Микроскопска торбица Лоуис Вуиттон

Микроскопска торбица Лоуис Вуиттон
извор: холливоодрепортер.цом

Све чешће у модној индустрији видимо брендове који експериментишу са својим производима. Слушамо, између осталог, о рекордној продаји сада чувеног модела Баленциага “Фулл Дестроиед” – једноставно пар прљавих, изношених патика. Сведоци смо како се границе онога што заправо мода јесте стално померају. Једна од таквих иновација коју смо недавно имали прилике да искусимо јесте чија је ширина мање од 0,03 инча, микроскопска Лоуис Вуиттон ташна. Торба, иако контроверзна по свом формату, продата је на аукцији за прекорачење $60,000. Дакле, у медијима се поново распламсала дебата о томе шта је још фасцинантна новина, а шта лажни маркетиншки трик?

Контроверзан потез марке микроскопских торбица Лоуис Вуиттон
Контроверзан потез бренда – микроскопска Лоуис Вуиттон торба
извор: тхегуардиан.цом

Креативни експеримент

Лоуис Вуиттон, желећи да створи производ какав до сада није постојао, започео је сарадњу са америчком креативном компанијом познатом по стварању неконвенционалних и иновативних пројеката. МСЦХФ, како компанија користи скраћеницу, у својим активностима комбинује елементе уметности, моде, поп културе и технолошких иновација. Њихови пројекти су често провокативни и изазивају дискусију у медијском свету. Један од најпознатијих био је пројекат „Света Библија“. У оквиру ње група је креирала ограничену серију спортских ципела Нике Аир Мак 97. Ципеле су се разликовале од класичног модела само по томе што су на ђону имале залепљене странице Библије.

Избор овог уметничког колектива је несумњиво занимљив потез луксузне модне куће. Кевин Визнер, креативни директор МСЦХФ-а, и сам је изјавио да „торбу” сматра “забаван објекат јер долази од нечег ригорозно функционалног”. Бренд објашњава да је желео да промени традиционални концепт ташне и сведе је на функцију накита. У ствари, микроскопска величина торбе Лоуис Вуиттон подсећа на накит, али шта је са њеном функционалношћу?

Микроскопска торба Лоуис Вуиттон – који је био процес њеног стварања?

Група МСЦХФ дала је име њиховој креацији “Микроскопска торба” (микроскопска торбица Луис Вуиттон), тврди да је довољно уска да прође кроз ушицу игле и да је мања од зрна морске соли. Једва видљива људском оку, флуоресцентна жуто-зелена торба заснована је на популарном дизајну Лоуис Вуиттон-а, чувеној ОнТхеГо торби. Направљен је коришћењем двофотонске полимеризације, производне технологије која се користи за 3Д штампање пластичних делова на микроскали. Специјално је продата заједно са микроскопом опремљеним дигиталним дисплејом, преко којег је било могуће видети торбу у нешто већем формату. Тек тада се на његовој површини појавио карактеристичан монограм „ЛВ”.

Сам модел торбе “ОнТхеГо” има структуру торбе, односно велике торбе која се носи на рамену. Назначено по правоугаоног облика и израђене од висококвалитетне коже или материјала са монограмом марке Лоуис Вуиттон. Торба има пространи главни одељак затворен патент затварачем, а често има и унутрашње џепове који помажу у организовању садржаја. Популаран је због свог капацитета, елегантног дизајна и препознатљивих детаља бренда Лоуис Вуиттон као нпр. карактеристични монограми, Дамиер шаре или детаљи од природне коже.

Мала торба, велика цена

Торба ‘ОнТхеГо’ се тренутно продаје у пуној величини за између 3.100 и 4.300 долара. Међутим, његова микроскопска верзија је на аукцији Јоопитер, онлајн аукцијска кућа коју је основао Пхаррелл Виллиамс, продат је за 63.750 долара. Разлика у цени изазвала је поприличну буру на интернету. Корисници интернета су били огорчени апсурдним износом за овако непрактичан предмет и у медијима су изнели неповољна мишљења о најновијем концепту модне куће.

Лоуис Вуиттон Кс Мсцхф микроскопска торбица
Микроскопска торбица Лоуис Вуиттон к МСЦХФ
извор: едитион.цнн.цом

„Како некада функционална ствар као што је ташна постаје све мања и мања, њен статус објекта постаје све апстрактнији све док не постане само ознака бренда. Претходне мале кожне ташне и даље су захтевале руку да их носе – постале су нефункционалне, незгодне за њиховог „корисника“. Микроскопска торбица ово доводи до свог логичног краја. Практичан предмет се своди на накит и сва његова претпостављена функција испари; у случају луксузних ствари, корисност припада анђелима” – написао је бренд као одговор на све негативне коментаре о новом производу.

Чини се да је микроскопска торба знак за иновације и технолошке новине. То је свакако постало предмет живе дискусије о функционалности моде, која траје већ дуже време. Можда Лоуис Вуиттон овим производом жели да покаже да се граница између модерног помера заједно са преференцијама потрошача. И коначно, неко је купио ову сићушну торбу и платио приличну суму новца за њу.