US Polo Assn против Polo Ralph Lauren – кључне разлике

Да ли си се икада запитала зашто на улици срећеш људе у поло мајицама које изгледају готово исто, али једна кошта 50 злотих, а друга 500? То није случајност – то је резултат једног од најзапетљанијих феномена у свету моде.
Ево бројева који те могу изненадити: U.S. Polo Assn. има више од 1 100 продавница у 190 земаља, док Polo Ralph Lauren има око 500 бутика широм света. Парадокс? Бренд о коме мање чујеш има дупло више продајних места.

По чему се разликује US Polo Assn од Polo Ralph Lauren?
Зашто ово поређење и даље има смисла у 2025 години? Управо сада, када онлајн куповина доминира, а потрошачи су свеснији својих избора, разлика између ових брендова постаје још збуњујућа. Алгоритми нам приказују оба производа један поред другог, инфлуенсерке их носе наизменично, а ми се налазимо пред избором не схватајући у потпуности шта заправо купујемо.
Заједнички именитељ је, наравно, поло – спорт који је настао у шестом веку пре нове ере и вековима градио свој престижни имиџ. То је дисциплина која се повезује са елитом, ексклузивним стилом живота и… е, ту почиње проблем. Оба бренда црпе инспирацију из истог извора, али то раде на потпуно различите начине.
Да бисмо увели ред у овај хаос, анализираћемо три кључне осе:
• Корени и ДНК брендова – одакле потичу и шта заиста представљају
• Практичне разлике при куповини – шта заправо купујеш када изабереш један или други
• Закључци за свесног потрошача – како да не наседнеш на привид
Можда звучи као теоријска разматрања, али веруј ми – разумевање тих разлика може ти уштедети прилично новца и нервирања. Посебно ако си, као ја некада, купила „оног Ralph Laurena по одличној цени“, да би касније открила да то уопште није онај Ralph Lauren на ког си мислила.
Хајде да почнемо од самог почетка – од приче која ће објаснити како су два бренда са наизглед истим ДНК могла да крену тако различитим путевима.
Генеза, идентитет и лого – корени који дефинишу одећу
Да ли си се икада запитала зашто два бренда са коњем у логотипу могу бити толико различита? Ова прича је заправо почела од краја – од правних спорова који су трајали годинама.
Да бисте разумели целу пометњу, морате се вратити на почетак. Ралф Лорен је основао свој бренд 1967. године, када је имао само 28 година. Био је дизајнер из Бронкса који је сањао о елеганцији виших друштвених слојева. Са друге стране, US Polo Assn. се појавио много касније – 1981. године – као званични бренд United States Polo Association, организације која управља полом у Америци од 1890. године.
| US Polo Assn | Polo Ralph Lauren |
|---|---|
| Година почетка: | Година почетка: |
| Веза са спортом: | Инспирација спортом, без директне организационе повезаности |
| Икона лого: | Један јахач са пoлo палицом |
Симбол има огроман значај у овој причи. Лорен је изабрао играча пола јер му је асоцирао на аристократију, ексклузиван стил живота. То је био свестан маркетиншки потез – поло је спорт богаташа, па су одећа са таквим логом аутоматски добијала престиж. Права организација пола дуго је то посматрала, све док на крају није одлучила да реагује.
US Polo Association је изабрала лого са два јахача. То није била случајност. Желели су да прикажу аутентичност – праву акцију са терена, динамику спорта. Један јахач значи статичност, двојица представљају кретање, борбу за лопту.

Правни спор између брендова трајао је од 2010. до 2013. године и односио се управо на те симболе.
Ралф Лорен је тврдио да је његов жиг старији и препознатљивији. US Polo Association је, с друге стране, истицала да има право да користи симболе свог сопственог спорта. На крају су судови дозволили да обе марке функционишу, али са одређеним ограничењима у коришћењу назива „поло“.
Цела ова ситуација показује фундаменталну разлику у филозофији брендова. Лорен је од самог почетка градио аспирациони луксуз – продавао је сан о животу који већина људи не може себи да приушти, али жели бар да тако изгледа. То је маркетинг заснован на машти и жељама.
US Polo Assn. је кренуо потпуно другим путем. Они имају аутентично спортско наслеђе, праве корене у полу. Не морају ништа да глуме – они јесу тај спорт. Али парадоксално, управо то може бити њихова маркетиншка слабост. Истина се не продаје увек боље од лепе илузије.

Данас се те разлике у пореклу одражавају на све остало – од тога како се брендови позиционирају, до тога ко их купује и зашто.
Цена, квалитет и стил у пракси – водич за куповину
Вероватно се питаш колико заиста кошта добра поло мајица и да ли вреди платити више за „бољи” бренд? Након прегледа актуелних цена у пољским продавницама, разлике су заиста велике.
Поређење цена производа на пољском тржишту у 2025. години:
| Производ | U.S. Polo Assn. | Polo Ralph Lauren | Ценовна разлика |
|---|---|---|---|
| Мушка поло мајица | 149,99 зл | 399,99 зл | +250,00 зл |
| Женска поло мајица | 139,99 зл | 349,99 зл | +210,00 зл |
| Мушке патике | 299,99 зл | 699,99 зл | +400,00 зл |
| Женске патике | 279,99 зл | 649,99 зл | +370,00 зл |
Цене могу да варирају у зависности од продавнице, али односи остају слични. Ralph Lauren је доследно скупљи отприлике 2-3 пута.
Материјал и завршна обрада – у чему су разлике
Граматура тканина је први показатељ квалитета. U.S. Polo Assn. обично користи памук граматуре 180-200 г/м², док Ralph Lauren бира 220-240 г/м². То се осећа – мајица је дебља, мање провидна.
Број дугмади је такође битан. USPA се често ограничава на два, RL стандардно има три. Детаљи веза су јасно различити – код Ralph Lauren конце су гушће постављене, лого је израженије истакнут. Код конкуренције је често равно и ређе.
Земља производње је занимљива ствар. Оба бренда производе углавном у Азији, али RL има више стандарде контроле квалитета. Цена производње једне мајице USPA је око 25-30 злота, док код RL достиже 45-55 злота. Маржа је велика у оба случаја.
Како да не будете преварени – препознавање фалсификата
✅ Оригинал Ralph Lauren:
- Лого је прецизно центрирано, коњић има пропорционалне ноге
- Етикета са бар кодом и холограмом
- Густа вез, конце не вире
- Дугмад са угравираним логотипом

❌ Сумњиви знаци:
- Коњ „шепа“ или има чудне пропорције
- Папирна или незаштићена етикета
- Лабав вез, виреће нити
- Пластични дугмићи без ознака
U.S. Polo Assn. такође има своје фалсификате, иако су мање популарни. Увек проверавај званични лого – треба да буде јасан, без правописних грешака у називу бренда.

Доступност у Пољској
Онлајн имаш највећи избор. Zalando, About You, званичне продавнице брендова – тамо ћеш наћи целе колекције. Ralph Lauren има сопствену е-продавницу за Пољску од 2024. године. USPA продаје преко свог пољског сајта и маркетплејсова.
У тржним центрима ситуација се побољшава. Reserved често има USPA колекције, а неки TK Maxx нуде RL по сниженој цени. То је лутрија – треба редовно проверавати.
Промоције су предвидљиве. USPA прави распродаје сваког квартала, RL углавном на крају сезоне. Black Friday и јануарске распродаје су најбољи тренуци за куповину обе марке.
Одрживост је нови тренд који обе марке покушавају да искористе. RL има програм рециклаже, USPA уводи органски памук. Ипак, то је углавном маркетинг – стварни утицај на животну средину и даље је мали.
Избор између ових брендова је на крају ствар буџета и приоритета. Квалитет се разликује, али да ли баш три пута? То већ мораш сама да процениш, држећи оба производа у рукама.
Понекад се питам да ли уопште вреди толико дубоко размишљати одећи. Али онда се сетим колико сам пута зажалила због исхитрених избора.
Да ли си заиста спремна да изабереш бренд који ће бити уз тебе наредних неколико година?
Монии
уредник моде
Луксузни блог








Оставите коментар