Историја Ферарија
фото: википедиа.орг

Крваво црвена, која изазива страхопоштовање, брза и лепа, са грленим звуком. Феррари Цилиндри В12 буквално запаљује машту заљубљеника у аутомобилизам. Аутомобил одражава филозофију овог италијанског бренда. Историја Ферарија међутим, потврђује да се визија, страст и храброст претварају у нешто ванвременско. Ферари под Енцовим вођством постао је легенда, а вођен његовим сином, наставља традицију правог аутомобилизма. Феррари Цилиндри В12 већ је распродат неколико година унапред.

Историја Ферарија – визија и храброст

Сан је црвен. Иако у случају Енца Ферарија, боја тако карактеристична за његове аутомобиле није у потпуности била његов избор, постала је синоним за ову легенду. Историја Ферарија је изузетна. То је пут храбрости, визије и праћења ваших снова. Прича о успех и јединственост.

хттпс://ввв.иоутубе.цом/ватцх?в=ИИс8_зсФ3КУ

Све је почело са Енцом Фераријем, човеком великих снова, рођеним 1898. године. Енцо, који није био само талентовани возач трка, већ и продавац Алфа Ромеа, основао је Сцудериа Феррари 1929. – тркачки тим за господо. Убрзо након тога, након што се Алфа Ромео повукао из трка 1933. године, Скудерија Ферари је постала незванични представник Алфа Ромеа на стази, остваривши многе победе.

Пхото Цар Ворлд
Енцо Ферари, фото: аутосвиат.пл

Међутим, 1937. године, Сцудериа Феррари је ликвидиран и апсорбован од стране Алфа Ромеа. То није зауставило Енза. Одлучан да следи сопствени пут, напустио је компанију 1939. године и основао сопствену компанију Ауто Авио Цострузиони. Због споразума о нетакмичењу, није могао да користи име Ферари још четири године. Током Другог светског рата, компанија је производила авионске моторе и алате за војску, што јој је омогућило да прикупи капитал за будуће подухвате. Године 1943, из страха од савезничког бомбардовања, фабрика је пресељена у Италијан Маранело, где Ферари и данас послује.

Твој сопствени пут

Године 1947. Енцо је коначно могао да стави своје име у своју креацију и Ферари је рођен, са 125 С са новим В12 мотором. Компанија је брзо стекла репутацију због високог квалитета и изузетних перформанси својих аутомобила, побеђујући на престижним тркама као што су 24 сата Ле Мана 1949. и Царрера Панамерицана 1951. године. Ферари аутомобили постали су симбол луксуза и сан многих ентузијаста широм света. Италијан пастув је заокупио машту љубитеља аутомобилизма.

20230323 Феррари3959 В5
фото: феррари.цом

Године 1960. Ферари се трансформисао у јавно предузеће, а 1969. Фијат је стекао 50% његових акција, што је омогућило даљи развој. Компанија је наставила са иновацијама, уводећи моделе као што је Дино 206 ГТ, први масовно произведен аутомобил са средњим мотором.

Енцо Ферари је умро 1988. године, али његово наслеђе живи. Под вођством Луке Кордера ди Монтеземола, који је преузео кормило 1991. године, Ферари је значајно повећао своју профитабилност и асортиман модела, док је побољшао резултате у Формули 1. Под његовом владавином настале су легенде као што су Ф50, Енцо и ЛаФеррари.

Ферари је поново у рукама Ферарија

Након Монтеземолове оставке 2014. године, Ферари је прошао кроз неколико промена у руководству. Серђо Маркионе је водио компанију кроз ИПО и одвајање од Фијат Крајслер аутомобила 2016. Његов наследник Луј Камилери, а касније и Бенедето Виња, наставили су овим путем, уводећи планове за први потпуно електрични модел Ферарија. Тренутно, Пиеро Феррари држи 10% акција, потпредседник и главни инжењер, а на тржишту се појавио бескомпромисни, смели и запањујући Феррари Цилиндри В12. Историја Ферарија има пун круг, а Италијан а компанија ствара аутомобил – омаж традицији.

Црвена муња на стази

Ферари се не бави само аутомобилима, већ и духом трка. Скудерија Ферари је најстарији и најуспешнији тим у Формули 1. Такође је био успешан у тркама спортских аутомобила као што су Милле Миглиа и 24 сата Ле Мана. После педесет година паузе, Ферари се тријумфално вратио тркама издржљивости 2023. године, освојивши Ле Ман.

хттпс://ввв.иоутубе.цом/ватцх?в=прЈБцУЕХГув

Феррари аутомобили су еволуирали од ручно направљених В12 мотора са предњим мотором до модерних хибридних модела као што је СФ90 Страдале. Компанија је остала синоним за луксуз, прецизну израду и невероватне перформансе, као симбол снова и страсти којима се следи упорност и одлучност.

Сцудериа Феррари

Сцудериа Феррари, популарно названа Гестионе Спортива, је одељење Ферарија за моторне спортове. Док Ферари опслужује купце и приватне тимове, Сцудериа Феррари је одговорна за фабрички тим у Формули 1. Тим је дебитовао у Формули 1 у другом кругу Светског шампионата, на Великој награди Монака 1950. године са моделом Типо 125 Ф1. Ферари је најискуснији и најуспешнији тим у историји Формуле 1. Освојио је 16 титула у класи конструктора и 15 титула у класификацији возача. Тренутно на челу Италијан Ферари вози Карлос Саинз Јр. (од 2021) и Шарл Леклерк (од 2019).

Најважнији Фераријеви успеси на стази

  • 1950 – Скудерија Ферари дебитовао у Формули 1 на Великој награди Монака.
  • 1951. године – Прва победа на Великој награди Велике Британије од стране Хосеа Фроилана Гонзалеса.
  • 1952-1953 – Алберто Аскари осваја две светске титуле, побеђујући у већини трка у сезони.
  • 1961. године – Ферари осваја дупло првенство са Фераријем 156.
  • 1964 – Још једно конструкторско првенство и победа у шампионату возача.
  • 1975. године – Ники Лауда осваја дупло првенство са новим Фераријем 312Т.
  • 1977 – Још једно двоструко првенство за Ферари са Никијем Лаудом.
  • 1979 – Џоди Шектер осваја Светско првенство у возачима, а Ферари Конструкторско првенство.
  • 2000-2004 – Фераријева доминација са Михаелом Шумахером, освајањем пет узастопних светских титула возача и конструктора.
  • 2007 – Кими Рајконен осваја Светско првенство у возачима, а Ферари Конструкторско првенство.
  • 2008 – Ферари је одбранио конструкторско првенство, Фелипе Маса се до последње трке борио за шампионску титулу возача.
  • 2023 – Тријумф на 24 сата Ле Мана после 50 година паузе.

Скудерија Ферари је тим са богатом историјом и много успеха. Годинама је остао у врху мотоспорта, служећи као модел другим тимовима. Ферари је синоним за страст, иновацију и тежњу за изврсношћу на тркачкој стази.

Шта симболизује Ферари?

Историја Феррарија такође нам омогућава да повежемо одређене карактеристике са овим изванредним брендом. Купци ових аутомобила не купују само луксузне, поуздане и лепе аутомобиле. Ферари је много више. Фрагменти из филма „Ле Ман” или „Ферари” Мајкла Мана са Адамом Драјвером у главној улози приказују историју Ферарија као пут визионара који је смело следио своје снове.

хттпс://ввв.иоутубе.цом/ватцх?в=МвВКСЛ-вБКс0

Ферари симболизује луксуз, престиж и изузетан друштвени статус. Његове високе цене и ексклузивност чине га брендом који је доступан само за изабраних. То га чини јасним знаком успеха и богатства. Фераријево присуство у Холивуду и музичкој индустрији додатно јача његов имиџ као симбола елите. Повезује се са гламуром и јединственим животним стилом. Феррари је синоним за технолошке иновације, непрестано померајући границе аутомобилског инжењерства. Овај бренд је познат по напредним технологијама, као што су сопствене гумене мешавине за гуме које побољшавају перформансе на стази. Патентирани мотори који пружају максималну снагу уз задржавање ефикасности. Употреба напредних материјала као што су карбонска влакна и титанијум гарантују лакоћу и издржљивост возила. Ово се претвара у одличне перформансе.

Феррари 12цилиндри 5 1328к747 1
фото: феррари.цом

Феррари је такође симбол савршенства у дизајну – луксузан, префињени ентеријери и елегантни екстеријери дизајнирани су са највише удобности и естетике на уму. Бренд је повезан са вредностима као што су тежња ка савршенству, иновативност, ексклузивност и стална страст за брзином и тркама. Ферари је и даље један од најлегендарнијих и најпожељнијих брендова аутомобила на свету.