Да ли се Ранге Роверс сматрају луксузом?
Изрека каже да се о књизи не суди по корицама – исто важи и за класу аутомобила о коме не треба судити на брзину. Атрактивност и статус датог аутомобила у великој мери зависи од земље у којој се налази и, у исто време, од земље порекла. У Пољској, обичан амерички крузер, који је у САД уобичајен аутомобил Д-сегмента, може изазвати много веће дивљење него његов европски еквивалент у истој класи. Пример би био Форд Мустанг, који у Сједињеним Државама није синоним за луксуз или спорт – то је једноставно комадић некадашње славе мишићавих аутомобила из 1960-их и 1970-их. Ранге Ровер је потпуно другачији пар чизама – или боље речено, два пара гума. Од 1970-их, линија британских модела Ланд Ровер напредовала је од сегмента средње класе, преко више класе, до луксузних аутомобила. Дакле, може ли се Ранге Ровер сматрати луксузним аутомобилом? Наравно, али вреди сазнати шта се крије иза тога.
Да ли је Ранге Ровер исто што и Ланд Ровер?
Често виђани на улицама и веома слични – Ланд Ровер и Ранге Ровер. Није ни чудо, јер иако се ради о два одвојена бренда, произвођач је и даље британски Ланд Ровер. Ранге Ровер је линија модела коју су 1960-их започели инжењери Гордон Басхфорд и Спеан Кинг. Басхфорд и Кинг су желели да створе аутомобил који би комбиновао предности теренског возила са удобношћу путовања традиционалног путничког аутомобила. На крају крајева, знамо да се раније Ланд Ровер фокусирао искључиво на теренска возила. Вероватно нема филма о Африци и другим крајевима Земље са изузетно тешким теренским условима у којима не бисмо видели чувеног Дефендера. Као „Британац” морао је да изведе, између осталих: у серији филмова о Џејмсу Бонду.
Први прототип Ранге Ровера настао је 1967. године. Инжењери Ланд Ровера су га сакрили под кодним именом „Велар“ – од италијанског „веларе“, што дословно значи „скривено“. Велар је остао „веларе” за још 25 прототипова, јер су Британци направили укупно 26 њих. После три године, први модел Ранге Ровера представљен је свету. Ово возило је било управо оно што су његови креатори намеравали да буде – свестрано. Први Ренџ Ровер имао је стални погон на сва четири точка, дводелна врата пртљажника и препознатљиву каросерију која је подсећала на традиционалне Ланд Ровер моделе. Било је, међутим, нечега што га је учинило да брзо постане жива легенда на путевима – пре свега на путевима, јер је био претеча СУВ-а, али се прилично добро снашао и ван пута. Осим тога, фотографије јасно показују још увек помало сиров карактер овог аутомобила. Наредне генерације су све мање изгледале „офф-роад” а све више „урбано”. Ниво је такође порастао луксуз, како изнутра тако и споља.
Након 11 година успешног освајања тржишта, Ранге Ровер Цлассиц је освежен у верзији са петоро врата, што га је учинило атрактивнијим као возило за породице, које је у то време још увек могло да буде веома велико. Каросерија се, међутим, није много променила.
1994 Ранге Ровер. Ваша капија у сегмент луксузних СУВ возила
Следећи пробој у историји Ранге Ровера била је друга генерација овог модела (П38А). Када га погледамо, већ видимо скок уз полицу – до сегмента аутомобили више класе. Ренџ Ровер се тада готово коначно ослобађа своје теренске прошлости, иако је нешто од Ланд Ровер Дефендера из тих година још увек остало. Сличности су видљиве голим оком. Међутим, у суштини ово су два потпуно различита аутомобила.
У другој генерацији, инжењери су задржали јаку каросерију и моторе великог капацитета у две верзије: 4,0-литарски В8 и 4,6-литарски В8. Касније се асортиману мотора придружио и економичнији 2,5-литарски дизел мотор. БМВ, што је омогућило боље прилагођавање возила потребама различитих купаца.
Унутрашњост друге генерације Ранге Ровера дизајнирана је са на уму удобности и луксуза. Коришћени су висококвалитетни материјали као што су кожа и дрво, а уведене су и напредне технологије које су у то време подигле стандард у сегменту врхунских СУВ возила, што је Ренџ Ровер постао након 1994. године. До средине 1990-их, Ранге Ровер је већ био у власништву БМВ-а, који је наставио да развија бренд. Постоји чак и прототип СУВ-а са В12 мотором. БМВ серије 7, али на крају није ушао у производњу.
Производња друге генерације Ранге Ровера настављена је до 2002. године, када је замењен моделом треће генерације. П38А је одиграо кључну улогу у учвршћивању позиције Ранге Ровера као синонима за луксузне и свестране СУВ-ове, комбинујући елеганцију са ненадмашним теренским способностима. До данас, Рангер Ровер ИИ цене колекционари, посебно познаваоци бренда.
Трећа и четврта генерација Ранге Ровера
Ранге Ровер ИИИ је вероватно најпознатији модел овог бренда луксузних теренаца. Трећа генерација је узела врхунску класу СУВ Поред луксузне завршне обраде, овај модел је препун технологије – укључујући напредне навигационе системе и најбоље аудио и електронске инсталације. Иновације су такође коришћене у самом дизајну, осигуравајући да вешање пружа удобност вожње како на асфалту тако и ван пута. Модел је произведен од 2002. до 2012. године, али линије аутомобила могу се видети чак и у модерним Ранге Роверсима.
Четврта генерација Ранге Ровера је била пуна луксуза. Најновији модел тада популарног СУВ-а представљен је на Салону аутомобила у Паризу. Био је то први СУВ на свету са каросеријом која је у потпуности направљена алуминијум, што је омогућило значајно смањење тежине возила за око 400 кг, а тиме и побољшану ефикасност горива. Ренџ Ровер није одустао од моћних мотора. Најслабији је био В6 3.0 ТД са 258 КС, а најснажнији – В8 5.0 Суперцхаргед са 550 КС. Све варијанте новог Ранге Ровера биле су опремљене 8-брзинским мењачем и стандардним погоном на сва четири точка. Упркос свом већ изразито луксузном карактеру и директној конкуренцији тадашњој Мерцедес С-Класи, Ранге Ровер је и даље задржао своје теренске квалитете, одлично се носио ван пута. Ево Мерцедес сигурно је заостајао.
Ранге Ровер данас – Ролек међу теренцима
Од тада, БМВ је „кеширао у празно“ јер није постојала наредна верзија Ренџ Ровера тако значајна као четврта генерација. Од тада, бренд освежава свој портфолио, у међувремену представљајући разне необичне варијације.
2005. године појавио се Ранге Ровер Спорт, а касније и његову најновију верзију, Ранге Ровер Спорт СВ, који је важио за најбржи модел у историји бренда. Креатори су се фокусирали на класичан луксуз и офф-роад квалитете, али са примесама спортског карактера.
На тржишту се појавио и Ранге Ровер Евокуе – најмањи у породици, стекао је признање својим компактним димензијама, али је задржао све што четврта генерација има да понуди, обогаћен, наравно, најновијим технолошким и дизајнерским достигнућима.
Коначно, Ранге Ровер се вратио својим коренима са Веларом – који је добио име по прототипу Ранге Ровер Цлассиц из 1970-их. Велар попуњава празнину између Евокуе-а и Спорта, стварајући неку врсту хибрида два модела. Овај модел карактерише витка силуета и модеран ентеријер, али и изванредне перформансе.
Да ли се Ранге Роверс сматрају луксузом?
Да сумирамо, да! Ранге Ровер је већ луксузан аутомобил и такмичи се са брендовима као што су Мерцедес, Роллс-Роице и Бентлеи.
Оставите коментар