Силвиа Горак – „У уметности су ми важне апсолутна слобода и безвременост“
Данас интервју са уметником који је бунтован, неконвенционалан и невероватно свестан шта је данашње сликарство. Силвиа Горак је јединствена личност која ствара квалитетну уметност. Ово су слике о необузданој природи, слободи и слободи рада киста! Молимо прочитајте чланак.
Како ћете назвати свој рад?
Тешко ми је то дефинисати. Дипломирао сам перформанс и концептуалну уметност и још увек се бавим углавном овом области (плус вокал). Истовремено, сликање и цртање су моје основне свакодневне активности.Не размишљам баш о томе да ли је дат слика биће апстрактан, фигуративан, синестезијски или осликан традиционалном ренесансном техником застакљивања. Ово су само многи начини на које користим да добијем поруку коју желим. Често користим постојеће технике и стилове као ДЈ, понекад креирам своје. Све зависи од конкретног концепта. Стога не волим да именујем или ограничавам креативност.
Да ли је то фасцинација природом или природа у искривљеном огледалу?
Однос према природи је најважнији однос у животу сваког бића. Нажалост, у данашње време нису сви у стању да то схвате. Овај однос славим и осећам током целог живота и сваког дана. То је веома свестан процес и такође веома креативан. Већина мојих слика произилази из дубоке везе са природом и њена су манифестација.
Шта у вашој уметности крши конвенције сликарства?
Можда је то недостатак строгих правила, специфичности, имена и задатака. Оно што је мени важно у уметности је апсолутна слобода и безвременост. Не занимају ме мода, трендови или актуелне теме.
Када сте осетили да ће слика имати главну улогу у вашем животу?
Вероватно после дипломирања на Академији ликовних уметности. Коначно, могао сам да сликам шта год и како сам хтео, без исправки и оцена.
Који је најбољи начин да дођете до надреалних идеја?
Спавање.
Најбоље радим са бојама…..
уље. Нафта је моја ствар, понекад се запитам о овом бриљантном изуму. Уљане боје садрже цео видљиви свет. Они могу да представе стварност боље од фотографије, а могу и да материјализују друге светове и апстрактне идеје.
Да ли волим велике или мале формате?
Сваки
У вашим делима се појављују човек и природа, шта више утиче на вас?
Наравно, природа, природа.
Реците нам своје искуство са уметношћу у иностранству, по чему се она разликује од домаћег тржишта?
Живео сам у Њујорку неколико година. Имао сам и америчку стипендију у Њујорку и Сан Франциску. Поред тога, швајцарске и немачке стипендије. Изложбе и говори у Лондону, Јапану, Кини, Македонији, Босни и Херцеговини, Србији, Финској, Мексику, Аустрији, Индонезији, Украјини, Литванији, Канади, Швајцарској, Немачкој, Турској, Индији. Учешће на међународним сајмовима уметности у Вилњусу, Канади и Немачкој. Свако уметничко тржиште је другачије, зависи од земље. Тамо где људи имају више новца, купују слику која им се једноставно свиђа. У Пољској људи често купују оно о чему читају у новинама или оно што им галерија саветује. Они се плаше да изаберу сами:)
Шта је ваш циљ у професионалном животу?
Циљ је процес. Креирајте процес. Контемплација кроз сликарство.
У којим ентеријерима бисте волели да видите своју уметност?
Моје слике одговарају сваком ентеријеру. Лепо изгледају у савременој и минималистичкој архитектури, али иу историјској. Своју слику сам видео у класицистичкој палати са елементима саксонског рококоа иу једном арт деко хотелу, у приватним кућама из 1980-их иу старим резиденцијама. Такође изгледају добро у фабричким и канцеларијским ентеријерима.
Коју тему се никада нећете позабавити?
У уметности не волим политичке или сексуалне теме, не волим ни тривијалне теме. Иако понекад сликам актове, посебно мушке, користећи специфичне живе моделе
О чему пишете у ЦЛАМ Магазине Парис?
ЦЛАМ Магазин Парис води серију интервјуа са уметницима и познатим филмским глумцима (као што су Изабел Апер, Дејвид Линч) о одређеним темама. Дао сам неколико интервјуи-чланци на тему “Срећа” – шта ми значи “Искуство”, “Свежина” и сличне теме. Писао сам углавном у контексту уметности и доживљаја на путовању. Такође препоручујем сваке године неколико пољских уметника за излагање у часописа, као и пољске колекционаре.У плановима је читав број о пољској уметности.
Да ли је сликање бег у други свет?
Није баш бекство, јер заправо немам од чега да бежим. Једини изузетак је прогресивна деградација животне средине, сеча дрвећа и шума. То свакако утиче на мој рад и сликање је често покушај да се ослободим стреса који је са тим повезан. Штавише, сликарство је пре дивљење према свету, контемплација о њему, анализа и синтеза појава.
Најбоље време за стварање добре уметности?
Сликам само на дневном светлу.
Како живети у складу са уметношћу и сивом стварношћу?
Купи себи слику:)
Хвала на инспиративном и занимљивом интервјуу! Желим вам срећу у галерији Луксузни производи и све успехе у вашем професионалном животу.
Оставите коментар