Амбасадорке Victoria’s Secret – од Анђела до VS Collective

Да ли знаш да Victoria’s Secret више нема Анђела? Ово питање ме је изненадило када сам га први пут чула. Годинама су та крила била симбол луксуза и женствености широм света.
Victoria’s Secret је деценијама градила империју на имиџу идеалних жена у чипкастом доњем вешу. Бренд је основан 1977. године и брзо је постао синоним за луксуз у свету доњег веша. На врхунцу популарности, 2016. године, компанија је остварила приход од “8,1 милијарди долара”. Тада нико није слутио да ће се за неколико година све променити.

фото: usmagazine.com
Данас су амбасадорке Victoria’s Secret потпуно друга прича. Године 2021. компанија је најавила програм “VS Collective”, који је у потпуности променио начин размишљања о представљању бренда. То није само промена имиџа – то је револуција у приступу женствености и различитости.
Амбасадорке Victoria’s Secret као крила љубави
Феномен амбасадорки ове марке фасцинира ме из више разлога. Прво, показује колико брзо може да се промени култура и оно што сматрамо лепим. Друго, то је одличан пример како бизнис мора да реагује на друштвене промене да би опстао.

фото: m.maxmodels.pl
У овом чланку желим да ти покажем:
– Како се амбасадорски програм Victoria’s Secret мењао током година
– Ко данас представља ову марку и зашто су ти избори толико важни
– Какав утицај те промене имају на целу модну и индустрију доњег веша
Промене у Victoria’s Secret су огледало у коме се одражавају трансформације целог друштва.
Још се сећам времена када су ревије Victoria’s Secret гледали милиони жена широм света. Данас те исте жене постављају питања о аутентичности и разноликости. То није случајност – то је природна еволуција нашег размишљања о лепоти.
Да бисмо разумели где смо данас, морамо прво да погледамо одакле долазимо. Историја амбасадорског програма ове марке је фасцинантно путовање кроз последње три деценије популарне културе.
Од Анђела до VS Collective – еволуција амбасадорки
Тачно се сећам тог тренутка из 1997. године, када сам први пут видела модел са огромним, анђеоским крилима на писти Victoria’s Secret. То је било нешто потпуно ново – не само доњи веш, већ читав позоришни спектакл. Тада нико није слутио да ће програм „Angels” постати један од најпрепознатљивијих модних брендова на свету.

фото: vogue.pl
Заправо, цела прича је почела прилично случајно. Victoria’s Secret је тражила начин да се издвоји на тржишту, а идеја са анђелима деловала је… па, прилично ризично. Али успело је.
| Година | Догађај |
|---|---|
| 1997 | Увођење програма „Angels” – прва крила на писти |
| 1999 | Прва телевизијска емисија VS Fashion Show |
| 2001 | Хајди Клум постаје прва званична амбасадорка |
| 2005-2010 | Златна ера – ревије гледају милиони гледалаца |
| 2010 | Врхунац популарности – 12 милиона гледалаца представе |
| 2018 | Драстичан пад гледаности на 3,3 милиона |
| 11.2018 | Контроверзни интервју Еда Разека у Vogue |
| 2019 | Отказивање годишње модне ревије |
| 06.2021 | Званично саопштење VS Collective |
Гледала сам те ревије годинама и видела како се атмосфера мењала. Тај пад са 12 милиона гледалаца 2010. на само 3,3 милиона 2018. – то није била случајност. Свет се мењао, а Victoria’s Secret као да је запела у прошлости.
Преломни тренутак дошао је у новембру 2018. када је Ед Разек дао онај несрећни интервју магазину Vogue. Његови коментари да трансродне и плус-сајз манекенке не припадају ревији изазвали су буру. Људи су почели гласно да говоре оно што су раније шапутали – да бренд промовише нереалне стандарде лепоте.
А онда је изашла афера Џефрија Епштајна. Везе између њега и руководства Victoria’s Secret бациле су сенку на целу компанију. Одједном те луксузне журке и ексклузивни свет анђела изгледали су потпуно другачије. Бренд који је градио своју моћ на фантазији и сновима суочио се са веома непријатном стварношћу.
Отказивање ревије 2019. било је практично неизбежно. Компанија је морала да размисли шта даље. Две године је трајала тишина, спекулације, промене у управи.
Када је у јуну 2021. објављен VS Collective, знала сам да је то крај једне епохе. Више није било речи о анђеоским крилима или фантазији – сада је у фокусу била порука о различитости и инклузији. Потпуно другачија филозофија, друге вредности.
Сва ова еволуција показује колико су се очекивања потрошачица променила. Оно што је пре 20 година било врхунац гламура, данас може деловати застарело или чак проблематично. Нови приступ VS Collective треба да одговори на те изазове, иако ће време показати да ли ће успети да поврати некадашњу популарност бренда.

фото: wwd.com
Амбасадорке VS Collective 2025 – ко, зашто и са којом мисијом
Понекад се питам да ли људи уопште знају шта је VS Collective. То је нова иницијатива Victoria’s Secret – не, више нису у питању чувени Анђели са крилима. Сада је то нешто потпуно другачије.
VS Collective је група жена које представљају бренд од 2021. године. Свака од њих има своју друштвену мисију и аутентичну поруку. Мислим да је то прилично паметан маркетиншки потез, иако сам у почетку била скептична.
| Име и презиме | Датум придруживања | Главна друштвена мисија |
|---|---|---|
| Megan Rapinoe | јун 2021 | Једнакост LGBTQ+ и права жена у спорту |
| Priyanka Chopra Jonas | јун 2021 | Културна разноликост и предузетништво жена |
| Hailey Bieber | август 2021 | Ментално здравље младих |
| Adut Akech | септембар 2021 | Афричка репрезентација у моди |
| Valentina Sampaio | октобар 2021 | Права трансродних особа |
| Eileen Gu | јануар 2022 | Женски спорт и рушење стереотипа |
| Naоми Осака | март 2022 | Свесност о менталном здрављу у спорту |
Уговори ових жена су заиста импресивни. Финансијски оквири крећу се од 500 хиљада до 5 милиона долара годишње. Износи обухватају не само стандардна фото снимања, већ и учешће у друштвеним кампањама, објаве на друштвеним мрежама, наступе на догађајима бренда и сарадњу у креирању колекција.
Сећам се кампање Hailey Bieber са свиленом колекцијом из пролећа 2023. “Свила није само луксуз – то је начин да се осећаш сигурно у својој кожи”, рекла је тада у интервјуу. Продаја те линије оборила је рекорде у прва три дана.
Занимљив пројекат су и подкасти #VSVoices са Naomi Osaka. Тамо је разговарала са младим спортисткињама о притиску и менталном здрављу. Искрено, нисам очекивала да ће бренд доњег веша радити тако озбиљан садржај. Али некако функционише.
Adut Akech је саучествовала у креирању колекције инспирисане њеним суданским коренима. Дезени, боје – све је имало дубље значење. То није била само још једна линија производа.
Бројке не лажу – онлајн продаја порасла је за 30 % након ребрендинга и увођења VS Collective. Посебно у сегменту од 18 до 35 година. Млађе жене су коначно осетиле да и овај бренд може бити за њих.

фото: hypebae.com
Инстаграм бренда добио је 2,5 милиона нових пратиљаца за две године. Engagement rate скочио је са 1,2 % на 4,8 %. То је огромна разлика ако се неко разуме у друштвене мреже.
Оно што ме погађа је аутентичност ових жена. Не претварају се да су савршене. Megan Rapinoe отворено прича о својим борбама, Hailey о страховима. То одјекује код жена широм света.
Наравно, није све идеално. Неке колекције су се слабије продавале, било је и контроверзи око неких изјава амбасадорки. Али генерално, стратегија функционише.
Подаци из новембра 2025. показују да VS Collective успешно подмлађује бренд и привлачи нове групе потрошачица. Сада ме занима како ће изгледати будућност овог пројекта.
Шта даље са амбасадоркама Victoria’s Secret – закључци, трендови и препоруке за тебе
Револуција VS Collective је као смена страже у свету моде – стара гарда уступа место новој ери. Посматрајући ову трансформацију последњих година, јасно видим куда идемо.
Три ствари су ми највише запале за око у анализи тренутне стратегије Victoria’s Secret. Прво, бренд је коначно схватио да разноликост није тренд, већ нужност – и делују доследно у том правцу. Друго, друштвене мреже су постале право бојно поље за пажњу клијенткиња, а VS је научио ту игру. На крају – аутентичност амбасадорки сада има већу тежину од њиховог изгледа.

фот. people.com
Посматрање ових промена је улагање у разумевање будућности доњег веша у моди.
Моје прогнозе? VS Collective ће до 2027. године бројати преко 50 чланица са различитих континената. То је амбициозан, али логичан план. Приходи бренда могу достићи 10 милијарди долара до 2030. године – ако задрже тренутни курс.
Занимљиво је надметање са Savage X Fenty Ријане. Тамо се инсистира на још већој разноликости величина и репрезентацији. VS одговара постепено, али да ли је то довољно брзо?
„Будућност припада брендовима који слушају своје клијенткиње, а не намећу им стандарде” – како ми је недавно рекла једна од стручњакиња за брендирање.

фот. entertainmentnow.com
Посматрајући ове промене, често размишљам о томе колико се свет моде променио. Некада су нам брендови говорили како треба да изгледамо. Данас ми њима говоримо шта очекујемо. И коначно нас слушају.
Надин
уредница fashion & lifestyle
Luxury Blog








Оставите коментар