Врсте парфема Versace – водич кроз мирисно царство

Врсте парфема Versace Водич кроз царство мириса
фот. jomashop.com

Да ли сте знали да “Versace у својој понуди има преко 50 мириса доступних 2025. године”? Ја сам дуго нисам био свестан тог обима. Заиста импресивно. Данас ћу покушати да вам опишем који су типови Versace парфема најпознатији.

Заправо, све је почело прилично скромно 1981. године, када је Gianni Versace избацио свој први парфем. Сећам се да сам једном гледао његов стари интервју – тада је рекао да је мирис продужетак личности. И мислим да је био у праву, јер је за тих 44 године бренд створио праву империју мириса.

Оно што ме фасцинира код Versace јесте начин на који спајају те две идентитетске димензије. Са једне стране haute couture, модне ревије, црвени теписи. Са друге – парфеми доступни у свакој већој парфимерији. Тај дуализам није нимало случајан.

Врсте парфема Versace – мириси који стварају легенду

Versace је одувек градио свој бренд на сензуалности и медитеранској елеганцији. Лого Медузе није само украс – то је симбол хипнотишуће снаге која треба да привуче и заведе. Управо то раде и њихови мириси.

Тржиште премиум парфема доживљава прави бум 2025. године. Људи желе да се издвоје, траже нешто више од пријатног мириса. Желе причу, легенду, делић луксуза у свакодневици. Versace све то нуди.

Парфеми Versace

фото: versace.com

Мислим да вреди детаљније погледати ову понуду, јер је лако изгубити се у избору. Зато сам припремио за вас три кључне теме:

  • Класификација парфема према полу и карактеру – да бисте знали шта да тражите
  • Ексклузивне линије – највредније колекције о којима мало ко зна
  • Практични савети – како да не преплатите и изаберете нешто за себе

Искрено говорећи, ни сам раније нисам знао колико се поједине линије Versace разликују. Неке су суптилне, другима… па, суптилност баш и није јача страна. Али о томе мало касније, јер хајде да почнемо од основа – од поделе на категорије и карактере.

Класификација парфема Versace према полу и карактеру

Знаш шта, после година тестирања разних мириса приметио сам да Versace заиста има пажљиво осмишљену класификацију својих парфема. То није случајно – свака линија има своје место и одређену публику.

Женски парфеми Versace пре свега представљају елеганцију са дозом смелости. Bright Crystal ми је и даље омиљени у категорији цветно-воћних мириса. Има нешто лагано у себи, али истовремено врло упечатљиво.

Женски парфеми Versace

фото: versace.com

Crystal Noir је потпуно друга прича – оријентални карактер, тежи, више за вече. А Dylan Turquoise? Цитрусно-водени, идеалан за лето, иако ми понекад делује превише сладак на почетку.

НазивВрста мирисаКључне ноте
Bright Crystalцветно-воћнимагнолија, нара, мошус
Crystal Noirоријенталникардамон, бибер, амбер
Дилан Туркоизцитрусно-воденилимун, гвава, ружино дрво

Мушка линија је већ друга прича. Ерос има ону дрвенасто-оријенталну дубину која готово увек функционише. Сећам се када сам га први пут пробао – одмах сам знао да ће бити хит. Ерос Фламе је отишао у љућу страну, што не одговара свима. Дилан Блу пак спаја водене ноте са дрвенастим, што звучи чудно, али заправо ради.

НазивВрста мирисаКључне ноте
Еросдрвено-оријенталнимента, ванила, кедар
Eros Flameљутцрни бибер, ванила, палисандер
Dylan Blueводено-дрвенибергамот, вода, пачули

Унисекс у главним линијама? То је занимљива тема. Већину таквих опција ћеш наћи у линији Atelier, али постоје изузеци. Pour Femme и Pour Homme показују како суптилне разлике могу одлучити да ли је мирис мушки или женски. То је углавном питање пропорција и интензитета појединачних нота.

Морам да поменем разлике између EDP и EDT, јер то често изазива недоумице. Eau de Parfum има већу концентрацију етеричних уља – око 15-20%. Траје на кожи 6-12 сати. EDT има 5-15% концентрације и траје 3-6 сати. Звучи технички, али у пракси то значи да EDP купиш једном и мирна си цео дан.

Класификација Versace није случајна – сваки мирис има свог идеалног власника и одговарајућу прилику за ношење.

Ексклузивне линије и лимитиране колекције

Када помислим на ексклузивне линије Versace, увек ми падне на памет први пут када сам осетио „Cédrat de Diamante” у бутику. То је било нешто потпуно другачије од оних популарних мириса из реклама.

Atelier Versace је заправо посебна лига – шест унисекс композиција, где свака алудира на haute couture. Тамо нема случајних састојака. Узмимо „Cédrat de Diamante” – цитрусни, али са таквом дубином какву нећеш наћи ни у једном продавничном мирису.

Премијум састојак: Калабријски лимун бергамот – бере се искључиво ручно у зору, када су етерична уља најинтензивнија.

„Santal Boisé” је с друге стране дрвенаст са удом, али не тако оштар као у арапским парфемима. Versace је некако успео да то ублажи, а да сачува снагу.

Парфем Versace

фот. versace.com

Премијум састојак: Уд из Лаоса – један од најскупљих на свету, сазрева најмање 25 година.

Митолошке серије су нови ниво storytelling-а. „Eros Flame” из 2018. године алудира на скулптуру Canova „Amore e Psiche”. Када погледаш тај флашон, видиш исте линије, исте пропорције. Није случајност.

„Dylan Purple” се појавио 2022. и одмах сам осетио тај медитерански карактер. Као да је неко затворио у боцу вече на Санторинију.

Versace Парфеми

фот. versace.com

Тиме лајн премијера:
2018 – „Eros Flame”
2019 – „Atelier Versace” колекција
2022 – „Dylan Purple”

Лимитирана издања су посебна прича. „Yellow Diamond Limited Edition” имао је златне акценте на флашону и ту култну Медузу угравирану другачије него иначе. Сваки примерак је нумерисан.

Парфем Yellow Diamond Limited Edition

фот. versace.com

Фланкери се појављују нерегуларно, али увек са неким твистом. Није то само промена боје боце – то су дубље прераде формула. Понекад додају један састојак који промени целу композицију.

Ове лимитиране верзије брзо нестају са полица. Сећам се да сам једну тражио пола године после премијере. На крају сам је нашао у малом бутику у Милану.

Заправо, све то показује како Versace третира парфеме не као козметику, већ као уметничко дело. Сваки детаљ је битан – од инспирације, преко састојака, до дизајна флашона.

Сада се вероватно питаш како се све то одражава на само ношење ових мириса.

Од интензитета до прилике – како одабрати идеалну варијанту

Последњи пут сам стајао у Douglas-у и гледао све те флашице, размишљајући – како, дођавола, да изаберем нешто конкретно? Сваки мирис звучи одлично у опису, али да ли ће функционисати на пословном састанку или је бољи за састанак?

Управо зато сам себи направио малу шпалту. Матрица „прилика наспрам мириса” – можда звучи претенциозно, али стварно помаже. ПОСАО – Dylan Blue (мушко), Crystal Noir (женско) – елегантни, али не и наметљиви
САСТАНАК – Bright Crystal, Eros – заводљиви, али са стилом
СВАКОДНЕВНО/ЛЕТО – Dylan Turquoise, Man Eau Fraiche – свежи, лагани
ВЕЧЕ – Black Orient, Oud Noir – интензивни, мистериозни
СПОРТ – Pour Homme, Dylan Blue Sport – енергични, чисти

Оно што ме изненадило током тестирања – разлике у трајности између концентрација су заиста велике. EDT траје око 3-6 сати, понекад и мање на мојој кожи. EDP држи солидних 6-12 сати, а parfum? Лагано преко 12 сати, само што је и цена одговарајућа.

Што се тиче запремине, увек сам се двоумио између 50 мл и 100 мл. Сада углавном купујем 50 мл – траје дуго, а ако ми досади, није ми жао новца. 30 мл је добра опција за почетак или за ташну. Узорци од 1-2 мл коштају од 15 до 30 злота – вреди пробати пре већег куповине.

Цене у Пољској су различите, али може да се издржи. У Notino-у ћеш наћи EDT за око 150-250 злота, EDP је већ 250-400 злота. Sephora и Douglas имају сличне цене, али чешће праве акције. Премиум парфеми коштају 400-500 злота, али искрено – већини људи је EDP сасвим довољан.

Тестирање у парфимерији има своје предности и мане. На кожи се мирис развија другачије него на папирићу, али у радњи је гужва и све се меша. Ја тестирам највише два мириса одједном – по један на сваком зглобу. После одем на кафу и вратим се после пола сата да видим како су се развили.

Куповина онлајн је мало лутрија. Али већина радњи сада има политику враћања – Notino даје 30 дана, Douglas такође. Само треба имати на уму да флаша мора бити скоро пуна. Не може да се потроши пола па да се предомислиш.

Моја стратегија је оваква: прво узорак или тест у радњи, затим гуглање цена, на крају куповина тамо где је најјефтиније. Понекад вреди сачекати Black Friday или неку другу акцију.

Осећај будућност мириса Versace

Понекад се питам да ли су парфеми последња ствар којом нас још увек нешто може истински изненадити. Versace ми даје наду да је то могуће.

Парфеми Versace Блог

фото: theimpression.com

Након година праћења овог бренда, извукао сам три кључна закључка. Први – свестан избор категорије је основа, јер нико не жели да мирише непримерено ситуацији. Други – ексклузивне линије заиста имају смисла, иако сам у почетку био скептичан. Трећи – прилагођавање прилици звучи једноставно, али управо ти детаљи одлучују о успеху мириса.

До 2030. године унисекс ће бити стандард, а не изузетак.

Пратим тренд који мења целу индустрију. Унисекс више није експеримент, већ будућност. Одрживи састојци престају да буду само маркетиншки додатак – постају неопходност. Versace иде у том правцу опрезно, али доследно. Шта ме највише фасцинира? Вештачка интелигенција у персонализацији. Можете ли да замислите посету бутику где алгоритам анализира ваше преференције и предлаже савршен мирис? То више није научна фантастика.

Технологија ће променити наш однос према парфемима више него што мислимо. Ускоро ће свако од нас имати свој дигитални мирисни профил. Звучи чудно? Можда. Али сетите се како смо реаговали на паметне телефоне пре двадесет година.

Будућност мириса Versace није само у новим композицијама – то је револуција у начину на који их бирамо и користимо.

Адам

уредник за лајфстајл

Luxury Blog