Camel Active је добра фирма?

Camel Active је добар бренд
фот. camelactive.com

Стојиш испред ормара, пакујеш ранац за викенд у планинама. Пружаш руку ка јакни Camel Active – оној истој коју си купио пре две године. Застајеш на тренутак. Да ли је то била добра одлука? Да ли овај бренд уопште још нешто значи?

То питање данас себи поставља много мушкараца. Camel Active није нова фирма – њени корени сежу у седамдесете, када је свет полудео за релијем Camel Trophy. Сећаш се тих слика? Land Rover-и који се пробијају кроз блато, мушкарци у кхакију који се боре са џунглом. Тада је овај бренд значио авантуру. Праву авантуру.

Camel Active је добар бренд? – од релија до е-трговине

Али то је било некад. Данас Camel Active пре свега значи онлајн продавнице, инфлуенсере на Инстаграму и маркетиншке кампање. У Азији компанија доживљава прави бум.

Camel Active Шта је овај бренд

фото: camelactive.com

“Продаја је порасла за 493% након кампање са кинеском глумицом Дилрабом Дилмурат у првом кварталу 2025. године”

Ове бројке заиста импресионирају, нема шта. Питање је само – да ли пораст продаје значи да су производи бољи? Или је то можда само вешт маркетинг?

Заправо, занимљиво је како бренд може толико да се промени. С једне стране имаш ту рали легенду, с друге – савремени е-комерц и друштвене мреже. Camel Active покушава да балансира између онога што је био и онога што сада жели да буде. Само, да ли им то полази за руком?

Да бисмо одговорили на питање да ли је Camel Active добра компанија, треба погледати неколико ствари: квалитет производа, ценовну политику, корисничку подршку и то како фирма одговара на нове изазове тржишта.

То није лако. Бренд има деценије историје иза себе, али данас послује у потпуно другачијим условима него некада. Конкуренција је сурова, купци захтевни, а интернет не прашта грешке.

Хајде да почнемо од тога да ли одећа и обућа Camel Active заиста издржавају свакодневне изазове, или је то само сећање на некадашњи сјај…

Одећа Camel Active

фото: camelactive.com

Квалитет и портфолио производа

Познаник ради у outdoor индустрији и годинама носи само Camel Active. Каже да су то једине ципеле које су му издржале пет година пешачења по Татрама. Звучи као реклама, али сам то детаљно проверио.

ПроизводКључни параметарЦенаОцена корисника
ЈакнеВодоотпорност 10 000 мм400-800 зл4,3/5
Ципеле ShanghaiГоре-Текс мембрана350-550 зł4,5/5
РанчевиЗапремина 25-45L200-400 зл4,2/5

Материјали су основа целе филозофије марке. Углавном користе памучни канавас и природну кожу – ништа револуционарно, али проверена решења. У јакнама ћеш наћи прозрачне мембране које заиста функционишу. Није то ниво Arc’teryx-а, али за те паре тешко је жалити се.

Унутрашња тестирања показују 500+ циклуса прања без губитка боје. То је прилично много, иако сви знају да лабораторија није стварни живот. Обућа Shanghai има Vibram ђонове – то је већ гаранција квалитета у индустрији.

Цене се крећу између H&M и Timberland-а. Кошуље коштају 150-250 зл, јакне 400-800 зл. За основну јакну из H&M платићеш 150 зл, али ће издржати највише једну сезону. Timberland је већ 800-1200 зл за упоредив квалитет.

Мишљења са Zalando-а говоре све: “Носим већ трећу годину, изгледа као нова” – пише Марек из Кракова. Ања додаје: “Ранац је са мном преживео Camino, препоручујем”. На About You просек је 4,4/5 од преко хиљаду рецензија.

Плусеви:

  1. Чврсти материјали по разумној цени
  2. Проверене технологије (Gore-Tex, Vibram)
  3. Широк асортиман величина и боја

Минуси:

  1. Дизајн понекад превише конзервативан
  2. Доступност у Пољској ограничена
  3. Неки производи су прескупи у односу на квалитет

Проблем је у томе што бренд не погађа увек укус млађих купаца. Изглед често подсећа на деведесете. То је ствар укуса, али утиче на перцепцију квалитета.

Camel Active је пре свега поузданост без спектакла — управо та особина гради њихову репутацију на outdoor тржишту.

Одећа Camel Active Blog

фото: camelactive.com

Репутација бренда, етика и одрживи развој

„Camel Active је greenwashing у чистом облику” – тако је написао један од корисника X у децембру 2024. Да ли је заиста тако? Хајде да видимо како изгледа етичка страна овог бренда.

Почнимо од конкретних чињеница. Camel Active поседује GOTS (Global Organic Textile Standard) сертификат за одабране производе из колекције 2024. Ово није маркетинг – GOTS је један од најстрожих еколошких стандарда у текстилној индустрији. Обухвата целокупну производњу, од гајења памука до финалне обраде. У случају Camel Active, односи се на око 30% њихове casual понуде.

Али постоји и друга страна медаље. Историјске везе са брендом цигарета Camel и чувеним релијем Camel Trophy (1980–2000) и данас бацају сенку на перцепцију компаније. Иако је то сада прошлост, неки потрошачи и даље повезују име са дуванском индустријом.

Дебата о greenwashingu распламсала се на друштвеним мрежама. „Још једна фирма која се претвара да је еко-френдли, а производи у Азији као и сви остали” – ово је други цитат са X из фебруара 2025. Одговор није дуго чекао: „Проверио сам њихове CSR извештаје – заиста улажу у чисте технологије и фер трговину. Није сва азијска производња експлоатација.”

Чињеница или мит?

ЧИЊЕНИЦАМИТ
GOTS сертификат обухвата део колекцијеЦела производња је еколошка
Сарадња са fair trade добављачимаВезе са дуванском индустријом трају
Репутација 4,2/5 у мишљењима потрошачаНедостатак транспарентности у ланцу снабдевања

Истина је да репутација 4,2 од 5 у оценама потрошача не долази ниоткуда. Camel Active је избегавао веће корпоративне скандале, што је данас велики успех. Њихови извештаји о одрживом развоју су јавно доступни.

Да ли послују друштвено одговорно? Нису пионири, али напредују. То није greenwashing, али ни узор за друге. Једноставно солидан просек у индустрији која се полако мења на боље.

Camel Active Јакна

фото: camelactive.com

Да ли се исплати изабрати Camel Active? Кључни закључци и кораци

Пошто већ знамо како се Camel Active носи са етиком и изградњом репутације, време је за коначан одговор – да ли се исплати улагати у то?

Припремио сам за тебе матрицу најважнијих аргумената:

ПЛУСМИНУС
Проверен квалитет материјала и израдеВиша цена од просечних цасуал брендова
Универзални стил – од канцеларије до викендаОграничена доступност у мањим местима
Растућа популарност и препознатљивостКонкуренција од стране брзе моде

Аналитичари предвиђају раст бренда од 10-15% годишње до 2030. године. То звучи добро, али шта то значи у пракси? Пре свега, стабилност – не купујеш одећу од фирме која сутра може нестати са тржишта. Са друге стране, то може значити и постепено повећање цена.

Camel Active Одећа за мушкарце

фот. camelactive.com

Ако си одлучио да купиш, провери ове кључне тачке:

✔ Величине – често се разликују од пољских стандарда

✔ Сертификати квалитета на етикети – знак озбиљног произвођача

✔ Онлајн промоције – понекад разлика достиже 30-40%

✔ Политика поврата – посебно важно при куповини преко интернета

Истина је да ниједна рецензија не може заменити лично искуство. Можеш прочитати хиљаду мишљења, али тек када обучеш јакну или панталоне, осетићеш да ли ти тај крој одговара.

Мој савет? Не купуј наслепо преко интернета. Отиђи у продавницу, пробај неколико величина, види како се осећаш у тој одећи. Онда мирно упореди цене – можда ћеш наћи бољу понуду онлајн.

Мушки одећа Camel Active

фот. camelactive.com

Не дозволи да одлука о гардероби буде случајна. Camel Active је поуздан избор, али само ако одговара твом стилу живота и буџету.

Провери на својој кожи да ли Camel Active испуњава твоја очекивања!

Wolf

уредник brand & lifestyle

Luxury Blog