Луксузни минималистички намештај – интервју са дизајнерком Јоаном Сантос Барбоса
Добро јутро, госпођо Јоана. Радујем се разговору, поготово што стварате прави и оригинални луксуз. Луксузни минималистички намештај дизајниран од стране вашег бренда ИнсидхерЛанд је нешто што бисмо желели да доживљавамо све време, посебно у уређењу ексклузивних ентеријера. Јасна корелација са природом је јасно видљива, а смели дизајн чини ваш бренд јединственим.
Луксузни минималистички намештај и ваша страст према уметности у животу?
Једно од мојих најранијих успомена је слушање класичне музике током недељних породичних вечера. Ниједан од мојих родитеља није имао уметничко образовање, али су ми увек отварали очи да откријем велика имена класичне музике. Поред тога, путовали смо, посећивали музеје и историјске градове, што је дефинитивно допринело обликовању моје личности.
Са три године сам већ плесао балет, а са девет сам почео да свирам клавир. У ствари, уметност, музика и архитектура су увек били присутни у мом животу, чак и ако те утицаје објективно нисам препознао. Дизајн је дошао касније у мом животу, кроз моје скице. Показали су ми мој професионални пут.
Која је најважнија улога у вашем раду?
Мој рад говори о томе ко сам. С једне стране, под јаким сам уметничким утицајима, са друге стране, детињство сам живео у кући испред њиве, где сам посматрао чуда природе. Гледајући уназад, јасно ми је да је моја прва колекција Беионд Мемори представљала моју фасцинацију природом. Луксузни минималистички намештај, укључујући и столове Алентејо, су у облику храста плуте, који сам комбиновао на имању где често идем на јахање. Лустер и зидна лампа са Азороном су идеја на коју сам дошао током путовања на зелено острво С. Мигел на Азорима.
Луксузни минималистички намештај, укључујући и моју другу колекцију – Идентити, дубоко је повезан са уметничком страном. На пример, централни сто пијанисте је дизајниран са класичном музиком као позадином. Дизајн представља оно што видим када свирам клавир. Не тастатура, већ простор који клизи преко ње. Облик месинганих оштрица на мермерној радној плочи идентичан је облику мојих најдужих прстију који додирују тастере клавира.
Луксузни минималистички намештај и ваш омиљени уметник?
На ово питање не могу да одговорим на неки посебан начин. Целог живота осећам као да сам сакупљао страст према делима одређених уметника, као што је португалски сликар Мануел Каргалеиро (од једанаесте године успео сам да убедим своје родитеље да купе једну од његових слика у уметничкој галерији и она остаје мој фаворит дана.Гледам га са радошћу, тако елегантно постављен изнад мог клавира).
У музици обожавам Ноктурна Фридерика Шопена и Ноктурно оп. 9 бр. 2 је најемотивније дело које сам икада играо. Много је имена стручњака за архитектуру и дизајн чији рад изазива моје интересовање и поштовање, али је тешко издвојити једно или друго. Понекад се осећам више под утицајем онога што опажам у уметниковом стваралачком процесу него његовог физичког рада.
Испричај своју причу укратко?
Никада нисам сумњао да ћу ићи путем везан за уметност. Након што сам стекао диплому из архитектуре и радио на почетку своје каријере у архитектонском дизајну, дизајн је стварност чији сам део последњих година. Иако сам тако дуго дизајнирао луксузни минималистички намештај, он ће и даље остати на папиру.
Од мог првог представљања у Маисон & Објет у Паризу 2013. године, моји радови су скоро у потпуности продати на међународним тржиштима. Тренутно се 99% производње извози у преко тридесет пет земаља на четири континента.
Пошто сам одувек имао прилику да путујем, осећао сам и да ми се земља чини премала. Иронично, касније сам схватио да ми моја мала, али богата земља не само да обезбеђује висококвалитетне материјале, већ и вештине занатства које активно доприносе стварању моје уметности, укључујући луксузни минималистички намештај који се дистрибуира широм света.
Луксузни минималистички намештај – како желите да се издвојите када га дизајнирате?
Мој приоритет је да стално допрем до публике која цени вредност уметничких дела. Не цртам предмете. Моји радови и луксузни минималистички намештај су функционална уметничка дела уско повезана са животним искуствима која обогаћују сваки пројекат. Што је још важније од једноставног продужетка себе или својих уверења, мој рад се ради на повезивању са жељама и тежњама публике која цени ексклузивни, висококвалитетни дизајн.
Какав је процес стварања ових прелепих производа?
Креативни процес је интуитиван и долази из мојих успомена и места која ценим. Рођење новог дела може бити резултат нове слике која ми пробија очи и враћа се после дуго времена. Када се појави нова идеја, она се аутоматски материјализује у свом облику, функционише без рационалне интервенције у моје име.
Луксузни минималистички намештаја у овоме се, на пример, огледало у Аризони односи на „Тхе Ваве“, формацију стена у Сједињеним Државама која је на мојој листи обавеза. Познајем овај пејзаж толико година, али једна посебна фотографија коју сам видео изненада је „пробудила“ моју личну интерпретацију овог места. Ако се рађање идеје ствара без икаквих правила, процес изградње је потпуно обрнут и фокусиран на превазилажење различитих техничких проблема.
Све у свему, креативни процес у дизајнирању луксузног минималистичког намештаја посматрам на сличан начин као и архитектура, у смислу да постоји форма, функција (програм у архитектури), концепт (основна идеја коју намеравам да пренесем кроз материјале) и емоција (осећај који намеравам да пробудим у гледаоцу).
Које познате личности су купиле ваша дела?
Већину времена радим са архитектама и дизајнерима ентеријера који развијају луксузне пројекте допуњујући их луксузним минималистичким намештајем. Често, откривање ових дизајна на захтев њихових приватних клијената није дозвољено. Знам да смо већ продали веома јединствену и прилагођену одећу „једном од 10 најбогатијих мушкараца у Сједињеним Државама“, као и једној од „најмоћнијих жена на свету“ на листи часописа Форбс. Међутим, ове информације остају приватне.
Луксузни минималистички намештај и најважнији тренутак у мојој каријери?
Када сам одлучио да створим ИнсидехерЛанд. У ствари, то није био тренутак, већ процес који ми је требао три године да у потпуности пређем са архитектонског посла на пуно радно време на сопственом бренду. Од самог почетка сам знао да је ИнсидхерЛанд намењен међународним тржиштима и то је била велика промена у мом животу јер сам, као интровертна личност, морала да се ставим на чело. Временом сам схватио да растем са брендом и да сам направио прави избор.
Где желим да будем за 5, 10, 15 година касније?
Како време одмиче, дефиниција ме више не занима. Имам планове, пројекте и амбиције које намеравам да реализујем као аутор из шире перспективе него сада, али о њима не говорим много унапред. Више волим да их размишљам, стварам и покажем јавности у правом тренутку.
Јоана, хвала ти пуно на интервјуу! Добродошли у Луксузни производи и желим добре продајне резултате за пољске купце.
Оставите коментар