцидент се догодио током свакодневне јутарње шетње ради куповине новина и шокирао је не само модни свет.
Драма је имала дуготрајне последице и на бренд и лично на Ђанијеву браћу и сестре. Модну кућу је преузела Донатела, којој је старији брат одавно постао лице модне куће. Дуги низ година била је задужена и за посао, док је Ђани био тотални уметник.
После смрти дизајнер и креативни директор, најмлађа сестра је постала заштитно лице Бусинессвомен и дизајнер у једном. Међутим, смрт њеног старијег брата озбиљно је нарушила њено самопоуздање. Без главног уметника такође је било тешко пронаћи пут. Пратите устаљени тренд или испробајте нешто ново?
Донатела се борила не само са уметничким проблемима, већ је морала да поново састави компанију оптерећену дуговима.
Био је то прави изазов у сенци огромне личне трагедије и болне жалости. Како се носила са тим? Погледајте само Версаце данас.
Версаце 2024
У 2024. модна кућа Версаце је и даље отворена и одушевљава новим колекцијама и дизајном. Донатела храбро развија стил који је поставио Ђани. Версаце прати свој пут смелих, секси дизајна, али има и љубавну везу са модерношћу. Како изгледа Версацеова колекција за 2024.
Бела крагна и панк? Што да не? Играње конвенцијама и коришћење контраста, енергија створена сукобом два екстремна стила или традиције, уобичајена је техника коју користи Ђани. Донатела га такође савршено користи.
ИН 2024 године, Версаце показује своје мало пригушеније, али ипак секси и самоувереније лице.
Иако критичари и стручњаци понекад описују најновије колекције као недоследне и хаотичне, тешко је за то окривити Версаце. Емисије су изврсно дизајниране, од најскривенијих силуета до рамена, лудих, смелих и раскошних у Гиеннијевом стилу. Од црне преко црвене до запањујуће златне.
Модели из колекције за лето 2024. остају потпуно другачије. Детаљи су, међутим, лагани и прозрачни као лето. Интензивне боје црне, златне и црвене замениле су пастеле. Нежне боје и карактеристични дезен Версацеа, присутни у скоро свакој колекцији, играју се богатством и раскош. Пастелно зелена и златна? Мини дужина.
Силуете, инспирисане шездесетим годинама прошлог века, нису лишене Версацеовог карактеристичног стила и карактеристика.
Прича о Версацеу
„Америчка прича о злочину: Убиство Версачеа” је од премијере изазвала много емоција и контроверзи. Прича о Ђанију Версачеу и начину на који је бренд настао је такође поп култура и инспирација за филмске ствараоце.
Упркос неоспорном глумачком таленту глумачке екипе и пажљивој реконструкцији догађаја, филмска адаптација наишла је на помешана мишљења. Било је много дискусија о начину на који су дизајнер и Донатела представљени. Међутим, стварање филмова о историји дизајнера јасно доказује и даље веома јаку позицију ствараоца у свести популарне културе.
Оставите коментар