Да ли је вино добра инвестиција?
У старој Грчкој, машине у облику хуманоида стајале су на улицама и точиле укусно, или не тако, пиће и воду онима који су били жедни новчића. Грчки проналазач Филон из Византије око 220. п. знао је да вино има потенцијал. Његов робот није само савршен пример генија грчких проналазача, већ и једно од првих улагања у вино. У 2024. не морате да будете проналазач да бисте покренули сопствени виноград, купили постојећи, купили флашу јединственог пића или деонице компаније специјализоване за вино. Питање би требало да буде не Да ли је вино добра инвестиција?, тачније, како инвестирати у вино да бисте били успешни.
Да ли је вино добра инвестиција – анализа тржишта и изгледи
Улагање у вино се дуго сматрало алтернативним обликом улагања који може донети значајан профит. Избор улагања не подлеже мода или привремени трендови. У 2024. години тржиште инвестиција у вино наставља да се развија, а његова динамика указује на растуће интересовање како појединачних инвеститора, тако и финансијских институција. Као и тржиште вискија, то је интересантна област за инвеститоре и за диверсификацију портфеља.
Према најновијем извештају о глобалном тржишту вина за 2024., очекује се да ће тржиште вина достићи 652,31 милијарди долара до 2030. године, уз раст од 6,37% у ЦАГР у периоду 2024-2030. Растућа потражња за висококвалитетним винима, посебно у земљама у развоју, и све веће интересовање за колекционарска вина доприносе овом обећавајућем развоју. Као у виски. Дакле, када се питамо да ли је вино добра инвестиција, само погледајте извештаје и графиконе.
Фактори који покрећу тржиште
- Повећана потрошња вина: Све више потрошача широм света бира вино као своје омиљено алкохолно пиће, повећавајући потражњу за разним врстама вина, укључујући и врхунска вина.
- Раст сегмента колекционарског вина: Ограничена издања и одлежана вина расту у вредности током година, што их чини атрактивним инвестиционим средством.
- Диверзификација портфеља: Улагање у вино се сматра начином за диверзификацију свог инвестиционог портфолија, смањујући ризик повезан са традиционалнијим инвестицијама.
Изазови и ограничења
Упркос растућој популарности улагања у вино, постоје и неки изазови и ограничења која могу утицати на ово тржиште:
- Тржишна правила: Строги прописи о продаји и дистрибуцији алкохола у разним земљама могу ометати развој тржишта.
- Променљиве преференције потрошача: Преференције потрошача се могу променити, што може утицати на вредност одређених врста вина.
- Утицај климатских промена: Климатске промене могу утицати на производњу вина, што може смањити доступност одређених берби.
Будуће перспективе
Перспецтивес инвестирање у вино 2024. изгледају обећавајуће. Тржиште инвестиција у вино наставља да се развија, нудећи нове могућности за инвеститоре. Очекује се да ће кључни сегменти као што су црвена вина и пенушава вина наставити да расту. Штавише, развој технологија као што је блокчејн може да обезбеди већу транспарентност и сигурност инвестиција у вино.
Препоруке за инвеститоре
- Анализа тржишта: Инвеститори треба да пажљиво анализирају тржишне трендове и прогнозе како би донели информисане одлуке о улагању.
- Диверзификација инвестиција: Важно је улагати у различите врсте вина из различитих региона како би се смањио ризик.
- Дугорочни приступ: Улагање у вино често захтева дугорочан приступ, јер се вредности вина временом могу повећати.
Инвестирање у вину 2024. је атрактивна опција за оне који траже алтернативне облике улагања. Растуће тржиште, растућа потрошња вина и потенцијал за повећање вредности колекционарских вина чине овај облик улагања обећавајућим. Међутим, као и свака инвестиција, захтева одговарајућу припрему и анализу како би се максимизирао профит и смањио ризик.
Како инвестирати у вино?
Аукција вина, која је одржана 20. марта под окриљем британске аукцијске куће Цхристие’с, није била јединствена само по вредности продатих лотова, већ је показала и динамичне промене у начину трговања вином широм света. Упркос скоро празној просторији за аукцију, са само десетак посматрача који су пратили лицитацију, аукција је прикупила невероватних 1,3 милиона фунти. Нарочито је запажено много од 12 боца Домаине де ла Романее-Цонти из 1988. године, које су продате за импресивних 232.750 фунти (305.135 долара).
Оно што је било посебно интересантно и изненађујуће је да је већина понуда стигла од удаљених понуђача који су распоређени на пет континената. Технологија је омогућила конверзију понуда у различитим валутама уживо, олакшавајући учешће колекционарима из целог света. Тим Триптри, међународни директор у одељењу за вино Цхристие’с, приметио је да је чак 41% нових купаца аукцијске куће привучено онлајн платформом, демонстрирајући променљиву динамику тржишта вина.
Ова аукција не само да је потврдила доминацију онлајн понуђача, већ је и показала да млађа генерација – 61% купаца старости од 35 до 55 година – чини значајан део тржишта. Они су ти који се често одлучују за куповину на аукцијама, тражећи јединствене прилике и колекционарске реткости. Овакви догађаји не само да одражавају променљиве трендове у трговини вином, већ и демонстрирају растућу глобалну привлачност колекционарских винских боца као облика улагања.
Уместо да се питате да ли је вино добра инвестиција, вреди анализирати како у њега инвестирати. Наведена ситуација показује једну од опција, односно куповину уникатне флаше и креирање колекције вина из најбољих винограда и берби. Овакав начин улагања новца обично се одвија на аукцијама и додаје велики престиж купцу. То показују и аукције чувених вискија, међу којима легендарни уникати достижу превисоке цене Тхе Мацаллан.
Не само јединствени предмети
Међутим, улагање у вино није само аукција уникатних предмета. Ово је заправо опција за само неколико. Међутим, бизнис нуди много више могућности за улагање новца у вино. Први и најједноставнији је куповина акција. Галло, Цонцха и Торо и Иеллов Таил су моћне компаније. Први има хектаре винограда и производи преко 40% чувеног калифорнијског вина грешка. Занимљиво је да ове моћне компаније нису специјализоване за производњу ексклузивних вина. Њихови производи се углавном продају у продавницама и супермаркетима и свакодневни су додатак вечери за милионе људи широм света. Добар квалитет и приступачан.
Међутим, у последње време, према Лив-ек-у, индекси вина су забележили благи пад и корекције. Иако је тренд јасно узлазни. Почетком 2024. тржиште финих вина показало је различите резултате, што представља изазове и могућности за инвеститоре. Индекс Лив-ек Фине Вине 100 пао је за 0,3% у јануару, што указује на блажи пад у поређењу са претходним месецима. Насупрот томе, шири индекс Лив-ек Фине Вине 1000 претрпео је већи пад од 2,2%, са највећим губицима у винима из региона Роне.
Дигитализација и онлајн аукције привлаче млађе купце од 35 до 55 година, што мења демографију тржишта. Редовно ажурирање Лив-ек индекса, замењујући мање популарна вина онима којима се активно тргује, осигурава њихову релевантност и тачност. Тржиште финих вина остаје динамично, нудећи и ризике и могућности за инвеститоре. Интересантно је и тржиште безалкохолна пића.
Или можда свој виноград
Опција за ентузијасте је да купе сопствени виноград. Грчки, чилеански и италијански виногради су прелепа места, смештена у прелепим аркадским областима. Ако је вино ваша права страст, вреди размислити о куповини или покретању сопственог винограда. То је радно интензивна инвестиција, дуготрајна и која укључује.
Али производња и продаја вина може пружити много задовољства – да не спомињемо приход.
Пословање трговине вином
Због све већег интересовања за вино, вреди размислити не само о производњи вина или куповини удела, већ и о улагањима везаним за дистрибуцију и продају. Луксузне винотеке и мале локалне продавнице су одговор на потребу многих људи да купе вино, пробају га и имају приступ боце са различитим ценама, укусима и земљама порекла.
Уз такве могућности, тешко је сумњати да ли је вино добра инвестиција. Ово је скоро неразумно.
Најскупља вина на свету
Као куриозитет, а не као опција улагања, вреди упознати најпознатија и најскупља вина на свету.
На крају крајева, они привлаче пажњу не само познавалаца, већ и инвеститора и колекционара. Уникатни предмети са аукције подстицање маште. Ево три најпознатија и најскупља вина која су стекла славу захваљујући својим ценама и јединственим причама:
Вриштећи орао 1992 – Ово калифорнијско вино, из Оквила у долини Напа, произведено је 1986. године. Ово вино је постигло рекордну цену на добротворној аукцији, где је Чејс Бејли за њега платио 80.000 долара. Његов престиж и реткост чине га једним од најтраженијих вина на свету.
Шевал Блан 1947 – Ово ексклузивно суво вино из региона Бордо важи за једно од најбољих вина свих времена.
Једна флаша овог изузетног пића достиже цену од 135.000 долара. Цхевал Бланц из 1947. је цењен не само због свог изузетног укуса, већ и због своје историјске бербе.
Хајдзик шампањац 1907 – Ово јединствено пенушаво вино произведено је почетком 20. века на захтев царске породице. Боца овог шампањца пронађена је у бродолому 1997. године, што му је додало још већу вредност.
Историја и старост овог пића чине да његова цена достиже 275.000 долара, што га чини једним од најскупљих вина на свету.
Ова јединствена вина, захваљујући својој јединственој причи и одличном квалитету, имају изванредне цене које истичу њихов престиж и значај у свету вина.
Да ли је вино добра инвестиција? Постоји толико много опција за улагање новца у вино да је то опција за разматрање и за мање и за веће инвеститоре. Било да се ради о улагању у берзанске индексе или куповини јединствених боца вина. Дефинитивно је вредно размотрити ову опцију. А привремени пад индекса може бити савршено време за улазак на тржиште.
Оставите коментар