Прича о бренду Версаце: Од младог кројача до модне иконе
Постоје одређени брендови који се истичу изнад свих осталих, постајући иконе стила и луксуза. Један такав јединствен случај је Версаце. Историја бренда Версаце почиње скромним почецима и претвара се у причу о страсти, храбрости и несвакидашњој лепоти. Данас је бренд познат по свом екстравагантном стилу, експресивним шарама и одличној изради. Иза његове етикете такође се крије сјајна визија и наслеђе које траје дуги низ година. Како је Ђани Версаће успео да створи ово безвременско модно царство?
Почеци бренда
Историја бренда Версаце вуче порекло из Италије, а главна фигура овог изузетног подухвата био је Ђани Версаће. Рођен 2. децембра 1946. у Ређо ди Калабрији, Италија, био је трећи од четворо браће и сестара. Демонстрирао је од малих ногу интересовање за моду и уметност, и његов прави дизајнирање одеће је била моја страст. Све је почело у малој кројачкој радионици, где је Ђани радио на својим првим дизајнима за одабрану групу клијената. Одрастао је у мајчиној кројачкој радионици.
Имао је прилику да развије своју каријеру 1972. године, када је добио понуду да креира сопствену колекцију одеће у Милану. Убрзо је почео да ради као дизајнер за познате модне куће као нпр Флорентинско цвеће или Калахан. Ђани је од самог почетка волео да се окружи луксузом. Креирао је своје дизајне са изузетном смелошћу како би нагласио женску лепоту и силуете. Био је велики заљубљеник у архитектуру и инспирацију је црпео из доба барока, чији је утицај био видљив у његовом модном дизајну.
Због чега велики таленат и креативност млади Ђани се брзо осетио. Имао је изузетан осећај за естетику и невероватна страст за послом. Убрзо је стекао признање у индустрији, што му је омогућило да отвори сопствени бутик у Милану, који је назвао по себи – Версаце. Међутим, није то урадио потпуно сам – бренд је основао 1978. године у сарадњи са својом браћом и сестрама , Донатела и Санти Версаче. Ђанијева млађа сестра и муза преузела је рекламирање бренда, док се његов старији брат бринуо о финансијама италијанске империје.
Ексцентричан стил бренда
Од самог почетка, Версаце је стекао признање због свог оригиналног дизајна и смелог, чак и ексцентричног приступа моди. Ђани је жељно користио мотиве који се односе на грчку митологију, културу и уметност, што је привукло пажњу познатих личности, музичких звезда и амбасадори брендови. И сам је веровао да је једна од највећих моћи која влада не само модом, већ и целим светом сексипил. Бренд је брзо постао препознатљив захваљујући својим карактеристичним шарама, попут Медузе, грчких мотива или логотипа са карактеристичним натписом “ВЕРСАЦЕ”.
Временом су се звезде заљубиле у бренд због његове експресивности, а његове креације су почеле да се појављују на црвеним теписима и насловницама часописа. Поред тога, Гианни Версаце је одиграо кључну улогу у стварању овог феномена “супермодели” 1990. У његовим емисијама су се појављивале највеће манекенске звезде, као нпр Наоми Кембел, Синди Крафорд, Линда Еванђелиста и Клаудија Шифер. Као и данас, кампање промовишу позната имена изван индустрије, на пример спортисти у Цалвин Клеин, овако су то радили модели светске класе.
Историја бренда Версаце прожета је трагедијом
Нажалост, само будући догађаји су требали редефинисати бренд. Мање од две деценије након што је Версаце створен, Ђани је трагично убијен у Мајамију. 15. јула 1997. дизајнер је упуцан на степеницама своје куће у Мајами Бичу док се враћао са своје уобичајене јутарње шетње дуж литице у Оушн Драјву на Флориди. 2018. године одржана је премијера серије Рајана Марфија „Америчка прича о злочинима: Убиство Версачеа“, у којој је креатор истовремено представио важне тренутке из живота жртве и убице, Ђованија Версачеа и Ендруа Каненана.
Иако је то био незамислив губитак за свет моде, бренд није одустао, настављајући своје јединствено наслеђе. Кормило бренда преузела је Донатела Версаче, која је врло брзо показала да има и доста талента и харизме. Донатела се показала као талентовани дизајнер инаставила је братово наслеђе, представљајући нове линије одеће, аксесоара и парфема. Под њеним вођством, Версаце је задржао своју позицију једног од најважнијих и најутицајнијих модних брендова на свету.
Нова ера Версацеа
Под Донателлиним вођством, бренд је проширио своју понуду новим линијама производа. Представљене су хауте цоутуре колекције, цасуал линија, спортска линија, као и мушке, женске и дечије колекције. Донатела је била у великој мери укључена у глобалну експанзију бренда. Отворени су нови Версаце бутици у већим градовима широм света, као нпр Њујорк, Париз, Токио, Лондон или Хонг Конг. Бренд је постао доступан широкој међународној групи купаца.
Оно што је важно, дизајнерка је наставила са братовљевом креативношћу, али је истовремено увела и сопствени поглед на моду. Њене дизајне карактерише романтичнији и суптилнији приступ, али је и даље задржао јединствен стил и екстравагантну естетику по којој је бренд био цењен. Донатела је увела и нове технологије у производњи и дизајну. Након Гианнијеве смрти, бренд је почео да користи савремене материјале, технике штампања и иновативна решења у производњи својих производа, што је омогућило стварање све напреднијих колекција.
Поред тога, нови креативни директор је савршено разумео моћ имиџа и такозване славне личности у моди. Сарађивала је са многим звездама и познатим личностима које су промовисале модну кућу као њене амбасадоре. Сама Донатела је такође радо била укључена у разне добротворне и друштвене активности. Стога, бренд Версаце подржава многе организације и иницијативе које се фокусирају на образовање, здравље и заштита животне средине.
Рад пун инспирације
После година неизвесности, страха и борбе са зависношћу, Донатела Версаче је веровала у јединствено дело свог брата и у себе. Тренутно, дизајнер има подршку и јаких и утицајних жена. Не само да одржава дугогодишње пријатељство са иконама супермоделства 80-их и 90-их, већ добија и подршку данашњих врхунских модела који чине темељ њеног модног царства. Њено искуство и изузетан осећај за естетику који се развијао годинама су оно што је видљиво у данашњој перцепцији бренда.
Јединствена историја бренда Версаце обогаћена је изванредним односом између браће и сестара, испуњеним љубављу једни према другима и модом. Заиста, велики дизајнер и његова осам година млађа сестра били су практично нераздвојни. Као дете, она је била Ђанијев први модел, а он је научио како да закачи тканину на њену фигуру. „Ако бих се једног дана оженио, изабрао бих девојку као што је Донатела“, говорио је Ђани. Донателл је такође звала његов пасош у свет жена. Можда је управо захваљујући тренуцима проведеним са својом вољеном сестром млади дизајнер научио женске потребе и захтеве, укључујући моду.
Историја бренда Версаце – какав је данас?
Без сумње, историја бренда Версаце је прича о храбрости, страсти и креативности која је почела од скромних почетака. Њен утицај на свет моде је неоспоран, а оно што је почело са једним младим кројачем постало је наслеђе које ће трајати дуги низ година. Версаце није само бренд, он је симбол јединствене визије и лепоте и важан глас спреман да утиче на промене у индустрији. Такође је занимљиво како савремени брендови такође превазилазе своје индустрије. Одличан пример за то може бити клуб на плажи под заставом друге познате модне куће – Фенди. Да сумирамо, иако модна кућа Версаце остаје власништво породице Версаце и наставља своју експанзију не губећи свој карактеристичан стил и класу.
Оставите коментар