Зашто су Moncler јакне толико скупе?

Алпи, 1954. година. Леденo јутро, експедиција К2 проверава опрему. Нико од учесника још не зна да ће те пух јакне за неколико деценија коштати више од месечне плате.
Заправо, историја Moncler почела је две године раније, 1952. године. Рене Рамилон основао је компанију у малом месту Монестје-де-Клермон. Назив? Спој првих слова места. Једноставно као конструкција ципеле.
Деценијама је то био обичан outdoor бренд. Ништа више. Опрема за хималајисте, скијаше, људе којима је топлота заиста била потребна. Али све се променило.
Зашто су Moncler јакне толико скупе? – од алпског склоништа до црвеног тепиха
Први пробој догодио се 30.12.2003. – Ремо Руфини је преузео контролу над брендом. Одједном, та иста јакна која је штитила од хладноће постала је симбол статуса. Други тренутак? Деби на берзи 13.12.2013. Цена више није била само цена – постала је порука.
Данас шетам улицама великих градова и видим те карактеристичне прошивене јакне свуда. На студенткињама, бизнисменима, инфлуенсеркама. Кампања „Warmer Together” из 2025. године само додатно подстиче овај тренд. Свако од тих људи на себи носи малу имовину.
Ова појава истовремено фасцинира и нервира. Како је обичан пух постао луксуз? Зашто толико плаћамо за нешто што, теоретски, треба само да греје?

фото: moncler.com
У овом чланку ћеш пронаћи одговоре на три кључна питања:
- Да ли технологија заиста оправдава цену ових јакни?
- Како је Moncler изградио стратегију луксуза око предмета за свакодневну употребу?
- Да ли је поседовање овакве јакне инвестиција или екстраваганција?
Истина је сложенија него што се чини. С једне стране имамо заиста напредне материјале и технологију. С друге стране – маркетинг, који је променио перцепцију обичне јакне са пуњењем.
Пошто знамо порекло, време је да завиримо у унутрашњост прошивене легенде.
Премијум материјали и технологија у пракси
Пух премиум није маркетинг, већ конкретни параметри. Када говорим о испуни 90% пух/10% перје са fill power 700-800, то звучи технички, али у пракси значи нешто једноставно – топлоту уз минималну тежину.

фото: moncler.com
Fill power је запремина коју заузима једна унца пуха након сабијања и враћања у природни облик. Fill power 800 значи да се пух „враћа” у већу запремину, стварајући више изолационих ваздушних џепова. Зато Moncler јакна тешка 600 грама може бити топлија од стандардне јакне тешке килограм и по.
| Параметар | Moncler | Стандардна јакна |
|---|---|---|
| Однос пуха/перја | 90/10% | 70/30% |
| Fill power | 700-800 | 400-600 |
| Тежина (величина М) | 500-800 г | 1 500 г+ |
| Водоотпорност | 10 000 мм | 3 000-5 000 мм |
| Пропустљивост ваздуха | 5 000 г/м²/24ч | 1 000-3 000 г/м²/24ч |
Мембрана са параметрима 10 000 мм воденог стуба звучи апстрактно, али замисли ситуацију – киша са снегом шест сати током трекинга. Стандардна јакна пропустиће влагу већ после 2-3 сата. Moncler издржава цео дан, а истовремено одводи зној захваљујући пропусности 5 000 г/м²/24ч.
Етичко набављање пуха није само ПР – то су сертификати RDS (Responsible Down Standard) и потпуна трацабилност од фарме до финалног производа. Нема живог чупања, односно чупања пера са живих птица. Контрола сваке серије сировине. То кошта, али гарантује квалитет и понављивост параметара.
Једном сам видела тест у климатској комори на -30°C. Moncler јакна је осам сати одржавала температуру тела термалног манекена на 36,5°C уз минималну потрошњу енергије. Конкурентска јакна сличне цене? Пад на 34°C већ после 4 сата.
Разлика у тежини није само комфор ношења. 800 грама уместо 1,5 килограма значи мање оптерећење кичме, већу слободу покрета, лакше паковање. У ранцу заузима место џемпера, а не друге јакне.
Спољна тканина пролази тестове на 100 000 циклуса абразије. Стандардни материјали издрже 20 000–40 000. YKK Aquaguard рајсфершлуси са водоотпорним премазом, шавови варени, не само лепљени.
Технологија је једно, али луксуз су и емоције и стратегија, о чему ћемо ускоро.

фото: moncler.com
Стратегија луксуза: маркетинг, лимитиране серије и престиж
То је било као лов на белог јелена. Лимитирана јакна Moncler x FRGMT, 150 комада за цео свет. Седела сам испред компјутера у 14:00 по европском времену, освежавајући страницу сваке секунде. Два пута ми је нестала из корпе пре него што сам успела да завршим куповину за 2800 евра.
Управо тако Moncler гради свој луксузни статус – не кроз технологију, већ кроз недоступност.
Drop culture као психолошко оружје
Модел „drop culture” је маркетиншки генијалан потез. Maya 70 представљена 2023. године – само 70 примерака у целом свету. FRGMT сарадња – 150 јакни. Ове бројке нису случајне.
Механизам функционише на принципу FOMO – страха од пропуштања прилике. Када знаш да је нешто доступно само за неколицини људи, твој мозак аутоматски придаје томе већу вредност. То више није куповина, то је инвестиција у припадност ексклузивном клубу.
Moncler намерно ограничава понуду, иако би могао да производи више. Управо та контрола доступности ствара престиж.

фото: moncler.com
Високопрофилне сарадње као катализатор публицитета
Сарадња са Sir Jony Ive планирана за 2025 годину већ сада изазива велику пажњу. Објава на X овој колаборацији добила је 1200 лајкова у првих 24 сата. Palm Angels x Moncler из 2022. године? 850 лајкова, али што је још важније – стотине репостова од инфлуенсера.
Ова партнерства нису само производи. То су медијски догађаји који позиционирају Moncler поред Apple-а, high-fashion-а, иновација. Свака таква сарадња је сигнал: „ми смо на истом нивоу као глобалне иконе дизајна“.
Амбасадори су такође битни. Не плаћају им да носе јакне – они сами желе да их носе. То је разлика између luxury и premium.
Финансирање експанзије и приповедање наслеђа
2 милијарде евра прихода у 2023. години. Преузимање Stone Island 2020. за 1,15 милијарди евра. Ове бројке показују размере пословања, али и стратегију.
Stone Island је била куповина стритвер културе, а не само бренда. Moncler разуме да луксуз није само производ — то су приче.
„Ми не продајемо јакне. Продајемо снове, тежње и припадност нечему већем од моде” – Ремо Руфини, CEO Moncler
Storytelling о експедицији на К2 из 1954. године провлачи се кроз сваку кампању. Не говоре о параметрима пуха – причају о освајању врхова, о померању граница. Та heritage нарација психолошки оправдава цену.
Свака Moncler јакна је део те легенде коју купујеш заједно са производом.
Али да ли се та цела аура, сарадње и лимитиране серије заиста претварају у реалан повраћај инвестиције? Да ли вреди третирати луксузне јакне као финансијску активу?
Економија поседовања: трошак током времена наспрам вредности препродаје
Чекај, да почнемо од основа. ROI у моди није само колико си потрошила, већ колико те заправо кошта свако ношење одређеног комада. И ту Moncler почиње да игра у потпуно другој лиги.
Cost per wear – звучи као термин са MBA, али у пракси је то једноставна рачуница. Рецимо да носиш зимску јакну у просеку 90 дана годишње током 10 година. То је 900 ношења. Јакна од 8 000 злота значи око 8,89 злота по сваком ношењу. Више не звучи тако страшно, зар не?
| Параметар | Буџетна јакна | Moncler | Разлика |
|---|---|---|---|
| Почетна цена | 600,00 зл | 8 000,00 зл | +7 400,00 зл |
| Трајност | 3 године | 10+ година | +7 година |
| Трошак за 10 година | 2 000,00 зл | 8 000,00 зл | +6 000,00 зл |
| Цена по ношењу | 7,41 зл | 8,89 зл | +1,48 зл |
Момент — заборавила сам на најважније. Вредност препродаје. Класична Maya после пет година коришћења задржава око 60% своје првобитне цене на пољским платформама за препродају. То значи да твоја инвестиција од 8.000 зл може да се врати као 4.800 зл. Одједном се разлика у трошковима смањује.
Секундарно тржиште у Пољској расте 15% годишње према подацима Infor.pl из 2024. године. Жене све чешће посматрају луксузну одећу као активу, а не само као трошак. Vintedy, Vinted, чак и локалне групе на Facebook-у — свуда ћеш наћи Moncler у добром стању.
Знаш шта ме највише изненадило? Та буџетска јакна од 600 зл, коју мењаш свака три године, заправо кошта више него што мислиш. Три јакне за деценију плус нула вредности при препродаји. А Moncler? Чак и ако га продаш после неколико година за пола цене, твој стварни трошак коришћења пада на око 3.200 зл.
Да ли се исплати улагати у Moncler? Последњи одељак ће ти помоћи да донесеш одлуку.

фот. moncler.com
Как искористити знање о Moncler за свесну куповину
Све се своди на једну ствар – не купуј Moncler импулсивно. То је инвестиција која захтева промишљање и проверу неколико кључних ствари.
Пре него што посегнеш за новчаником, постави себи ових пет питања:
- Да ли ова куповина стаје у мој буџет без угрожавања других потреба?
- Да ли ми је заиста потребна јакна са тако високим термичким параметрима?
- Планирам да је носим наредних 5-10 година, или ћу је ипак препродати за годину-две?
- Да ли изабрани модел одговара мом начину живота и гардероби?
- Да ли сам спремна на трошкове одржавања и хемијског чишћења?
Ако је бар један одговор “нисам сигурна”, боље сачекај.
Ако си одлучила да купиш, провери аутентичност производа. Серијски број треба да буде јасно видљив и налази се на белој етикети унутар јакне. Лого Moncler — без словних грешака, равномерно извезен, са карактеристичним петловим гребеном. Шавови морају бити савршени, без испадајућих конца или неравнина. Оригинални Moncler имају и сертификат о перју са прецизним параметрима пуњења.
Шта даље? Премиум outdoor индустрија иде ка одрживом развоју. До 2030. године Moncler планира да уведе више био-материјала, развија програм персонализације “Moncler by Me” и улаже у технологије рециклаже. Аналитичари предвиђају раст вредности бренда од 5-7% годишње, али запамти — то су прогнозе, не гаранције.
Прати и трендове у outdoor моди. Минимализам, функционалност и еколошка одговорност су правци који ће обликовати будуће колекције. Лимитирани модели и сарадње са уметницима могу добити на колекционарској вредности.
Истражуј пре сваке куповине. Проверавај цене на различитим платформама, читај рецензије, прати аукције vintage модела. Што више знаш, доносиш боље одлуке.
Надија
уредник моде
Luxury Blog








Оставите коментар