Цадиллац Целестик. Роллс и Бентлеи убица?
Несумњиво живимо на крају једне ере – ере аутомобила са унутрашњим сагоревањем. Тренд јасно указује да ће за неколико деценија традиционални аутомобилизам заувек нестати погон са унутрашњим сагоревањем ће заменити водоничне ћелије и електромотори. Аутомобилска индустрија већ нуди широк спектар производа “електричари”. Чак и они најмодернији прате тренд луксузни брендови. Већ су најавили своје моделе са електричним погоном Роллс-Роице и Бентлеи. Искористио је и период промене Цадиллац, која ће лансирати сопствени луксузни електрични аутомобил.
Чинило се да се атмосфера на краљевском двору одједном згуснула. Бентли и Ролс-Ројс, који су до сада владали тржиштем луксузних аутомобила, можда ће бити приморани да направе места за новог играча. Бренд, престиж и технологија до сада су значили да нико није могао да их угрози. Међутим, у индустрији се дешава електрична револуција, која ствара прилику да се пробије у нишу и понуди купцима сличан производ са упоредивим или бољим перформансама и модерним погоном.
Цадиллац Целестик. Амерички бренд намерава да поремети сегмент луксузних аутомобила
Амерички произвођач аутомобила Цадиллац ускоро ће испоручити свој луксузни електрични аутомобил првим купцима – Цадиллац Целестик. Према последњим доступним подацима, компанија већ је успео да уговори 600 до 750 јединица овај модел. Целестик ће се такмичити са моделима из Роллс-Роицеа и Бенлеиа. Према прелиминарним проценама, луксузан електрични аутомобил ће бити доступан за куповину $340,000. Цена је између два модела Роллс-Роице – Роллс-Роице Гхост иза $180,000 и Роллс Роице Спецтре иза $420,000. Цадиллац Целестик, с друге стране, биће много скупљи од електричног аутомобила Бенлеи, што ће коштати цца. $274,000.
Цадиллац Целестик ће се склапати ручно. Компанија планира да производи приближно 2 аутомобила дневно, али – као што је већ најављено – не свим данима. Ово ће реално бити случај између 400 и 500 комада годишње.
Цадиллац Целестик против Роллс-Роице Спецтре. Американац баца рукавицу Британцима
Целестик је опремљен батеријом која се може пунити 111 кВх и два снажна електромотора 600 ХП. Са таквим “мотором” Цадиллац је у стању да убрза до 100 км / х 3,8 секунди и са добрим дометом од око 300 миља ( преко 482 км ). Цадди ће бити опремљен погоном на сва четири точка и системом управљања на свим точковима (АВС). За поређење, Роллс-Роицеов тамни коњ – модел авет опремљен је батеријом 102 кВх, два снажна електромотора 584 ХП. Његов максимални домет са једним пуњењем је 260 миља ( преко 418 км ), и убрзава до сто 4,4 секунде.
Узимајући у обзир техничке спецификације, чини се да је прелиминарни победник дуела Целестик. Међу луксузним брендовима, међутим, перформансе су ређе одлучујуће, а чешће престиж бренда – у овом погледу остаје изразити фаворит Роллс-Роице.
Оставите коментар