У којим земљама се налазе продавнице Hermès?

Да ли знаш да Hermès данас има 306 продавница у 45 земаља, иако је све почело једном париском сарачком радионицом 1837. године?
Овај број може деловати мали у поређењу са другим луксузним брендовима, али управо у томе лежи снага стратегије француског гиганта.
Од Париза до Перта – зашто мапа Hermès-а фасцинира?
Hermès не отвара бутике свуда – бира само најбогатија тржишта и најпрестижније локације.

Темпо експанзије? Само 5-10 нових продавница годишње. То може деловати споро, али у свету луксуза таква опрезност гради ексклузивност. Свака нова локација је пажљиво осмишљена.
У којим земљама се налазе продавнице Hermès? – погледај адресе
Што је занимљиво, скоро половина свих бутика Hermès – тачно 45% – налази се у региону Азије и Пацифика. То показује где данас куца срце светског луксуза. Пандемија COVID-19 је само појачала овај тренд, када су азијски купци почели да купују у локалним продавницама уместо да путују у Европу.
Зашто би ова мапа требало да интересује пољског читаоца? Пре свега зато што приказује глобалне трендове који стижу и до нас. Начини конзумирања луксузних брендова у Сингапуру или Токију утичу на оно што ће се појавити у Варшави или Кракову.
Осим тога, познавање мреже Hermès је корисно за путнике. Разлике у ценама између земаља могу бити значајне, а доступност одређених производа често је географски ограничена.
Вреди такође имати на уму да присуство бутика Hermès у одређеном граду представља својеврсни сертификат његовог економског статуса. Бренд отвара продавнице само тамо где види довољно имућну клијентелу.
У наредним деловима овог чланка размотрићемо:
• Комплетној листи земаља са поделом по континентима
• Регионалним разликама у понуди и ценама
• Плановима експанзије за наредне године
Историја овог француског бренда је фасцинантно путовање од мале радионице у улици Сен-Оноре до глобалне мреже луксуза. Свака од ових 306 продавница има своју причу и своје сталне купце, који понекад месецима чекају на свој жељени модел торбе.
Мапа Hermès је у суштини мапа светских центара богатства и престижа.
Потпуна листа земаља са бутицима Hermès – стање за 2025.
Потпуна листа земаља са бутицима Hermès састављена је на основу званичног store locator-а са hermes.com, са подацима ажурираним за октобар 2025. Ипак, треба имати у виду да се ове информације могу брзо мењати.
Европа представља традиционалну базу бренда, иако више не доминира тако јасно као некада.
Европа
Француска – 52 бутика; Париз (8 локација), Лион, Кан, Сен-Тропе, Бордо. Немачка – 12 бутика; Берлин, Минхен, Хамбург, Диселдорф. Велика Британија – 8 бутика; Лондон (4 локације), Единбург. Италија – 14 бутика; Милано, Рим, Фиренца, Венеција. Шпанија – 6 бутика; Мадрид, Барселона, Марбеља. Швајцарска – 4 бутика; Цирих, Женева. Аустрија – 2 бутика; Беч. Белгија – 2 бутика; Брисел, Антверпен. Холандија – 1 бутик; Амстердам. Монако – 1 бутик. Русија – 3 бутика; Москва, Санкт Петербург.

Азија и Пацифик
Јапан – 28 бутика; Токио (6 локација), Осака, Кјото, Нагоја. Кина – 31 бутик; Пекинг, Шангај, Гуангџоу, Шенжен, Ченгду. Јужна Кореја – 9 бутика; Сеул, Пусан. Сингапур – 3 бутика. Хонг Конг – 4 бутика. Тајван – 3 бутика; Тајпеј. Тајланд – 2 бутика; Бангкок. Малезија – 2 бутика; Куала Лумпур. Аустралија – 4 бутика; Сиднеј, Мелбурн. Нова Зеландија – 1 бутик; Окленд. Индија – 3 бутика; Мумбај, Њу Делхи. Филипини – 1 бутик; Манила. Индонезија – 1 бутик; Џакарта.

Северна Америка
Сједињене Државе – 34 бутика; Њујорк (5 локација), Лос Анђелес, Мајами, Чикаго, Сан Франциско, Лас Вегас. Канада – 3 бутика; Торонто, Ванкувер. Мексико – 2 бутика; Мексико Сити, Канкун.

Јужна Америка
Бразил – 3 бутика; Сао Пауло, Рио де Жанеиро. Чиле – 1 бутик; Сантијаго. Колумбија – 1 бутик; Богота.

Блиски исток и Африка
Уједињени Арапски Емирати – 4 бутика; Дубаи, Абу Даби. Саудијска Арабија – 3 бутика; Ријад, Џеда. Катар – 1 бутик; Доха. Кувајт – 1 бутик. Израел – 1 бутик; Тел Авив. ЈАР – 1 бутик; Кејптаун. Мароко – 1 бутик; Казабланка.

| Регија | Број земаља | Проценат учешћа | Број бутика |
|---|---|---|---|
| Азија и Пацифик | 13 | 45% | ~91 |
| Европа | 11 | 30% | ~105 |
| Америке | 6 | 20% | ~44 |
| Блиски исток и Африка | 7 | 5% | ~12 |
| Укупно | 37 | 100% | ~252 |
Вреди напоменути да су неке бутике можда привремено затворене или премештене. Store locator на званичном сајту hermes.com остаје најпоузданији извор информација о актуелним локацијама. Наведени бројеви су приближни и могу се незнатно разликовати од стварног стања.
Ови подаци јасно показују колико се променио глобални пејзаж луксузних брендова. Азија више не сустиже Европу – заправо ју је претекла по броју бутика, иако Европа и даље има више локација по држави.
Регионалне нијансе и пољски акценат – шта издваја поједине продавнице
Пријатељ ми је недавно причао како је ушао у Hermès у Токију и осетио се као у храму. Потом је исти човек ушао у бутик у Варшави и каже – „потпуно други свет“. И заиста, тако је са овим брендом. Свака продавница је другачија прича.
Узмимо на пример ова два водећа објекта. Токијски гигант у Гинзи, који је 2001. године пројектовао Ренцо Пиано, практично је споменик од стакла. Десет спратова, сваки другачији. Варшавски бутик, с друге стране, отворио се тек у новембру 2019. Пројекат Марка Лоренса, али потпуно другачија размера.
| Аспект | Токио Гинза | Варшава |
|---|---|---|
| Архитектура | Стакло и челик, 10 спратова | Класична елеганција, 2 нивоа |
| Асортиман | Потпуна линија производа | Углавном аксесоари, парфеми |
| Специјализација | Азијски центар | Увођење на пољско тржиште |
| Атмосфера | Монументална | Камерна, локални акценти |
У Варшави нећеш наћи целу линију торби. То може бити фрустрирајуће за неке, али има своју логику. Пољска је и даље тржиште у развоју за овај ниво луксуза. Варшавски бутик се фокусира на аксесоаре, мараме, парфеме. Ствари које омогућавају да упознаш бренд без трошења богатства.
Разлике у доступности производа то је посебна тема. Оне чувене торбе Birkin? Годишње се произведе само око 12.000 комада за цео свет. У Сједињеним Државама листе чекања трају годинама. У Азији је ситуација мало боља, али ни тамо није лако.
Hermès тестира тржишта на занимљив начин. Ове године појавио се поп-ап парфимеријски у Дубаију – само мириси, ништа више. На Миконосу сваке сезоне отварају привремену продавницу. Проверавају где се исплати трајно инвестирати.
Ови експерименти показују да бренд не функционише шематски. „У Варшави сам чекала пола године на одређену мараму, али услуга је била фантастична”, каже једна од клијенткиња. То је типично – мањи избор, али често бољи однос са клијентом.
Гледајући све те разлике, понекад се питам – да ли је ово уопште исти бренд? Продавница у историјској мануфактури на Фобур Сен-Ореу у Паризу мирише на традицију. Варшавски бутик је модеран, али са поштовањем према локалном контексту. А сви ти поп-апови и сезонске локације су већ потпуно друга категорија.
Сваки регион има своје потребе. Hermès то разуме и прилагођава стратегију. Не мора све свуда бити одмах.
Шта даље? Експанзија Hermès-а и будућност тржишта луксуза
Гледајући тренутни темпо развоја Hermès-а, бројке импресионирају. Скоро 300 бутика широм света, приходи који премашују 11 милијарди евра годишње. Али то је тек почетак.
Прогнозе за тржиште луксуза у наредним годинама су оптимистичне – према извештају Bain & Company од 15.03.2024, овај сектор ће расти у просеку од 3-8% годишње до 2030. године. Hermès максимално користи овај тренд.
Планиране експанзије делују амбициозно – компанија жели да достигне више од 400 локација до 2030. године. На хоризонту је Ријад са проширењем постојећег простора, улазак у Нигерију, вероватно Лагос. То је део шире стратегије продора на тржишта у развоју, где нова средња класа има све више новца.
Занимљиво је да компанија паралелно инсистира на одрживом развоју. Сви нови бутици треба да буду угљен-неутрални до 2030. године. Звучи као маркетиншки трик, али заиста улажу у соларне панеле, системе за рециклажу, локалне материјале.
Дигитализација такође напредује пуном паром. AR-пробање накита, онлајн преузимање у продавници, чак и поп-апови у метаверзуму. Чини ми се помало чудно да луксузни бренд ради ствари у виртуелној стварности, али млађи клијенти то очекују.
Тржиште луксуза ће се вероватно консолидовати око неколико највећих играча. Hermès је у доброј позицији да буде један од лидера. Питање је само да ли ће успети да задрже ексклузивност уз овакву експанзију.
На крају, све се своди на то да луксуза има све више, али прави луксуз и даље остаје реткост. Hermès се за сада прилично добро носи са овим парадоксом.
Naxx
уредник за лајфстајл
Луксузни блог








Оставите коментар