Бренд одеће Off White – коме припада?

Коме припада модни бренд Off White
Фот. vogue.de

У свету моде, где се граница између haute couture и уличног стила све више брише, немогуће је не поменути Off-White. Модни бренд Off-White од самог почетка изазивао је емоције – спајајући урбану суровост са луксузном завршном обрадом, редефинишући тако појам streetwear-а. Али иза сваког логотипа стоји прича. Управо данас ћемо се осврнути на ону која стоји иза Off-White: одакле потиче, ко њом управља и како изгледа њена будућност након одласка оснивача.

Бренд одеће Off White – визија која је променила лице уличне моде

Рођење Off-White 2012. године није било случајност, већ резултат година сазревања јединственог ума. Његов творац, Virgil Abloh, је несвакидашња личност – инжењер са дипломом, ди-џеј, уметник и дизајнер који није имао формално модно образовање, али поседовао је нешто много вредније: осећај за естетику и способност да чита културу. Пре него што је основао сопствени бренд, стицао је искуство као уметнички директор уз Kanyea Westa. Управо му је сарадња на креативним пројектима у оквиру DONDA (Westove креативне агенције) отворила врата у свет високе моде. Већ 2013. године, само годину дана након оснивања Off-White, његови дизајни почињу да се појављују на париским пистама, стварајући трендове и постављајући нове правце у моди.

Бренд Одеће Off White Јединствена Визија
Фот. gq.com

По чему се модни бренд Off-White издвајао од самог почетка? Био је одговор на променљиве потребе младих потрошача – свесних, прогресивних, у потрази за модом која значи више од тога да само „лепо изгледа”. Аблох није стварао одећу, он је стварао контекст – естетски и културолошки. Његови дизајни са карактеристичним наводницима (нпр. „SHOELACES” на пертлама или „SCULPTURE” на торбама) постали су манифест приступа моди као друштвеном коментару.

Истовремено, Off-White је постао пионир у спајању света луксуза са аутентичним уличним стилом. Уместо да бира између једног или другог, Аблох је одлучио да повеже оба пола. Користио је материјале високог квалитета, не одустајући од сирове форме. Стил бренда је од самог почетка био снажно графички – укрштене стрелице, косе пруге, индустријска типографија. Све је то брзо ушло у свест љубитеља моде и постало препознато као нова класика стритвера, а истовремено и један од најлуксузнијих модних брендова на свету.

Судбина бренда након смрти Virgila Abloha

Смрт дизајнера у новембру 2021. године била је огроман ударац не само за свет моде, већ и за културу уопште. Абло, који је имао само 41 годину, преминуо је након двогодишње, приватне борбе са ретком врстом тумора – ангиосаркомом срца. Вест о његовом одласку потресла је читаву индустрију. Дизајнер који се још неколико недеља раније појављивао у јавности, преко ноћи је постао легенда. За многе се природно наметнуло питање: шта ће бити са Off-White? Да ли бренд, који је толико снажно повезан са једном изразитом личношћу, има шансе да опстане без свог творца?

Бренд одеће Off White
Фот. vogue.globo.com

Одговор је стигао брзо и био је јасан сигнал да Off-White неће нестати са тржишта – напротив. Још пре смрти Аблоа, у јулу 2021. године, француски луксузни гигант LVMH објавио је преузимање већинског удела у Off-White . Концерн је преузео 60% акција бренда, док је преосталих 40% остало у рукама породице Аблоа и његове ауторске компаније Virgil Abloh™. Овај потез није био случајан. LVMH је годинама сарађивао са Аблоом, посебно након његовог именовања за уметничког директора мушке линије Louis Vuitton 2018. године. Преузимање Off-White било је стратешки потез, са циљем да се обезбеди наслеђе бренда, а истовремено омогући његова глобална експанзија и развој.

У пракси, то је значило потпуну подршку наставку Аблоxове визије уз очување естетике, визуелног језика и духа стваралаштва који су били кључ успеха Off-White. LVMH, који у свом портфолију има брендове као што су Dior, Givenchy, Celine, није имао намеру да Off-White претвори у још једну „корпоративну” линију. Намера је била да се сачува њена аутентичност и блискост са младом, свесном заједницом. Током неколико месеци након Аблоxове смрти, бренд је функционисао у својеврсном прелазном стању. Колекције су реализоване на основу већ припремљених концепата, са дизајнерским тимом који је годинама сарађивао са њим. Истовремено, трагао се за особом која би могла да преузме кормило и поведе Off-White у нову еру. Ко је дакле нови креативни директор бренда?

Објава новог креативног директора

У фебруару 2023. године објављено је да нови уметнички директор модног бренда Off-White постаје Ибрахим Камара. Личност ништа мање фасцинантна и подједнако дубоко укорењена у свету савремене културе. Камара је рођен у Сијера Леонеу, одрастао у Гамбији, а затим се преселио у Лондон. Још од раних година истицао се не само осећајем за стил, већ и храброшћу у приступу темама идентитета у моди. Пре него што је дошао у Off-White, Камара је био познат углавном као главни уредник магазина Dazed и независни стилиста који је сарађивао са највећим именима у индустрији – од Burberry и Louis Vuitton, до Ријане и Бејонсе.

Његова естетика? Културна дубина, храброст у деконструкцији норми и слављење различитости. Избор Камаре за наследника Аблоа био је стога не само логичан, већ и симболичан – наставио је револуцију коју је Абло започео. Од тренутка када је преузео функцију, Камара уноси у бренд нови визуелни језик, истовремено чувајући његове темеље: графичку дрскост, дијалог са младом културом и способност коментарисања стварности. Његове прве колекције за Off-White спајају сирову енергију са поетичнијим слојем поруке. У њима се виде утицаји афричке уметности, постколонијалне рефлексије, али и дубоко поштовање према идеји „одећа као прича“.

У разговорима са медијима Камара истиче да не жели да „замени” Аблоа, већ да развија његово наслеђе у духу поштовања према уличној култури. Овај приступ је стекао признање како у индустрији, тако и међу верним обожаваоцима бренда, који са пажњом прате ново поглавље луксузног бренда Off-White.

Как изгледају најновије колекције модног бренда Off White (1)
Фот. contrastmag.com