Да ли је Miu Miu исто што и Prada? – сестрински брендови или један идентитет

Да ли куповином мини-сукње Miu Miu заиста улажем у наслеђе Prade? Ово питање себи данас поставља све више пољских љубитељки луксуза. И искрено, и сама сам о томе размишљала када сам бирала ташну за свој последњи рођендан.
Замисли тај контраст – свежи, младалачки наступи Miu Miu на парижким пистама, где модели у плисираним сукњицама изгледају као бунтовне ученице елитне школе. А затим историјски излог Prade у Милану, где све одише елегантним линијама и префињеношћу. Два света која делују потпуно различито.
Да ли је Miu Miu исто што и Prada? – од париских писта до миланских салона
Али бројке говоре нешто сасвим друго. “58% потрошачица луксузних брендова не зна да Miu Miu припада групи Prada ” – то је статистика која ме изненадила. Нисмо једини у томе, зар не?

Питање о односу између ових брендова постало је посебно актуелно сада, када Miu Miu доживљава прави бум. Видим те торбе свуда – од варшавских галерија до краковских кафића. Али да ли купујући Miu Miu плаћамо за исти квалитет као за Prada? Или је то само паметан маркетинг који нам омогућава да се осећамо луксузно за мање новца?
То није само питање новца. Ради се о нечем дубљем – о томе како себе доживљавамо кроз призму брендова које бирамо. Ко је млада жена у Miu Miu? А иста та у Pradi?
Да бисмо то разумели, морамо се вратити на почетак. До тренутка када је једна од најмоћнијих жена у моди одлучила да створи нешто потпуно ново. Нешто што би јој омогућило да истовремено буде озбиљна пословна жена и разиграна девојка.
Историја ове одлуке је кључ за разумевање данашњег феномена оба бренда.
Историја и еволуција: како је Miu Miu израсла под окриљем Prade
Знаш, увек се питам оним породичним бизнисима који у једном тренутку порасту као печурке после кише. Prada и Miu Miu су савршен пример како стратешке одлуке могу да промене целу историју бренда.

Све је заправо почело пре више од сто година. Марио Прада је 1913. године отворио продавницу кожне галантерије у Милану – ништа посебно, само породични бизнис. Али права револуција догодила се тек 1978. године, када је управљање преузела његова унука Миуча. И ту почиње занимљиви део приче.
Петнаест година Миуча је градилa Праду од самог почетка, али 1993. године урадила је нешто генијално – створила је Miu Miu.
| Година | Догађај |
|---|---|
| 1913 | Марио Прада отвара продавницу у Милану |
| 1978 | Миуча Прада преузима контролу над компанијом |
| 1993 | Деби Мју Мју са каубојском колекцијом |
| 2006 | Премештање ревија Miu Miu у Париз |
| 2020 | Покретање иницијативе „Upcycled by Miu Miu“ |
| 2020 | Раф Симонс се придружује као креативни суводитељ Праде |
Та прва колекција Miu Miu из 1993. године била је заиста преломна. Каубојски стил, потпуно другачији од онога што је радила Prada. Чини се да је Miuccia већ тада знала да јој је потребан простор за експериментисање. Miu Miu је постао нека врста лабораторије у којој је могла да испробава луђе идеје.
Пресељење ревија у Париз 2006. године било је још један паметан потез. Милано је једно, али Париз је већ сасвим друга лига. Тамо је Miu Miu могао да се такмичи са највећима.
А онда је дошао 2020. година – година која је све променила. Не само због пандемије, већ и због две кључне одлуке. Прва је “Upcycled by Miu Miu” – иницијатива која је показала да бренд озбиљно размишља о одрживости. Друга је запошљавање Raf Simonsa као креативног суводитеља у Prada.
Ово последње је било заиста занимљиво. Раф не ради директно на Miu Miu, али његов дијалог са Миучом утиче на целу групу. Понекад мислим да је управо та сарадња дала Miu Miu додатни подстицај за развој.
Свака од ових прекретница била је као још један темељ за данашње успехе. Историја показује да Miu Miu није настала случајно – то је био пажљиво осмишљен план за стварање нечег новог поред проверене Prada.

Данас: разлике, синергије и финансијски подаци који импресионирају
Видела сам тај снимак на ТикТоку са Miu Miu – девојка у мини сукњи и оверсиз сакоу плеше на неку инди песму. 2,3 милиона прегледа за недељу дана. То баш показује колико се те марке разликују, иако припадају истој групи.
Потпуно различити светови, различите жене.
„Miu Miu девојка” је често студенткиња или млада професионалка која воли да експериментише. Носи те чувене мини сукње са тилом, комбинује винтиџ са новитетима. Има око 22-28 година, живи у великом граду, прати инфлуенсерке на Инстаграму.
„Prada жена” је сада другачија. Старија је, професионално остварена. Бира те култне најлонске торбе, класичне кројеве. Цени минимализам и функционалност. Има свој изграђен стил.
| Аспект | Miu Miu | Prada |
|---|---|---|
| Циљна група | 18-30 година, Ген З | 30-50 година, миленијалци+ |
| Стил производа | Мини сукњице, пачворк, апсајклинг | Најлонски класици, кожне торбе |
| Просечна цена | 800-2500€ | 1200-4000€ |
| Канали продаје | Социјалне мреже, поп-ап продавница | Флегшип продавнице, департмани |
| Естетика | Разиграно, инспирисано винтажом | Минималистичка, тех-лукс |
Бројке говоре саме за себе, и то какве:
- Miu Miu је забележио пораст продаје од 89% у трећем кварталу 2025 године
- Удео у приходима групе порастао је на 23,4%
- Prada S.A. (1913.HK) је порасла за 12% на берзи у Хонгконгу само у последњем месецу
- Укупни приходи оба бренда премашили су 4,2 милијарде евра
Што је занимљиво, брендови се оперативно одлично допуњују. Деле исту дистрибутивну мрежу – иста логистичка центра опслужују обе линије. Технолошки know-how је такође заједнички, посебно у области материјала и производње. Али шоуруми? Потпуно одвојени. Miu Miu има своје шарене, младалачке просторе, док се Prada држи своје елегантне строгости.
Заправо је генијално – једна група, два потпуно различита визуелна језика. Један привлачи млађу публику, други – зрелију. Шта ће бити даље са овом поделом?

Шта даље са модном браћом и сестрама? – закључци и кораци за читатељку
Луксуз се драматично мења. Сваког месеца доноси нова преузимања, спајања, промене стратегије. Сећам се да сам још пре три године мислила да је Miu Miu само млађа сестра Prade. Сада видим да то можда представља будућност целе групе.
Прогнозе Lectra за 2024. су јасне – Miu Miu има потенцијал да повећа приходе за 180% до 2030. године. То нису празне бројке. Аналитичари у бренду виде идеалан баланс између наслеђа и модерности. Генерација Z купује Miu Miu, миленијалци такође. То је реткост.

Сценарио преузимања Versace од стране Групе Prada делује све реалније. Не ради се о конкуренцији са Miu Miu или Prada – то би била сасвим друга лига. Versace је снажан лајфстајл бренд, што би групи омогућило приступ сегменту који им недостаје. Парфеми, кућни додаци, можда чак и хотели. Пословна логика је очигледна.
Шта то значи за нас, купце? Имам три конкретна савета:
- Прати индексе секундарног тржишта за vintage Miu Miu из периода 2019-2022. Ове колекције ће добијати на вредности како бренд буде растао на глобалном нивоу. Vestiaire Collective објављује ове податке сваког квартала.
- Улажи у класичне Prada најлонске торбе – посебно серију Re-Edition. Са ширењем групе, ово ће бити сигурне инвестиције. Неће изгубити на вредности, чак и ако се стратегија промени.
- Прати upcycling програме оба бренда. Одрживост није тренд, већ нужност. Прве limited edition из ових линија биће веома тражене за десет година.
Истина је оваква – куповина луксузних брендова је сада стратешка игра. Више није довољно да вам се свиди торба или ципеле. Морате разумети куда бренд иде, ко га купује, како се позиционира.
Уради истраживање пре сваке веће куповине, јер те марке више неће бити исте за пет година.
Нина
уредник моде
Луксузни блог








Оставите коментар