032C – шта је то за бренд и зашто изазива толико буке?

032c Ko Je Ovaj Brend I Zashto Izaziva Toliko Pazhnje Scaled 1

Да ли си икада видела некога у дуксу са логом 032C на журци у Варшави и помислила „хм, одакле ми је ово познато“? Или си приметила тај натпис на Инстаграму код некога из стритвер екипе? То је берлински бренд који годинама прави фурор на раскршћу моде, уметности и клупске музике – али у Пољској и даље остаје нека врста тајног кода за упућене.

032C је хибрид који је тешко јасно класификовати. Са једне стране то је културни магазин са авангардном естетиком, са друге – кућа моде која нуди одећу инспирисану техно сценом, пост-стритвером и берлинским андерграундом. Бренд функционише глобално, појављује се на леђима славних и у лукбуковима инфлуенсера широм света, али га нећеш наћи у сваком тржном центру – што му парадоксално даје још више мистериозности.

032C – који је то модни бренд о коме прича цео свет

032c Co To Za Marka

фото: 032c.com

Зашто уопште вреди обратити пажњу на ово? Зато што 032C није још један бренд са масовном дистрибуцијом и предвидљивим дизајном. Ово је културолошки феномен који спаја свет моде са електронском музиком, савременом уметношћу и урбаном субкултуром. У овом чланку ћемо истражити ко је тачно 032C, како је израстао из берлинског магазина у препознатљив модни бренд, шта конкретно нуди, колико све то кошта, какве контроверзе изазива – и куда иде даље.

Ко је 032C? ДНК, естетика и модел пословања бренда

032C није само још један стритвеар бренд из Берлина – то је хибрид чији ДНК лежи негде између техно клуба, галерије савремене уметности и модне куће. Немци умеју да буду провокативни, а овај бренд то доказује сваким новим дропом.

Хибрид магазина и модне куће

Шта издваја 032C од стотина других брендова? Свака колекција излази паралелно са новим бројем магазина – два пута годишње. То није случајност. Магазин (који излази од 2001. године) доноси есеје, фотографије, манифесте; одећа је физички наставак истих идеја. Купујеш јакну, али добијаш део културе. Бренд спаја луксуз са андерграундом – позиционира се као премиум, али није за свакога. Намењен је свесним људима, не „hypebeast-овима“ који јуре за сваким трендом.

Marka 032c

фото: 032c.com

Естетика 032C: техно, фетиш и хај-тек

Визуелно? Минимализам са провокацијом. Оверсиз кројеви, латекс, веганска кожа, асиметрија – све подсећа на техно-фетишистичку естетику берлинских клубова. Хај-тек се овде сусреће са фетишом, а резултат изгледа као нешто између Balenciaga и одеће за Berghain. Категорије производа су углавном:

  • унисекс одећа (бомбер јакне, карго панталоне, топови, хаљине)
  • аксесоари (требушњаке, капе, сунчане наочаре)
  • ограничене колаборације са другим брендовима и дизајнерима

Ово није типичан „пост-стритвеар” – пре је авангарда са уличним пореклом. Али како је 032C дошао до такве позиције?

032c Blog

фото: 032c.com

Од берлинског зина до глобалног бренда – историја 032C

032C није почео од колекције одеће нити ревија у Паризу. На почетку је био папирни магазин, неколико људи и Берлин одмах после прелома миленијума – град пун напуштених фабрика, техно клубова и енергије којој још нико није умео да да име.

2001: рођење берлинског зина

Марта Асеведо и Тина Лике основале су 032C 2001. године као нишки културни магазин – спој репортаже, фотографије и есеја. Назив? Температура људског тела у степенима Целзијуса (32°C). Симболика је била једноставна: све што је људско, оригинално, живо. У првим годинама магазин је циркулисао углавном у берлинској андерграунд сцени – техно, уметност, пост-панк – али већ око 2005–2007. почео је да стиже у Париз, Лондон, Њујорк. Сарадње са Јургеном Телером, Риком Овенсом или касније Виргилом Аблоом учврстиле су статус „библије нове авангарде“.

Од магацина до модног бренда

Прве мајице и дуксерице појавиле су се негде око 2014-2015 — лимитиране, често са графикама које су се позивале на корице магазина. Али права стална линија одеће покренута је 2016. Производња од почетка у Европи: Немачка, Португалија, Италија. Године 2016. отворили су flagship продавницу у Берлин-Мите, а годину дана касније — шоурум у Паризу.

Експанзија се убрзала: A$AP Rocky, Бела Хадид у дуксу 032C на Инстаграму, капсула са Balenciagом 2021, ревије на Paris Fashion Week. Пандемија? Дигитални заокрет — NFT, дигитални едиторијали као токени, е-комерц на стероидима. Данас је то потпуно развијен глобални бренд који и даље издаје магазин, али пре свега продаје одећу.

Шта нуди 032C? Производи, цене и где купити

032C није само бренд са мајицама са логом – у понуди су комплетне линије одеће и аксесоара, од техничких јакни и карго панталона до лимитираних патика. Избор је широк, али увек са истим карактером: оверсиз кројеви, контроверзне графике и премиум материјали. Питање гласи: шта заиста можеш да купиш и колико мораш да издвојиш?

Odziez 032c

фото: 032c.com

Шта шије 032C?

У каталогу ћеш пронаћи све што чини савремени премиум стритвер:

  • Т‑шортсеви и дуксеви дугих рукава са карактеристичним принтовима („Totem”, „System” итд.)
  • Дуксеви са капуљачом и бомбер јакне
  • Јакне – од лаганих виндбрејкера до пухастих модела са GORE‑TEX-ом
  • Карго панталоне, џогери и широке фармерке
  • Хаљине, топови, бодији (женска линија често од латекса или веганске коже)
  • Аксесоари: торбице за појас, капе, наочаре, па чак и накит
  • Колаборације: најпознатије су патике „032C Disruptor” направљене са Salomon-ом – хибридне ципеле са 3D‑штампаним детаљима

Колико кошта 032C и где купити?

Цене се крећу у вишим пределима стритвер понуде:

КатегоријаОријентациона цена
Т‑схирт250-400 €
Панталоне500-900 €
Јакна800-1 500 €
Изразит аксесоар>2 000 €

Купујеш их преко званичне онлајн продавнице (032c.com), на платформама као што су SSENSE, Mytheresa, Antonioli или Dover Street Market. Офлајн: флегшип у Берлину, мултибренд бутици у метрополама и од маја 2025. продавница у Шангају.

Kurtka 032c

фото: 032c.com

Квалитет, материјали и величине

Величине су унисекс XS-XXL, али кројеви су веома оверсизе – јакна M може имати обим груди око 120 цм, зато обавезно провери мере пре наручивања. 70% производње одвија се у Европи (Португал, Италија), преосталих 30% у Азији (углавном Јужна Кореја, tech‑fabrics). Материјали? Cordura, GORE‑TEX, латекс, веганска кожа, а понекад чак и 3D‑штампани детаљи. Инвестиција је значајна, али израда је на нивоу луксузних maison’а – и да, мишљења тржишта су подељена.

Култ или прецењени хајп? Имиџ и контроверзе 032C

Око 032C круже исто толико одушевљења колико и замерки – и управо тај раскорак у мишљењима гради мит о бренду. С једне стране, Vogue објављује да је бренд „револуционисао стритвер, учинивши га интелектуалним“, а Business of Fashion га директно назива „шаблоном за медијске брендове“. Са друге стране, Highsnobiety и гласови са Reddit-а говоре о „снобовској цени за хајп“ и о „брзој моди под маском авангарде“.

Зашто модна индустрија воли 032C?

За стручњаке, 032C је доказ да може постојати бренд који спаја филозофију, уметност и одећу у један организам. Часопис – који наводно доноси око 40% прихода целе компаније захваљујући претплатама и претплатницима – и даље пише о трендовима на есејистички, некомерцијалан начин. То јача имиџ „бренда који размишља“, који се не такмичи са брзом модом, већ гради дугорочни дискурс.

Оптужбе: хајп, цене и одрживи развој

Али за многе потрошаче 032C је једноставно прескуп хипе. Просечна оцена на Trustpilot-у креће се око 3,8/5 – купци се жале на квалитет шавова, дуге испоруке из Азије и „нула еко код еко имиџа“. Критика погађа и контроверзе:

  • „Porn Issue” (2019) – оптужбе за сексуализацију и експлоатацију модела током фото-сесије.
  • “032C Fetish Night” (2023) – журка у Берлину, оптуживана да промовише BDSM у мејнстриму без контекста.
  • Одрживи развој – увоз из Азије уз истовремени „слоу фешн” брендинг.

Културни утицај упркос контроверзама

Упркос свему, 032C има стварни утицај: body positivity, non‑binary sizing, присуство у музејима, партнерство са Berghain. То је бренд који заиста покреће берлинску модну индустрију и дебату о моди као уметности. Балансира на граници између култа и прецењености – и управо то је, чини се, одржава у животу.

032C сутрашњице – како паметно приступити овом бренду

032C улази у будућност са много амбициозних планова, али та будућност није без ризика. Бренд већ сада експериментише са wearable технологијама за метаверзум, принтовима које дизајнира вештачка интелигенција и биотканинама – прогнозе кажу да би до 2030. године чак половина продаје могла да се односи на дигиталне двојнике производа. Звучи футуристички? Јер и јесте. Али то није само научна фантастика – то је стварна пословна стратегија.

Ubrania 032c

фото: 032c.com

Како ће изгледати 032C за неколико година?

Географска експанзија је следећи корак: 2025. године отвара се продавница у Шангају, а азијска тржишта треба да донесу раст продаје од око 30%. Паралелно се развија и тема еко-луксуза – тренутно 25-30% материјала потиче из рециклаже (GRS сертификати), бренд учествује у EU Fashion Pact. И наравно, beauty: мириси, козметика – 032C жели да буде не само одећа, већ и lifestyle. Конкуренција је јака (Marine Serre, Ottolinger), а авангардно тржиште може да се засити. Хајп ће такође проћи ако не буде суштине.

Филтрирај маркетиншке поруке. 032C је алат за размишљање о будућности моде – не само лого који се носи.

Mass MI

red