“Црни лабуд” Цханел

Цханел Блацк Сван
Пхото фастцомпани.цом

Паришка модна кућа Шанел је у жалости након тихе, неочекиване смрти њеног креативног директора. Вирџини Виард је Шанелов симболични “црни лабуд”.. Само три недеље након шокантне оставке, бренд је представио своју последњу хауте цоутуре колекцију у емисији обавијеној ауром меланхолије и контроверзе. Сама локација – величанствена Опера Гарниер – као да је одражавала суморно расположење догађаја. Одсуство Виард на ревији, жене која је обликовала Шанелину визију скоро три деценије, био је болан акценат који је истакао њено одсуство не само из колекције, већ и из целог бренда.

Колекција пролеће-лето 2024/25, под називом “Црни лабуд”, чинило се као симболичан опроштај од Виарда. Доминирала је црна – боја жалости и меланхолије. Тешке сатенске хаљине, попут огртача за жалост, лебделе су писти као духови некадашње Шанелове славе. Чак и први и последњи изглед из колекције – црна сатенска хаљина кроја савршена за дуждову сахрану у Венецији – нагласила је драматичност ситуације. Представа је, иако префињена у сваком детаљу, оставила посматраче да се осећају празним и незадовољним. Такође му је недостајала искра, сјај и радост који су карактерисали Цханел колекције у време Карла Лагерфелда.

Цханел Блацк Сван
Пхото бусинессоффасхион.цом

Сенка гиганта и притисак успеха

Годинама је Вирџинија Виард била обликована у сенци Карла Лагерфелда, постајући његова десна рука и повереник тајни. У 2019, након смрти мајстора, суочила се са великим изазовом – преузимањем узде Цханел, једне од најпрепознатљивијих модних кућа на свету. У почетку се одлично снашла. Под њеним будним оком, бренд је процветао, достигавши рекордну продају од скоро 20 милијарди долара 2023. Међутим, временом су се појавили први гласови критике. Шушкало се о понављању дизајна, недостајала је искра и свежина која је карактерисала Лагерфелдове колекције.

Врхунац је дошао у мају када је шоу “крстарење” у Марсеју разочарао навијаче. Хладна аура Азурне обале није била наклоњена летњој одећи, а корисници интернета су отворено изражавали своје незадовољство, доводећи у питање Виардову визију и оптужујући је за недостатак талента. Месец дана касније, усред ноћи, Виардов одлазак из Шанела најављен је у кратком саопштењу за штампу.

У свету моде такође је уобичајено да се одлазећи дизајнери опросте од бренда великом ревијом, као последњи наклон својим фановима и индустрији. Међутим, Виард није искористио ову прилику. Очигледно, била је толико шокирана одлуком да буде отпуштена да је у журби напустила канцеларију у седишту Шанела у улици Камбон, оставивши за собом буру емоција. На крају, колекцију за сезону пролеће-лето 2024/25 употпунио је Шанелов интерни тим дизајнера. Иако је колекција била далеко од “винтаге”, добила је умерено признање.

“Црни лабуд” Цханел

Емисија Цханел „Црни лабуд” отворена је меланхоличном песмом „Симпатија” Ретке птице из шездесетих година прошлог века. Текст песме, који говори о „хладноћи и тами”, савршено је одсликавао атмосферу колекције, прожету нотом меланхолије. и хладноћа. Манекенке су, попут манекена којима је досадно, шетале модном пистом у једноставним оделима. Јакне без класична четири џепа, закопчане на врату и украшене украсима, комбиноване су са плисираним сукњама које сежу до изнад колена. Минималистички кројеви и пригушене боје – црна, бела и беж – такође су нагласиле сирову и хладну природу колекције.

Још један елемент емисије биле су класичне Цханел јакне са кратким изрезима и џеповима на преклоп. Овог пута модна кућа је изабрала нијансе патлиџана и брескве краљице Енглеске, додајући мало топлине и женствености колекцији. Ипак, на крају су се појавили прави драгуљи емисије. Металик коктел хаљине са овчијим рукавима одушевљене су својим сјајем и оригиналношћу. Апсолутна звезда емисије била је фантастична екру хаљина од латекса, завршена белим кок перјем и грудњаком са шљокицама. Ова креација, као симбол наде, осветлила је мрачну атмосферу колекције и дала наду у боље сутра.

Шанелов црни лабуд
Пхото франце24.цом

Виард оставља Цханел под сенком потцењивања и спекулација. Паришки дизајнер Лутз Хуелле бранио је дизајнера, наглашавајући огроман изазов са којим је морала да се суочи заменом иконе попут Лагерфелда. „Без обзира на оцену њених достигнућа, нико не може порећи да је доведена у немогућу ситуацију“, прокоментарисао је Хуелле. Међутим, остаје питање да ли су се притисци Лагерфелдовог наслеђа показали превеликим теретом, а ни она сама није оправдала очекивања модног гиганта? Време ће показати шта Шанелова будућност носи без њеног креативног генија.