Историја Хуго Босса, ко је био оснивач бренда?
Када размишљамо о компанијама, често заборављамо на људе који стоје иза њиховог стварања. А њихова имена представљају не само одећу, већ и читаву историју и јединствену мисију која је често постала цео њихов живот. Хуго Фердинанд Босс је фигура која је несумњиво имала огроман утицај на свет моде и одевну индустрију. Данас је његово име синоним за елеганцију и луксуз, а бренд који је основао један је од најпрепознатљивијих симбола стила на свету. Дакле, испред нас Хуго Босс прича, историју живота и рада њеног оснивача. Хајде да сазнамо од чега је настао бренд који данас има тако јаку позицију на тржишту.
Невини почеци – прича о Хугу Босу
Хуго Фердинанд Бос је рођен 8. јула 1885. године у Мецингену у Немачкој. Као и многи перспективни дизајнери, он је од малих ногу показивао интересовање за моду и кројење. Његово прво професионално искуство било је везано за рад као… шегрт код локалног кројача. Тамо је стекао своје прве вештине које су допринеле стварању једног од најпознатијих светских брендова одеће.
Своју кројачку фирму у свом месту отворио је тек 1924. године, у 41. години. У првим годинама своје делатности, посебно се специјализовала за производњу мушке одеће радна одећа, спортска одећа и кабанице. У међуратном периоду, бренд је стекао популарност у Немачкој нудећи одећу високог квалитета по приступачним ценама. Међутим, ту прича добија неочекивани преокрет.
Ратне године и послератне последице
Након кратког периода банкрота изазваног великом економском кризом, Босс је поново покренуо компанију 1931. године. Тада је и потписао споразум са нацистичким режимом у Немачкој за производњу униформи за СА (Стурмабтеилунг) и СС (Сцхутзстаффел). Ваља нагласити да није био члан НСДАП-а (Немачке радничке партије), али је сарађивао са нацистичким режимом из економског убеђења. Ова акција је ипак наишла на велике контроверзе.
Током Другог светског рата, Хуго Бос је производио униформе за немачке војнике. Након закључка, Босса су ухапсили и испитивали савезници у вези са његовом улогом у подршци нацистичком режиму. На крају је утврђено да је саучесник и кажњен је са забраном вођења бизниса. Па ипак, историја Хуго Босса се овде не завршава, прави развој бренда је још увек био испред њега.
Прича о Хуго Боссу – повратак у свет моде
Након послератног периода, Хуго Босс је одлучио да се врати у модну индустрију, надајући се позитивном пријему у индустрији. Педесете и шездесете године прошлог века биле су време када се компанија фокусирала на производњу мушких одела, што је постало одлична стратегија. Године 1953. бренд је представио прво мушко одело под називом “Босово одело”, који је убрзо постао синоним за мушку елеганцију.
Године 1967. вођење компаније преузимају оснивачеви унуци – Јоцхен и Уве Холи, који је одлучио да побољша свој имиџ тако што је за амбасадоре поставио Силвестера Сталонеа и познате возаче Формуле 1. Убрзо након тога бренд је почео да се развија на иностраним тржиштима и стекао популарност у Сједињеним Државама, где је креирао своју прву колекцију за жене. . Ипак, највећу популарност донела је елегантна мушка одећа – углавном одела, капути и сакои. У наредним деценијама, бренд Хуго Босс је проширио своју понуду на женске колекције, парфеме и аксесоаре.
Након преузимања новог менаџмента, компанија је прошла кроз неколико кључних промена и процес реструктурирања својих структура. Ово је заузврат допринело развоју Хуго Босс-а као међународног бренда одеће са разноликом понудом и глобалнијим имиџом. Од тада, бренд је наставио своју инострану експанзију, задржавајући своју позицију у свету моде. Године 1993. компанија је продата италијанској модној групи Марзотто, међутим, и даље је остао активан на међународном тржишту.
Јединствено наслеђе
1985. је била година смрти великог дизајнера који је иза себе оставио наслеђе које наставља да обликује свет моде. Ко је био оснивач Хуго Босса? Он је фигура са вишедимензионалном историјом, која је своју каријеру започела у кројању, али је убрзо постала један од симбола луксуза у свету моде. Упркос контроверзи око Другог светског рата, допринос овог човека индустрији одеће не може се порећи. Прича о Хуго Боссу је пример како једна особа може утицати на моду и културу многих генерација. Без сумње, ово име ће се дуго памтити, инспиришући следеће генерације дизајнера и љубитеља моде.
Тренутно Хуго Босс има различите линије производа као што су БОСС, ХУГО, БОСС Оранге и БОСС Греен. Свака од ових линија има свој јединствени стил и намењена је различитим групама купаца. Бренд је симбол луксуза, стила и одличног квалитета. Његова историја, квалитет производа и снажан имиџ учинили су га једним од лидера у модној и парфемској индустрији. Поред тога, бренд је познат по својој посвећености екологији и одрживом развоју, као и развоју уметности и културе – компанија финансира конкурс за уметнике за награду Хуго Бос. А све ово не би било могуће без огромне страсти, а понекад и велике жртве једног човека.
Оставите коментар