Култура коришћења држача визиткарта
Пословни бонтон је чист савоир-вивре односи између људи који деле заједничке интересе. Култура коришћења визиткарта датира још од 15. века, када су се појавиле прве ручно рађене визит карте. У Европи су визит карте постале популарне у модерно доба, у Француској за време владавине Луја КСИВ, где су биле атрибут аристократије.
Употреба визиткарти и држача визиткарта је пословна култура, што је широк концепт који се односи на људско понашање у пословним ситуацијама. Данас је то елемент промоције пословања. Покрива принципе и одговарајуће понашање у друштвеном животу и примену ових принципа у широко схваћеном професионалном животу.
Етикета размене визиткарта
Уметност размене визиткарти је свест како о културним разликама тако и о обичајима тржишта на којем желимо да промовишемо своје пословање. Упознавање са њима сигурно ће нам олакшати сналажење у међународном пословном окружењу. Имајући њих на уму, бирамо одговарајући стил комуникације, који се може променити у зависности од тога са ким разговарамо. Коришћење држача за визит карте је елегантан алат за изградњу бренда и елемент је доброг првог утиска на примаоца приликом предаје ваше визит карте.
Пословни бонтон укључује три начина да кажете када да уручите визит карту:
-на почетку састанка,
– током састанка,
– на крају састанка.
На шта треба обратити пажњу приликом размене визиткарти:
- Визиткарту делимо читко како би прималац могао да је правилно прочита.
- Не тражимо додатне информације којих нема на визит карти, недостатак података када особа која их даје не нуди допуну, није у добром тону.
- Не делимо визиткарте некој вишој личности, само чекамо иницијативу за стварање преседана.
- Уздржавамо се од коментара, чак и ако смо по нашем мишљењу добили изузетно непривлачну визит карту.
- Дискреција је важна приликом размене визиткарти, јер то није активност која захтева разметљиве гестове, већ захвалност и пажњу. Саговорнику који нам даје визит карту исказујемо поштовање тако што кратко погледамо картицу, а затим је ставимо у држач визиткарте.
- У неким културама давање визиткарти је ритуал. У Азији се посебан значај придаје размени елегантних картонских кутија. У њиховој култури важно је давати и примати визит карту у две руке, додатно у комбинацији са машном.
- Ако добијете једноставну, класичну визит карту, лишену опширних информација или рекламних слогана, добар начин да је запамтите јесте да укључите руком писане белешке о особи и институцији коју она представља пре него што примљене картице ставите у држач визиткарте.
- Не хвалимо се и не размењујемо визит карте док једемо за столом, ако се састанак одвија уз освежење, аперитив ће бити добар тренутак.
- Власник визиткарте је веома важан елемент престижа и бриге о имиџу особе која поштује своје пословне партнере. Држач за визит карте долази у две врсте: мала торбица за сопствене визит карте и верзија „књиге“ за визит карте примљене од других. Прва је посебно корисна јер можемо да је носимо са собом, што нам омогућава да заштитимо визит карте од оштећења и, поред тога, увек имамо залихе.
- Ако за време састанка привремено ускладиштимо у таквим држач визиткарте визиткарте примљене од других, треба их одмах након састанка ставити на одговарајуће место, јер се можемо изложити ризику да их следећи пут дамо као своју.
Историја визиткарти и држача визиткарти
У Кини у 15. веку визит карте су биле калиграфисане на свиленом или пиринчаном папиру. У првим данима њиховог дељења, средњовековни службеници су били обавезни да користе папирне кутије са њиховим подацима. Историја визиткарти у Европи највероватније почиње тако што је поморски путник Марко Поло донео идеју за овај обичај, који је постајао све популарнији у Француској и Италији.
У почетку су се у аристократским круговима користиле као визит карте и за најаву ваше посете слањем гласника са визиткартом. По доласку, госпођа је била дужна да преда своју визит карту домаћици.
Визит карте су рађене на белом картону, са именом и презименом исписаним руком и често украшеним цртежом по наруџбини уметника или другим графичким обликом. Прављење визиткарте са фотографијом било је скупо. Био је пионир фотографских визиткарти у Француској Андре Адолпхе Еугене Дисдери. Историја стварања визиткарти је такође везана за штампање. У Немачкој у 18. веку визит карте су креиране у различитим техникама:
-офсет
-хромолитографија
– дрворез
-литографија
-фотографија
Рекламне визит карте почео да се користи крајем 19. века у САД а онда је маркетиншки аспект коришћења визиткарте постао важнији. Погледајте шта продавница може да понуди у том погледу Луксузни производи.
Пословни прибор
Први утисак на извођача често одређује успешан завршетак трансакције, због чега је присуство у пословном свету толико важно. Почевши од држача за визитке и визиткарте, до канцеларијски прибор и савоир вивре. Професионална канцеларија је мултифункционална просторија која мора бити репрезентативна и функционална у исто време. Када бирате ствари за канцеларију, обратите пажњу на конзистентност поруке коју желите да пренесете користећи елементе своје слике.
Коришћење пословних функција заснива се на давању визиткарте извођачу, која садржи контакт податке и чини наш имиџ. Данас су пословне функције главна употреба ових картона да створи бренд и пословне односе. Уметност размене визиткарти захтева осетљивост и индивидуални приступ и зависи од конкретне ситуације. Тешко је претпоставити да ће било који тренутак бити потпуно неприкладан, али вреди размислити о томе како не би починили грешку.
Додатна предност у погледу изгледа је да су правилно одабрани елементи пословања, као што је преносиви држач за визит карте који ће вам бити од користи током пословних састанака и канцеларијска опрема која одговара врсти посла који водимо. Пословни додаци су такође укључени одлична идеја за поклон за људе који се баве послом и који желе да ефикасно створе свој имиџ.
Оставите коментар