Camel Active је добра фирма?

Стојиш испред ормара, пакујеш ранац за викенд у планинама. Пружаш руку ка јакни Camel Active – оној истој коју си купио пре две године. Застајеш на тренутак. Да ли је то била добра одлука? Да ли овај бренд уопште још нешто значи?
То питање данас себи поставља много мушкараца. Camel Active није нова фирма – њени корени сежу у седамдесете, када је свет полудео за релијем Camel Trophy. Сећаш се тих слика? Land Rover-и који се пробијају кроз блато, мушкарци у кхакију који се боре са џунглом. Тада је овај бренд значио авантуру. Праву авантуру.
Camel Active је добар бренд? – од релија до е-трговине
Али то је било некад. Данас Camel Active пре свега значи онлајн продавнице, инфлуенсере на Инстаграму и маркетиншке кампање. У Азији компанија доживљава прави бум.

фото: camelactive.com
“Продаја је порасла за 493% након кампање са кинеском глумицом Дилрабом Дилмурат у првом кварталу 2025. године”
Ове бројке заиста импресионирају, нема шта. Питање је само – да ли пораст продаје значи да су производи бољи? Или је то можда само вешт маркетинг?
Заправо, занимљиво је како бренд може толико да се промени. С једне стране имаш ту рали легенду, с друге – савремени е-комерц и друштвене мреже. Camel Active покушава да балансира између онога што је био и онога што сада жели да буде. Само, да ли им то полази за руком?
Да бисмо одговорили на питање да ли је Camel Active добра компанија, треба погледати неколико ствари: квалитет производа, ценовну политику, корисничку подршку и то како фирма одговара на нове изазове тржишта.
То није лако. Бренд има деценије историје иза себе, али данас послује у потпуно другачијим условима него некада. Конкуренција је сурова, купци захтевни, а интернет не прашта грешке.
Хајде да почнемо од тога да ли одећа и обућа Camel Active заиста издржавају свакодневне изазове, или је то само сећање на некадашњи сјај…

фото: camelactive.com
Квалитет и портфолио производа
Познаник ради у outdoor индустрији и годинама носи само Camel Active. Каже да су то једине ципеле које су му издржале пет година пешачења по Татрама. Звучи као реклама, али сам то детаљно проверио.
| Производ | Кључни параметар | Цена | Оцена корисника |
|---|---|---|---|
| Јакне | Водоотпорност 10 000 мм | 400-800 зл | 4,3/5 |
| Ципеле Shanghai | Горе-Текс мембрана | 350-550 зł | 4,5/5 |
| Ранчеви | Запремина 25-45L | 200-400 зл | 4,2/5 |
Материјали су основа целе филозофије марке. Углавном користе памучни канавас и природну кожу – ништа револуционарно, али проверена решења. У јакнама ћеш наћи прозрачне мембране које заиста функционишу. Није то ниво Arc’teryx-а, али за те паре тешко је жалити се.
Унутрашња тестирања показују 500+ циклуса прања без губитка боје. То је прилично много, иако сви знају да лабораторија није стварни живот. Обућа Shanghai има Vibram ђонове – то је већ гаранција квалитета у индустрији.
Цене се крећу између H&M и Timberland-а. Кошуље коштају 150-250 зл, јакне 400-800 зл. За основну јакну из H&M платићеш 150 зл, али ће издржати највише једну сезону. Timberland је већ 800-1200 зл за упоредив квалитет.
Мишљења са Zalando-а говоре све: “Носим већ трећу годину, изгледа као нова” – пише Марек из Кракова. Ања додаје: “Ранац је са мном преживео Camino, препоручујем”. На About You просек је 4,4/5 од преко хиљаду рецензија.
Плусеви:
- Чврсти материјали по разумној цени
- Проверене технологије (Gore-Tex, Vibram)
- Широк асортиман величина и боја
Минуси:
- Дизајн понекад превише конзервативан
- Доступност у Пољској ограничена
- Неки производи су прескупи у односу на квалитет
Проблем је у томе што бренд не погађа увек укус млађих купаца. Изглед често подсећа на деведесете. То је ствар укуса, али утиче на перцепцију квалитета.
Camel Active је пре свега поузданост без спектакла — управо та особина гради њихову репутацију на outdoor тржишту.

фото: camelactive.com
Репутација бренда, етика и одрживи развој
„Camel Active је greenwashing у чистом облику” – тако је написао један од корисника X у децембру 2024. Да ли је заиста тако? Хајде да видимо како изгледа етичка страна овог бренда.
Почнимо од конкретних чињеница. Camel Active поседује GOTS (Global Organic Textile Standard) сертификат за одабране производе из колекције 2024. Ово није маркетинг – GOTS је један од најстрожих еколошких стандарда у текстилној индустрији. Обухвата целокупну производњу, од гајења памука до финалне обраде. У случају Camel Active, односи се на око 30% њихове casual понуде.
Али постоји и друга страна медаље. Историјске везе са брендом цигарета Camel и чувеним релијем Camel Trophy (1980–2000) и данас бацају сенку на перцепцију компаније. Иако је то сада прошлост, неки потрошачи и даље повезују име са дуванском индустријом.
Дебата о greenwashingu распламсала се на друштвеним мрежама. „Још једна фирма која се претвара да је еко-френдли, а производи у Азији као и сви остали” – ово је други цитат са X из фебруара 2025. Одговор није дуго чекао: „Проверио сам њихове CSR извештаје – заиста улажу у чисте технологије и фер трговину. Није сва азијска производња експлоатација.”
Чињеница или мит?
| ЧИЊЕНИЦА | МИТ |
|---|---|
| GOTS сертификат обухвата део колекције | Цела производња је еколошка |
| Сарадња са fair trade добављачима | Везе са дуванском индустријом трају |
| Репутација 4,2/5 у мишљењима потрошача | Недостатак транспарентности у ланцу снабдевања |
Истина је да репутација 4,2 од 5 у оценама потрошача не долази ниоткуда. Camel Active је избегавао веће корпоративне скандале, што је данас велики успех. Њихови извештаји о одрживом развоју су јавно доступни.
Да ли послују друштвено одговорно? Нису пионири, али напредују. То није greenwashing, али ни узор за друге. Једноставно солидан просек у индустрији која се полако мења на боље.

фото: camelactive.com
Да ли се исплати изабрати Camel Active? Кључни закључци и кораци
Пошто већ знамо како се Camel Active носи са етиком и изградњом репутације, време је за коначан одговор – да ли се исплати улагати у то?
Припремио сам за тебе матрицу најважнијих аргумената:
| ПЛУС | МИНУС |
|---|---|
| Проверен квалитет материјала и израде | Виша цена од просечних цасуал брендова |
| Универзални стил – од канцеларије до викенда | Ограничена доступност у мањим местима |
| Растућа популарност и препознатљивост | Конкуренција од стране брзе моде |
Аналитичари предвиђају раст бренда од 10-15% годишње до 2030. године. То звучи добро, али шта то значи у пракси? Пре свега, стабилност – не купујеш одећу од фирме која сутра може нестати са тржишта. Са друге стране, то може значити и постепено повећање цена.

фот. camelactive.com
Ако си одлучио да купиш, провери ове кључне тачке:
✔ Величине – често се разликују од пољских стандарда
✔ Сертификати квалитета на етикети – знак озбиљног произвођача
✔ Онлајн промоције – понекад разлика достиже 30-40%
✔ Политика поврата – посебно важно при куповини преко интернета
Истина је да ниједна рецензија не може заменити лично искуство. Можеш прочитати хиљаду мишљења, али тек када обучеш јакну или панталоне, осетићеш да ли ти тај крој одговара.
Мој савет? Не купуј наслепо преко интернета. Отиђи у продавницу, пробај неколико величина, види како се осећаш у тој одећи. Онда мирно упореди цене – можда ћеш наћи бољу понуду онлајн.

фот. camelactive.com
Не дозволи да одлука о гардероби буде случајна. Camel Active је поуздан избор, али само ако одговара твом стилу живота и буџету.
Провери на својој кожи да ли Camel Active испуњава твоја очекивања!
Wolf
уредник brand & lifestyle
Luxury Blog








Оставите коментар