Најбољи мотор у Mercedes S-Class – свеобухватни водич

Најбољи мотор у Mercedes S Class Комплетан водич
фот. caranddriver.com

Свака пета премиум лимузина која излази из салона у Европи је управо Mercedes S-Class. Овај податак из 2024. године не би требало да чуди никога, али поставља питање које је пре десет година деловало много једноставније.

Данас избор мотора у S-Class-у није само ствар преференција. То је одлука која ће утицати на наш новчаник, животну средину и свакодневно искуство у наредним годинама. А разлике између опција су огромне.

Да бисмо то илустровали – између првог S-Class-а из 1991. године и данашњих најјачих верзија постоји преко 500 КС разлике у снази. Звучи као научна фантастика, зар не? Али то је само врх леденог брега. Технолошки јаз односи се и на потрошњу, емисију, удобност вожње и трајност.

Најбољи мотор у Mercedes S-Class – да ли легендарни дизел данас може да конкурише хибриду?

Узмимо пример. OM642 – тај култни дизел који је годинама покретао хиљаде S-Class модела. Поуздан као швајцарски сат. Али да ли данас има шансе против хибрида S 580e када је у питању екологија? И да ли уопште треба да размишљамо о томе као о некој борби?

Истина је да у 2025. години више није довољно гледати само снагу или потрошњу. Морамо узети у обзир три кључне области:

Поузданост – јер S-Class је улагање на деценије, а не на неколико сезона

Перформансе – и оне мерљиве, и оне које се осећају у свакодневној вожњи

Екологија – не само због трендова, већ и због стварних трошкова коришћења

Сваки од ових аспеката данас има другачије значење него пре пет година. Променили су се стандарди емисије, појавиле су се нове технологије, а тржиште половних возила почело је другачије да вреднује поједине погоне.

Зато вреди погледати ову причу од почетка. Видети како су се мотори у S-Class-у развијали и зашто су неке јединице стекле легендарни статус, док су друге брзо нестале из понуде. То нам даје перспективу за процену данашњих опција.

Mercedes S Class

фото: mercedes-benz.co.nz

Наслеђе поузданости: најбољи класични дизели и бензинци

Понекад се питам зашто неке Класе S раде беспрекорно и после 300 хиљада километара, док друге већ после сто захтевају озбиљне поправке. Све је то скривено у наслеђу конкретних погонских јединица.

Кроника поузданости јасно показује одређене трендове.

ГодинаКључни мотор и карактеристика
1974OM617 – „неуништиви” дизел
1991M119 5.0 V8 – бензинска класика
1996OM606 – последњи механички дизел
2002M113 5.0 – поуздани V8 без компресора
2005OM642 – модеран V6 дизел
2005M272 – проблематични V6 са ланцем

Легендарни OM617 је заправо феномен инжењеринга. Штутгартске такси возила на бази W126 редовно су прелазила милион километара без већих интервенција на мотору. Један од возача ми је причао да је његов Mercedes са тим дизелом прешао више од 1 200 000 км. Заменио је само пумпе за убризгавање и турбину. Остало је радило оригинално.

„OM617 је направљен још у време када је Mercedes пројектовао за 40 година експлоатације, а не за 10” – каже Ханс Мулер, бивши инжењер из одељења за дизел моторе.

Поређење савремених дизела даје занимљиве закључке. OM606 механички остаје практично неуништив, али већ OM642 са комон рејлом показује другачији приступ. TÜV извештај из 2023. године ипак потврђује поузданост овог V6 – кварљивост испод 2% након десет година експлоатације. То је заиста пристојан резултат за савремене стандарде.

Са бензинским јединицама ситуација је компликованија. M113 5,0 V8 заслужује епитет оклопног – атмосферски, без компликованих система, са ливеним чахурама. Цена генералне оправке креће се око 10.000 злотих.

Потпуно другачије изгледа ствар са M272 V6. Овај мотор има фундаменталну конструкциону ману – развлачење ланца развода. Проблем се обично јавља између 150 и 200 хиљада километара. Поправка? Око 25.000 злотих, јер практично мора да се расклопи пола мотора.

Власници W221 са M272 одлично познају тај звук – карактеристично звецкање при покретању. То је сигнал да ће новчаник ускоро бити лакши. Зато многи од нас радије траже примерке са M113, иако су старији.

Перспектива дуговечности јасно показује – Mercedes је некада правио моторе за генерације. Савремене јединице високе снаге су већ потпуно другачија конструкциона филозофија.

Mercedes S Class Мотор

фото: oman.yallamotor.com

Снага без компромиса: савремени V8 и V12 за ентузијасте

Када S 63 AMG E Performance убрзава до стотке за 3,3 секунде, осећаш праву моћ без компромиса. Управо о тој категорији емоција говоримо када расправљамо о савременим V8 и V12 у S класи.

Срце ове звери је M177 – 4,0-литарски V8 битурбо, који у најновијој верзији испоручује 802 КС и задивљујућих 1 420 Nm обртног момента. Ове бројке звуче апстрактно, али када притиснеш папучицу гаса… Е, онда схватиш о чему се ради. Mild-hybrid систем од 48V није ту због екологије – то је чиста подршка убрзању која елиминише турбо рупу.

Али постоји и друга страна медаље. У Maybach S 680 ради ручно склапани V12, где је један механичар задужен за цео агрегат. То је већ другачија филозофија – не брутална снага, већ баршунаста култура рада. Овај 6,0-литарски мотор испоручује 630 КС, али то чини толико тихо и глатко да понекад заборавиш на његово присуство.

МоторСнага (КС)Момент (Nm)0-100 км/чПотрошња (л/100 км)
M177 V8 битурбо8021 4203,3 с12-15
M176 V126301 0004,4 с18-20

Разлика у потрошњи је очигледна – V8 троши око 12-15 литара, док је V12 потребно 18-20 литара на сто километара. Али, искрено, ко купује такав аутомобил размишљајући о трошковима горива?

Проблем је негде другде. Цене ових машина почињу од 800 хиљада злота, а емисије CO2 прелазе 300 г/км. То доводи до тога да све више купаца тражи алтернативе које комбинују снагу са већом друштвеном прихватљивошћу.

Правна ограничења у Европи такође не помажу. Неки градови већ уводе зоне у којима ће овакви мотори имати ограничен приступ. Можда је зато Mercedes све више окренут хибридним решењима као компромису између емоција и стварности?

Mercedes S Class Blog

фото: thecarconnection.com

Одржива будућност: plug-in хибриди и њихове предности

Ујутру улазим у S 580e, повезујем телефон и гледам на компјутер – показује 98 км електричног домета. До канцеларије имам 35 километара, тако да се бензински мотор уопште неће укључити. Некада сам мислио да су хибриди компромис. Сада знам да је то једноставно разум.

Погонски систем у S 580e је занимљива прича. Овде имамо тролитарски R6 са турбопуњењем плус електромотор сакривен у аутоматском мењачу. Заједно дају 510 КС системске снаге. Звучи компликовано, али у пракси све ради само од себе. Батерија има 28,6 kWh – довољно за обећаних 100 километара електричне вожње.

Шта ме је највише изненадило? Стварна потрошња горива. Уз редовно пуњење трошимо 1–2 литра на 100 километара. Колега има дизелашку S-класу и троши у просеку 6,5 литара. Разлика у трошковима? По тренутним ценама то је око 400 злотих месечно на 2000 км.

ВаријантаПотрошња гориваЕмисија CO2
S 580e (плаг-ин)1,2 л/100 км19 г/км
S 350d (дизел)6,5 л/100 км171 г/км
S 500 (бензин)8,9 л/100 км203 г/км

Савет: Пуни ауто сваке ноћи – чак и са кућне утичнице од 230V. Потпуно пуњење траје око 5 сати, али ко броји време док спава?

Пореска страна такође има смисла. Емисије испод 50 грама CO2 по километру значе велике олакшице. Фирме могу рачунати на амортизациони одбитак до 20.000 злотих годишње. То нису мале паре, посебно када говоримо о ауту од 600 хиљада.

Сећам се како ми је некад електрификација асоцирала на голфове и мала градска кола. Мерцедес је показао да се луксуз може спојити са одговорношћу. Седиш у кожним седиштима са масажом, имаш Burmester звук, а истовремено се возиш кроз град без издувних гасова.

Наравно, све зависи од дисциплине пуњења. Забораван ће трошити као обичан бензинац. Али за оне који могу да одрже рутину – ово стварно функционише.

Сада питање гласи другачије него некад. Не да ли изабрати хибрид, већ да ли уопште има смисла куповати нешто друго у овој класи.

Колико кошта Mercedes S Class

фото: mercedesbenzofnovi.com

Как одабрати најбољи мотор за себе – одлуке за будућност

Избор мотора за Класу S није само ствар укуса – то је одлука која ће утицати на наредне године коришћења. Многи од нас одлажу је у недоглед, али прописи се мењају брже него што мислимо.

Најбоље је посматрати то кроз призму три главна профила возача:

Профил возачаПриоритетПрепоручени моторОбразложење
Пословни возачНиски трошкови експлоатацијеS 400dПреко 30 000 км годишње – дизел се брзо исплати
ЕнтузијастаПерформансе и комфорS 580V8 и даље пружа јединствен осећај у вожњи
Еколошки свестан човекЕмисија CO2S 580eПлагин хибрид – електрична вожња у граду
ПрагматикУниверзалностS 450Бензински мајлд-хибрид је златна средина

Али пажња – аутомобилски пејзаж се муњевито мења. Мерцедес планира да до 2030. године половина њихове продаје буде електрична. То нису празна обећања. Истовремено, Европска комисија може увести забрану регистрације нових дизела већ 2035. године.

Шта то практично значи? Да данашњи S 400d за десет година може имати проблем са препродајом. Са друге стране, ко зна да ли ће електрична инфраструктура испратити те планове. Ја лично бих се кладио на хибрид – то је сигурна опклада за будућност.

Mercedes S 400d

фото: vcentrum.pl

Истина је да сваки мотор у Класи S има своје место на тржишту. Дизел за возаче на дугим релацијама, бензински V8 за љубитеље класике, хибрид за прагматичаре који мисле на будућност.

Аутомобилска индустрија пролази кроз револуцију упоредиву са преласком са коња на аутомобиле пре сто година. Можете се томе супротставити или искористити прелазни тренутак. Класа S у свакој верзији остаје симбол луксуза – питање је само којим путем желите да идете даље.

Мерцедес Класа С

фото: autoblog.com

Престаните да одлажете и донесите одлуку сада.

Michael

уредник ауто-рубрике

Luxury Blog