Lamborghini Urus 2025/2026 – најбржи SUV на свету у ери хибрида

Lamborghini Urus 2025 2026 Најбржи СУВ света у ери хибрида
фот. caranddriver.com

312 км/ч у петоровратном СУВ-у који без проблема можеш да поведеш на недељни одмор са породицом. Звучи као научна фантастика? Добродошао у свет Lamborghini Urus SE – најбржег серијског СУВ-а на свету, који спаја скоро 800 КС са могућношћу тихе, електричне вожње кроз град.

Urus је први модерни СУВ Lamborghini од легендарног LM002 и уједно први петоровратни модел у историји бренда. Када је дебитовао 2018. године, многи пуристи су били скептични – СУВ из Sant’Agata? Заиста? Ипак, управо је Urus финансијски спасао Lamborghini. Данас чини око 70% укупне продаје и стоји иза рекордних резултата за 2025. годину.

Lamborghini Urus 2025/2026 – СУВ у новој ери

Lamborghini Urus 2025 2026

фото: motor1.com

Верзија SE је још један прекретница – први plug-in хибрид (PHEV) у понуди италијанске марке. V8 4.0 битурбо мотор + електрични погон = укупно око 800 КС. Уз то, EV режим са дометом од 60 км и нижом емисијом CO₂. Практично? Да. Компромис у перформансама? Апсолутно не – Urus SE убрзава до стотке за 3,4 с и достиже максималну брзину којој би позавидео многи суперавтомобил.

Управо та комбинација крајности чини да Urus 2025/2026 није само SUV – то је „Супер SUV” који редефинише шта породични аутомобил може да буде.

Перформансе и технологија Urusa SE – хибридни „Супер SUV” без компромиса

Осам стотина коњских снага у СУВ‑у? Звучи као шала, али Lamborghini Urus SE је заиста то остварио. Испод хаубе се налази двоструко турбо V8 мотор запремине 4,0 литра, који ради у тандему са електричним мотором снаге око 190 КС. Укупно то даје 800 КС и више од 1.000 Nm обртног момента – бројке које су пре само неколико година биле резервисане искључиво за хиперавтомобиле, а не за возило за свакодневну куповину.

Lamborghini Urus 2025 2026 Цена

фото: edmunds.com

Погон ПХЕВ: В8 сусреће струју

Цео систем преноси снагу преко аутоматског мењача са 8 брзина на сва четири точка (AWD са torque vectoring-ом). Литијум-јонска батерија капацитета 25 kWh омогућава вожњу до око 60 км искључиво на струју (према WLTP), што је у градским гужвама сасвим пристојан домет. Потрошња горива пада на еквивалент 20-25 mpg, а емисија CO₂ – посебно у поређењу са претходним, искључиво бензинским верзијама – значајно се смањује.

ПараметарВредност
Максимална снага800 КС
Обртни моменат> 1 000 Nm
0-100 км/чоко 3,4 с
Максимална брзина312 км/ч
Досег EV (WLTP)до 60 км
Капацитет батерије25 kWh

Бројеви који праве разлику

Спринт до стотке за око 3,4 секунде, максимално 312 км/ч – и титула „најбржег серијског SUV ‑а на свету“. Четврт миље Urus SE прелази за неких 11 секунди. Добро, али да ли је ово и даље прави Ламбо? Платформа MLB Evo плус активно пнеуматско вешање плус шест режима вожње (Strada, Sport, Corsa, Neve, Terra, Sabbia) чине да се на стази понаша као суперлаки GT, а на сеоском путу не губи свој карактер. Карбон-керамичке кочнице, ADAS пакети (Urban, Highway), адаптивни темпомат и 5 звездица Euro NCAP – све то да би, упркос 800 КС, и даље сачувао raucous spirit.

Свакодневни живот са Urus-ом – удобност, практичност и персонализација

Већина људи повезује Lamborghini са нечим што стоји у гаражи под церадом и излази два пута годишње. Али Urus? То је заиста аутомобил са којим можеш да живиш сваког дана – и управо у томе лежи његов феномен.

Ентеријер који спаја луксуз и технологију

Lamborghini Urus Super Suv

фото: caranddriver.com

Кабина Уруса нуди пет пуних седишта пресвучених Алкантаром, најфинијом кожом и карбонским уметцима – али није све у материјалима. Испред тебе је 12,3-инчни виртуелни кокпит и око 10,1-инчни инфотејнмент екран; све ради интуитивно, иако мени понекад захтева мало навикавања. Ергономија? Заиста одлична – висока позиција за воланом даје осећај контроле, а ипак не седиш као у тенку.

Ламборгини Урус Унутрашњост

фото: caranddriver.com

Практичност такође није запостављена. Гепек је велики, AWD и режими Neve/Terra/Sabbia лако излазе на крај са снегом, шљунком и песком (да, Lamborghini у пустињи је стварност). У граду добро дође EV-mode – тихи дух режим за кратке вожње, без буђења комшија урлањем V8 мотора.

ADAS пакети (адаптивни темпомат, асистенција траке, ноћни вид) раде поуздано; изолација буке је одлична за суперавтомобил са осмоцилиндричним мотором.

А персонализација? Програм Ad Personam омогућава да наручиш готово све: кристалне лакове који захтевају 320 сати рада, јединствене конфигурације ентеријера. Полиција у Италији и Дубаију користи Урусе као патролна возила, а познате личности – као симбол статуса. Јер ово је SUV који спаја ексклузивност са стварном употребљивошћу.

Куда иде Урус – будућност “Супер SUV‑а” Lamborghini

Lamborghini Urus 2025 2026 Блог

фото: edmunds.com

Од хибрида до потпуно електричног

Хибридни Urus SE је у суштини прелазна фаза – нека врста теста како ће клијенти прихватити електрични „импулс“ у свету V8 мотора. Lamborghini и цела VW група планирају да до 2030. године цела гама буде потпуно електрификована, што значи да ћемо видети први потпуно електрични Urus. Звучи футуристички? Можда. Али 2010. године нико није веровао да ће Lambo направити SUV који ће постати бестселер марке.

Урус као феномен, а не само модел

За Lamborghini Urus није само аутомобил – то је прави златни извор. Овај модел доноси профит целој VW групацији у сегменту луксузних SUV возила, јача бренд у Азији и отвара врата новим генерацијама купаца који никада не би размишљали о куповини дводелног Huracán.

Истовремено, „супер-SUV-ови“ изазивају контроверзе. Критичари отворено говоре: џин на 23-инчним фелнама који троши 15 литара у граду је лицемерје климатске ере. Али тржиште има свој глас – сегмент расте од 2010. године и не намерава да успори.

Lamborghini Urus Колико кошта

фото: carbuzz.com

Питање гласи: какав погон ћеш желети за пет година? Плаг-ин хибриде са 80 км EV домета, или чекаш потпуно електрични модел са 700 КС и вештачки генерисаним звуком? Једно је сигурно – V8 одлази. Тик-так.

Михаел

редакција мото & лајфстајл

Luxury Blog