Најскупљи аутомобили на свету – колико коштају и зашто толико? [ТОП 10]

Да ли знате да су најскупљи аутомобили на свету прецизно дизајниране конструкције које спајају најновије технологије са изузетно ограниченом доступношћу. Њихова вредност произилази из ручне израде, индивидуалне конфигурације, лимитиране производње и употребе високо напредних материјала. Цене достижу стотине милиона долара, а сваки примерак представља посебан технички и инвестициони пројекат. У овом прегледу сазнаћете колико коштају најскупљи аутомобили на свету и који параметри одређују њихову јединственост.
Колико коштају најскупљи аутомобили на свету?
Цене почињу од неколико милиона долара, али могу премашити чак 100 милиона – као Mercedes-Benz 300 SLR. Најскупљи аутомобили света немају једну ценовну категорију – много тога зависи од тога да ли говоримо о новом ауту из салона, прототипу, концептном моделу или о класику из педесетих година продатом на аукцији.
Примерни ценовни опсези за најскупље аутомобиле:
- савремени аутомобили (производња после 2010. године) – од 10 до 30 милиона долара;
- класика са историјом – од 20 до 80 милиона долара;
- јединствени аукцијски модели – више од 100 милиона.
Сваки од ових аутомобила има нешто што га издваја – било да је то технологија, историја или апсурдно мала серија.
Најскупљи аутомобили на свету – ТОП 10
У овом прегледу ћеш пронаћи возила произведена у XXI веку, која су стигла до купаца – нису у питању само концепти.
Место 10: Пагани Хуайра Кодалунга – 7,4 милиона $

Ово је дуга верзија модела Huayra, од којег је направљено само 5 примерака (назив потиче од „дугог репа” – „coda lunga” на италијанском), дизајнирана са идејом за колекционаре, инспирисана естетиком шездесетих година.
Испод хаубе? V12 мотор запремине 6 литара, развијен од стране AMG – испоручује 840 КС и обртни момент од 1100 Nm. Аутомобил тежи само 1280 кг – мање од већине савремених хечбекова. Захваљујући употреби карбона и титанијума постигнут је невероватан однос снаге и масе.
Codalunga је симбол индивидуалног приступа Pagani дизајну – сваки елемент може бити прилагођен власнику.
Параметри Pagani Huayra Codalunga:
| Параметар | Вредност |
| Мотор | V12 6.0 L Твин-Турбо (AMG) |
| Снага | 840 КС |
| Обртни моменат | 1100 Nm |
| Убрзање 0–100 км/ч | 3,0 с |
| Максимална брзина | 370 км/ч |
| Маса | 1280 кг |
| Број примерака | 5 |
| Цена | 7,4 милиона долара |
Место 9: Mercedes-Maybach Exelero – 8 млн $

Возило обавијено легендом и изгледа као Бетменов аутомобил. Настало је 2005. године као концепт за произвођача гума Фулда, са циљем тестирања нових гума при веома великим брзинама. Резултат? Аутомобил са V12 битурбо мотором снаге 690 КС, који достиже максималну брзину већу од 350 км/ч.
Дизајниран са идејом луксуза, али и перформанси – ентеријер је обложен најквалитетнијом кожом, карбонским влакнима и алуминијумом. Занимљиво је да је Exelero дуги низ година важио за најскупље возило на свету, све док нису дошла времена Koenigsegg-а и Bugatti-ја.
Ауто је касније купио репер Birdman, а затим је – према гласинама – завршило у једној од европских колекција.
Ово је јединствени примерак на свету, потпуно функционални прототип са званичном хомологацијом за друмску вожњу. Његов неконвенционални дизајн, футуристичка силуета и снажна повезаност са поп културом учинили су га правом реткошћу.
Параметри -Maybach Exelero:
| Параметар | Вредност |
| Мотор | V12 5.9 L Твин-Турбо |
| Снага | 690 КС |
| Обртни моменат | 1020 Nm |
| Убрзање 0–100 км/ч | 4,4 с |
| Максимална брзина | 351 км/ч |
| Маса | око 2660 кг |
| Број примерака | 1 |
| Цена | 8 милиона долара |
Место 8: Bugatti Divo – 9 млн $

Када је Bugatti одлучио да направи више „тркачку” верзију модела Chiron, настао је Divo – лакши, агресивнији и строго лимитиран (само 40 примерака).
Аутомобил покреће исти 8-литарски W16 мотор снаге 1500 КС као Chiron, али има потпуно другачије вешање, хлађење и аеродинамичке детаље. Такође је лакши за 35 кг и знатно боље се понаша у кривинама.
Divo је повратак коренима – назван у част тркачког возача Албера Дивоа, који је двадесетих година прошлог века освајао престижне трке Targa Florio за Bugatti.
Параметри Bugatti Divo:
| Параметар | Вредност |
| Мотор | W16 8.0 Л Куад-Турбо |
| Снага | 1500 КС |
| Обртни моменат | 1600 Nm |
| Убрзање 0–100 км/ч | 2,4 с |
| Максимална брзина | 380 км/ч |
| Маса | 1960 кг |
| Број примерака | 40 |
| Цена | 9 милиона долара |
Место 7: Koenigsegg CCXR Trevita – 9,6 милиона $

Овај аутомобил изгледа као да је прекривен дијамантском прашином. И то није случајно – назив „Trevita” потиче од шведског „три бела”, а боја садржи карбонска влакна премазана смолом са микроскопским честицама дијаманата.
Тревита је заснована на моделу
Само 2 комада. Буквално два. Производња је обустављена јер је технологија лака била превише захтевна и скупа. А дијамантски премаз? Заиста је ту.
Параметри Koenigsegg CCXR Trevita:
| Параметар | Вредност |
| Мотор | V8 4.8 Л Twin-Supercharged |
| Снага | 1018 КС |
| Обртни моменат | 1080 Nm |
| Убрзање 0–100 км/ч | 2,9 с |
| Максимална брзина | 410 км/ч |
| Маса | 1280 кг |
| Број примерака | 2 |
| Цена | 9,6 милиона долара |
Место 6: Bugatti Centodieci – 10 млн $

Модел створен у част легендарног Bugatti EB110 из деведесетих – Centodieci (што на италијанском значи „сто десет”) је омаж инжењерству и дизајну из прошлих деценија.
Направљено је само 10 примерака. Сваки је заснован на Chiron-у, али са новом каросеријом и још екстремнијим аеродинамичким детаљима. Мотор је исти – W16 са 1600 КС – али убрзање до стотке скраћено је на 2,4 секунде.
Што је занимљиво, један од власника је сам Кристијано Роналдо. Ови аутомобили су распродати још пре званичне премијере.
Ограничење на 10 примерака, потпуно ручна израда и јединствена почаст историјском моделу чине да цена од 10 милиона долара више не изненађује. А Centodieci је такође демонстрација снаге бренда Bugatti – овог новог, који припада групи Rimac, али и даље одише класиком.
Параметри Bugatti Centodieci:
| Параметар | Вредност |
| Мотор | W16 8.0 Л Куад-Турбо |
| Снага | 1600 КС |
| Обртни момент | 1600 Nm |
| Убрзање 0–100 км/ч | 2,4 с |
| Максимална брзина | 380 км/ч |
| Маса | око 1975 кг |
| Број примерака | 10 |
| Цена | 10 милиона долара |
Место 5: Rolls-Royce Boat Tail – 28 млн $

Rolls-Royce Boat Tail, односно дело направљено по наруџбини – дизајнирано од нуле и изграђено по упутствима клијента. Званично су направљена три примерка, сваки потпуно јединствен.
Назив „Boat Tail” није случајан – задњи део возила подсећа на луксузну јахту. Аутомобил садржи склопиви пикник сет са сребрним прибором за јело, кишобраном и сточићем сакривеним у пртљажнику.
Мотор? V12, 6,75 литара – исти као у моделима Phantom, али овде нико више не гледа бројке.
Ово је у потпуности ручно израђено дело, прилагођено животном стилу једне особе. Цена се не односи само на материјале или механику, већ на ексклузивност – и на причу коју овај аутомобил прича.
Параметри Rolls-Royce Boat Tail:
| Параметар | Вредност |
| Мотор | V12 6.75 Л |
| Снага | 563 КС |
| Обртни моменат | 900 Nm |
| Убрзање 0–100 км/ч | 5,0 с |
| Максимална брзина | 250 км/ч (електронски ограничено) |
| Маса | око 2600 кг |
| Број примерака | 3 |
| Цена | 28 милиона долара |
Место 4: Bugatti La Voiture Noire – 19 млн $

Назив дословно значи „црни аутомобил” и односи се на легендарни модел Type 57 SC Atlantic из тридесетих година, који је нестао током Другог светског рата. La Voiture Noire је савремена интерпретација тог нестанулог аутомобила.
Испод хаубе – исти моћни W16 мотор са 1500 КС, као у Chiron-у. Али није снага оно што одређује његову вредност. Ради се о изгледу, конструкцији и ограниченој доступности – направљен је само један примерак.
Bugatti је званично потврдио да је власник „познати колекционар бренда”. У индустрији се говори о особи калибра Фердинанда Пијеа (бившег председника VW), али званично нико није потврдио његово име.
Јединствени примерак. Модерна интерпретација најређег модела Bugatti у историји. И престиж – јер ко не би желео да буде једини власник La Voiture Noire?
Параметри Bugatti La Voiture Noire:
| Параметар | Вредност |
| Мотор | W16 8.0 Л Куад-Турбо |
| Снага | 1500 КС |
| Обртни момент | 1600 Nm |
| Убрзање 0–100 км/ч | 2,4 с |
| Максимална брзина | 420 км/ч |
| Маса | око 1970 кг |
| Број примерака | 1 |
| Цена | 19 милиона долара |
Место 3: Pagani Zonda HP Barchetta – 17,5 милиона $
Иако је Pagani завршио производњу модела Zonda пре много година, на посебан захтев Хорација Паганија настао је још један, последњи омаж – HP Barchetta.
Има скраћен кров (тип „баркета”), асиметричне блатобране, ручно завршену унутрашњост и мноштво детаља који подсећају на историју бренда.
Мотор – V12 AMG, са 789 КС. Задњи погон, мануелни мењач – класика која се спаја са најсавременијим материјалима као што су карбон-титан. Направљена су само три примерка.
Ово је последња Зонда која је икада направљена. Један примерак остао је у гаражи самог Паганија. Преостала два – доспела су до пажљиво одабраних клијената. Зонда HP Barchetta није аутомобил – то је опроштај од легенде.
Параметри Pagani Zonda HP Barchetta:
| Параметар | Вредност |
| Мотор | V12 AMG 7.3 L |
| Снага | 789 КС |
| Обртни моменат | 850 Nm |
| Убрзање 0–100 км/ч | 3,1 с |
| Максимална брзина | 355 км/ч |
| Маса | око 1250 кг |
| Број примерака | 3 |
| Цена | 17,5 милиона долара |
Место 2: Bugatti Chiron Profilée – 10,8 милиона $

Profilée, јединствена верзија Chirona – настала је као веза између верзије Pur Sport и класичног Chirona. Требало је да буде елегантнија, али са тркачким карактером. У почетку је била планирана мала серија, али је на крају направљен само један примерак.
Chiron Profilée се разликује не само бојом и детаљима. Има другачије преносне односе у мењачу, измењено вешање и јединствени спојлер.
У јануару 2023. године аутомобил доспео је на аукцију RM Sotheby’s и достигао цену од 9,8 милиона евра – односно преко 10,8 милиона долара.
Ово је последњи Chiron са W16 мотором који је икада јавно продат. Његова јединственост произилази из чињенице да… није требало да постоји. Једини примерак чија је прича почела од одбаченог пројекта.
Параметри Bugatti Chiron Profilée:
| Параметар | Вредност |
| Мотор | W16 8.0 L Куад-Турбо |
| Снага | 1500 КМ |
| Обртни момент | 1600 Nm |
| Убрзање 0–100 км/ч | 2,3 с |
| Максимална брзина | 380 км/ч |
| Маса | 1995 кг |
| Број примерака | 1 |
| Цена | 10,8 милиона долара |
Место 1: Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé – 143 млн $

Најскупљи аутомобил на свету – апсолутно рекордна цена. Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupé из 1955. године. Направљена су само два примерка, а један од њих је продат 2022. године на затвореној аукцији у Штутгарту.
Базирао се на тркачкој верзији SLR – али је био дозвољен за саобраћај на путевима. Инжењер Рудолф Улeнхаут га је користио као службени аутомобил. Имао је мотор запремине 3 литра, достизао је 290 км/ч – брзину недостижну у то време.
Мерцедес га је продао приватном колекционару за 143 милиона долара. Новац је уплаћен у посебан фонд који подржава истраживања одрживог развоја.
Ово је јединствена прича, један од два постојећа примерка, повезан са једним од најважнијих тренутака у историји Mercedes-а. И нешто више – то је возило које је променило начин на који доживљавамо класичну аутомобилску индустрију.
Параметри Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé:
| Параметар | Вредност |
| Мотор | R8 3.0 Л |
| Снага | 310 КС |
| Обртни момент | 317 Nm |
| Убрзање 0–100 км/ч | 6,9 с |
| Максимална брзина | 290 км/ч |
| Маса | око 1117 кг |
| Број примерака | 2 |
| Цена | 143 милиона долара |
Резиме
Као што видиш, најскупљи аутомобили на свету нису само возила са невероватном снагом. То су јединствена дела, често ручно прављена, са мишљу о једном човеку, једној причи, једној идеји.
Најскупљи аутомобили на свету:
- имају изузетне техничке карактеристике и јединствен дизајн;
- ограничене су – често се израђују у само неколико примерака;
- понекад су инвестиција – њихова вредност расте из године у годину;
- имају везу са историјом аутомобилизма или легендарним личностима.
Ово је свет у који не можеш ући са улице. Али разумети га – то је већ нешто што можеш имати одмах. Знање које си управо стекао омогућава ти да гледаш на аутомобилизам из потпуно другачије перспективе. Не као на производ, већ као на причу, инвестицију, страст.
Поређење најскупљих аутомобила на свету из данашњег прегледа:
| Модел | Снага (КС) | Убрзање 0–100 км/ч | Vmax (км/ч) | Број примерака | Цена (милиона $) |
| Pagani Huayra Codalunga | 840 | 3,0 с | 370 | 5 | 7,4 |
| Mercedes-Maybach Exelero | 690 | 4,4 с | 351 | 1 | 8,0 |
| Bugatti Divo | 1500 | 2,4 с | 380 | 40 | 9,0 |
| Koenigsegg CCXR Trevita | 1018 | 2,9 с | 410 | 2 | 9,6 |
| Bugatti Centodieci | 1600 | 2,4 с | 380 | 10 | 10,0 |
| Rolls-Royce Boat Tail | 563 | 5,0 с | 250* | 3 | 28,0 |
| Bugatti La Voiture Noire | 1500 | 2,4 с | 420 | 1 | 19,0 |
| Pagani Zonda HP Barchetta | 789 | 3,1 с | 355 | 3 | 17,5 |
| Bugatti Chiron Profilée | 1500 | 2,3 с | 380 | 1 | 10,8 |
| Mercedes-Benz 300 SLR Уленхаут | 310 | 6,9 с | 290 | 2 | 143,0 |








Оставите коментар