Колико кошта Lamborghini Huracán – цене, трошкови и будућност модела

Да ли убрзање од 0-100 км/ч за 2,9 секунди вреди колико и двособан стан у центру Варшаве? Ово питање све чешће постављају љубитељи аутомобила када гледају ценовнике колико кошта Lamborghini Huracán. И сам сам себи поставио то питање пре неколико недеља, прегледајући огласе.
Сећам се премијере овог аутомобила у марту 2014. године у Женеви. Тада се чинило да је то још један егзотичан модел за одабране. Новинари су писали о “новој ери” у Sant’Agata Bolognese. Huracán је требало да замени легендарни Gallardo и… заиста га је заменио. Али нико није могао да предвиди колико ће се тржиште променити за деценију.

фото: carmagazine.co.uk
Колико кошта Lamborghini Huracán – од снова до ценовника
Данас је ситуација потпуно другачија. Huracán више није само сан – постао је предмет калкулација. Криптовалуте, бум на тржишту некретнина, инфлација, а у последње време и питања екологије, довели су до тога да људи на овакве аутомобиле гледају као на инвестицију. Или обрнуто – као на последњу шансу пре ере електричних возила.
“Тржиште суперавтомобила је доживело револуцију. То више нису играчке милионера, већ актива,” рекао ми је недавно дилер из Варшаве. У праву је, иако то звучи чудно.
Куповина Huracána 2025. године није само питање емоција. То је пре свега економска рачуница на три нивоа. Прво – актуелне цене, које се драстично разликују у зависности од верзије и годишта. Друго – скривени трошкови о којима дилери не воле гласно да причају. Треће – перспективе тржишта, јер нико не жели да остане са аутом који вреди половину онога што је за њега платио.
Управо зато сам одлучио да се овом темом позабавим детаљније. Са финансијске стране, а не емоционалне.
Почнимо, дакле, од конкретних ствари – од анализе тренутних цена и онога што се за одређену суму заиста може купити.

фото: headlight.news
Актуелне цене и варијанте модела у 2025. години
Последњих дана сам прегледао каталоге Lamborghini и морам да признам да те цене заиста остављају утисак. Посебно када претвориш евро у динаре.
Lamborghini Huracán 2025. године доступан је у неколико главних варијанти. Имамо основни EVO RWD, снажнији EVO AWD, екстремни STO за стазу и свестрани Tecnica. Поред тога, постоје и Spyder верзије са меканим кровом.
| Варијанта | Нетo цена € | Бруто цена PLN |
|---|---|---|
| EVO RWD | 194 079 | 1 101 000 |
| EVO AWD | 214 031 | 1 215 000 |
| Tecnica | 239 296 | 1 359 000 |
| СТО | 327 838 | 1 862 000 |
| EVO Spyder RWD | 223 189 | 1 267 000 |
| EVO Spyder AWD | 243 141 | 1 381 000 |
Разлика између купеа и спајдера износи отприлике 15%. То је прилично много за склопиви кров, али механизам је сложен и има своју тежину.

фото: en.arabgt.com
Персонализација Ad Personam је посебна прича – ту заиста можете пустити машти на вољу.
Видео сам аутомобиле са опцијама вредним додатних 80 хиљада евра. У просеку, клијенти додају око 50 хиљада евра за фарбање, кожу, алкантару или карбонска влакна. Мој пријатељ је изабрао специјалну боју Verde Mantis и само за то платио 6500 евра.
Највећи ударац долази на крају – ПДВ. У Пољској то је 23 процента на целокупан износ. Дакле, ако купите основни EVO за око 900 хиљада нето, додајете још преко 200 хиљада пореза. У Немачкој ПДВ износи 19 процената, па се разлика осећа.
Занимљиво је да STO варијанта кошта готово дупло више од основног EVO. То је углавном због аеродинамике од карбонских влакана и тркачког вешања. Да ли се исплати? Зависи да ли планирате да возите по стази или само по граду.
Све ове суме су тек почетак авантуре са Lamborghini. Прави трошкови почињу тек након куповине.

фото: autodaily.com.au
Скривени трошкови и економија поседовања
Када је Себастијан преузимао свој аутомобил из снова Porsche из салона, мислио је да је најгоре већ иза њега. Први месец – чисто уживање. Други такође. Али онда је стигао рачун за каско осигурање.
50.000 злотих годишње. Толико плаћа млад возач са једним удесом у историји. Не шалим се – то је износ који сам видео на полици мог познаника. Агента осигурања уопште није било срамота због те суме.
ТРОШКОВНИ АЛАРМ
Прва година – минимум 80.000 злотих додатних трошкова, и то без икаквих поправки!
Сервис је посебна прича. Основни годишњи преглед у овлашћеном сервису креће од 5.000 евра. Замена кочница? 10.000 евра, изволите. Сећам се како је друг из школе рачунао на „јефтино одржавање” свог 911. После годину дана изгледао је као после сахране.
• 5.000 € – основни годишњи сервис у овлашћеном сервису
• 10.000 € – замена кочница (дискови + плочице)
• 15.000 зл – комплет гума годишње (при нормалној вожњи)
• 25.000 зл – гориво за 15.000 км годишње
Депрецијација највише боли. У првој години аутомобил губи 10–15% вредности. Једноставно тако. Купиш за милион, после годину дана вреди 850 хиљада. Добра вест? После треће године вредност се стабилизује.
Модел петогодишњег ТЦО изгледа отприлике овако: сервис 150 хиљада, осигурање 200 хиљада, гориво 100 хиљада, гуме 60 хиљада. Уз то депрецијација око 300 хиљада. Укупно? 810 хиљада злотих за пет година.
Али чекај, то није све. Скривена оштећења могу да униште буџет. Проблеми са електроником, цурење уља, истрошено квачило – свака ставка кошта десетине хиљада. Дешавају се и преваре. „Сертификован” аутомобил из овлашћеног сервиса може имати фарбан браник после удеса.
Најгоре је што већина власника не рачуна те трошкове пре куповине. Гледају само цену у салону и мисле да је то све. А онда се испостави да аутомобил кошта као стан – не само у тренутку куповине, већ и у одржавању.

фото: oto.com
Шта даље – практичан план за будућег власника
После анализе свих финансијских и практичних аспеката, имам утисак да је сада кључно прећи на конкретне кораке. Нема смисла више одлагати одлуку, ако буџет то дозвољава.
Пре свега, провера финансија – не само цена куповине, већ и резерва за прве месеце. Сећам се како је друг купио Gallardo без одговарајуће резерве и после три месеца морао да га прода због неочекиваног квара мењача.
Ево моје листе провера пре куповине:
- Сервисна историја – сваки сервис, свака замена уља је битна
- Провера VIN броја у базама – удеси, крађе, правни проблеми
- Независна инспекција од стране специјалисте за Lamborghini
- Тест на дино станици – V10 мотор треба да покаже пуну снагу
- Документација свих модификација и тјунинга

фото: autotrader.co.uk
Прогноза цена за наредне године изгледа веома обећавајуће – очекујем раст од 10-15% до 2030. године, углавном због повлачења V10 мотора.
Занимљива ситуација нас очекује 2026. године. Lamborghini ће представити хибридног наследника Gallardo, што може изазвати краткотрајни пад цена половних примерака. Али то ће бити само привремено – пуристички V10 ће брзо надокнадити губитке.
Дилер је посебна прича. Увек преговарам о цени, чак и ако ауто делује савршено. Често се могу добити додатне гаранције или убацити ситне поправке.

фото: vip-car.com.ua
Мислим да је 2025. година последњи тренутак за релативно мирану куповину. После тога цене могу брзо кренути нагоре, посебно за најбоље примерке.
Ако размишљаш о овом кораку, не одлажи предуго – тржиште половних Lamborghini неће чекати.
Провери форуме власника, потражи локалне сервисне стручњаке, а пре свега – иди на пробну вожњу. Овај ауто мораш да осетиш да би разумео да ли је то прави избор.
Ross
редакција мото & lifestyle
Luxury Blog








Оставите коментар