Историја бренда Гуцци

историја бренда Гуцци 1
Пхото ввв.гуцци.цом

Њихов лого је тренутно један од најпрепознатљивијих симбола широм света. Али сама историја бренда Гуцци, је синоним за богатство, елеганцију и безвременску лепоту. Нема сумње зашто компанија дугује толико купаца из скоро свих делова света.

Италијанска модна кућа нуди најквалитетније колекције одеће и додатака, ручно шивених у Италији. Софистицираност, суптилност и јединствена естетика производа граде добро име компаније више од сто година.

Дакле, упркос бројним аферама око имена Гуцци и кризама у породици, које су умало довеле компанију до банкрота, данас се чини да је њена позиција нетакнута. Гуцци није само креативна снага у модној индустрији, већ и реагује на актуелне догађаје од међународног значаја. Али како је заправо изгледао пут бренда ка врху?

Историја бренда Гуцци – ко стоји иза империје италијанске модне куће?

Почетак бренда је личност Гуццио Гуцци. Син фирентинског трговца, своју младост је провео зарађујући додатни новац у фабрици свог стрица за производњу сламнатих шешира. Убрзо, изнуђен пословном кризом, одлучио је да потражи срећу у Лондону. Тамо је први пут доживео луксуз у ексклузивном хотелу Савои, где се пријавио за посао портира.

У почетку је био отпуштен без најаве, али је после неког времена и много часова језика успео да се запосли као перач судова. Међутим, после само пола године унапређен је у хотелског корнера. Гучио је био згодан, добро обучен и изузетно шармантан, што је брзо привукло богате путнике. Иако је рад у самом хотелу био прилично скроман, постао је извор инспирације будућем дизајнеру.

како је настао бренд Гуцци
Фотографија: хттпс://ввв.граилед.цом

Све је почело са шеширима и торбама

Гучи је провео сате гледајући мушкарце у елегантним оделима и жене које капље од луксуза, и осећао се усхићено. Ипак, највише су га импресионирале разне торбе, кутије за шешире и кофери са иницијалима. Тада је направио планове да отвори сопствену радњу са кожним галантеријама.

После четири године рада у Енглеској, Гучи се вратио у домовину. Тамо се заљубио у Аиду Калвелију и убрзо се пар венчао. Непосредно пре него што је почео да ради на остварењу свог циља, почео је рат и он је регрутован у војску. А историја бренда Гуцци можда би се показала другачије да није било неке друге фабрике…

Франзи епизода

Након што се заврши био је запослен у миланској компанији Франзи, бави се производњом луксузне кожне галантерије. И тамо је стекао неопходна знања о томе како самостално управљати компанијом. Тада је заиста био спреман да спроведе план у дело.

И тако је 1921. године отворена прва продавница под именом Гуцци на броју седам на Виа делла Вигна Нуова у Фиренци. Упоредо са овим, креиран је и први, али не и последњи лого бренда – силуета дечака у ливреји и качкети са кофером у једној руци и ручном торбом у другој. „Хоусе оф Гуцци“ постаје мала, заправо једна компанија.

Гучијев модни бизнис са више генерација

Гучио је имао петоро деце: ћерку Грималду и четири сина – Енца (умро у детињству), Алда, Васку и Родолфа. Усвојио је и ванбрачног сина своје супруге Уга, иако очигледно никада нису били блиски. Његов апсолутни фаворит био је његов најстарији син Алдо, кога је видео као будућег наследника компаније.

Године 1938. Алдо је убедио свог оца да отвори други бутик у Риму. Гучи постаје породична фирма и са седиштем сада иу главном граду, постепено добија на популарности. 14 година касније, непосредно пре своје смрти, Гучио је сведок стварања прве продавнице ван Италије. Бутик у Њујорку значајно доприноси расту профита.

гуцци стори
Фотографија: хттпс://ввв.граилед.цом

Познати глумци и Гучи

Две године касније, Гуцци објављује производ који чини компанију статусним симболом. Торба је направљена од свињске коже са дршком од полираног бамбуса. Ову манекенку прославила је позната шведска глумица Ингрид Бергман у филму „Путовање у Италију”. Поред тога, у слично време уведено је и нумерисање свих производа, а промењен је и лого тог времена – јадног дечака са пртљагом заменио је величанствени витез у оклопу. Све ово доприноси растућем интересовању за Гучи.

Убрзо, ГГ инсигнија постаје омиљена међу славним личностима, па чак и краљевским породицама (Елизабета ИИ је жељно посећивала Гуцци бутик у Фиренци). Током наредних 30 година, Алдо је динамично развијао своје пословање, отварајући бутике у Лос Анђелесу, Токију и Хонг Конгу. Чак га је тадашњи председник Кенеди именовао за првог италијанског модног амбасадора.

Жене су имале велику улогу у овој причи

Занимљиво, у Алдовом животу, осим за друштво, увек је било места и за жене. Упркос браку са оперском певачицом Олвеном Прајсом, годинама касније Алдова афера са продавачицом у једној од Гучијевих радњи – прелепом Бруном Паломбо – изашла је на видело. Пошто су разводи у Италији били легални тек од 1974. године, плашећи се скандала, пар је од штампе 10 година скривао постојање своје ћерке Патрисије.

Упркос скандалима у личном животу дизајнера, шездесете су биле врхунац за компанију. Затим највеће филмске звезде – Грејс Кели и Рита Хејворт – посећују продавницу у Виа Цондотти. И зато је историја бренда Гуцци тако шарена и веома занимљива!

Синоним за луксуз и међународну славу, Гуцци

Производи које нуди Гуцци постају невероватно познати широм света. Лого последњи пут мења своју форму – поједностављује се на два слова Г, која се преклапају једно са другим. Поред самих додатака почеле су да се производе и чувене Гучи мокасине, а убрзо и накит. У то време Алду су у вођењу посла помагала његова три сина – Пауло, Роберто и Ђорђо.

Први проблеми унутар Гуцција појавиће се седамдесетих година 20. Алдови синови почињу постепено да теже независности у компанији. Први сукоби настају због покушаја сваког брата да унапреди сопствене идеје. Пауло је најжељнији промена. Он предлаже проширење Гуцци брендом Гуцци Плус, када ова идеја пропадне, он захтева стварање Пауло Гуцци-а као конкурентне компаније на тржишту. Ово наилази на отворено неодобравање других чланова породице.

Породични проблеми

Године 1983. у Милану је умро Алдов брат Рудолфо Гучи. Након његове смрти, његов син Маурицио преузима већину акција у компанији, постајући један од главних менаџера. Временом, ситуација измиче контроли и почиње шестогодишња правна битка између Мауриција и Алда за потпуни надзор над Гучи империјом. Новац постаје катализатор сукоба. Спор узима маха.

Маурицијеве огромне акције су замрзнуте, а Алдо Гучи, оптужен за утају пореза 1986. године, одлази у затвор на Флориди, где проводи годину дана. Маурицио, који је једва избегао закон, три године касније бежи у Швајцарску. 1989. године, пошто се ослободио конкуренције од Алда, именован је за председника Гучија.

Мода и финансије

како је основана компанија Гуцци
Фотографија: хттпс://базаарвиетнам.вн

Оригинална историја бренда Гуцци није толико шарена, јер Мауризиов менаџмент доноси само губитке компанији. Оптужен је за некомпетентност у управљању финансијама и трошење огромних сума новца на централе у Фиренци и Милану.

Добробит компаније почиње да се доводи у питање и будућност царства више није извесна. Напомиње се да су од 1991. до 1993. године финансије бренда Гуцци по први пут биле у негативној територији, што показује историја бренда Гуцци. Ситуација је зашла у ћорсокак када је 1987. арапска компанија Инвестцорп купила акције Паола, а потом и Алда, који је због поступака његових нећака уклоњен са управљања компанијом. Већ 1993. Инвестцорп постаје једини власник Гучија.

Као што показује историја бренда Гуцци, мање од две године касније Маурицио је убијен из ватреног оружја, који је у то време био последњи наследник династије Гуцци који је радио у компанији. Испоставило се да је наручилац убиства његова бивша супруга – Патризиа Реггиани, звана црна удовица куће Гуцци. Мотив злочина је наводно љутња због губитка богатства након развода и љубомора на Мауризиову нову везу. Занимљиво је да се приче о овом убиству могу видети на екранима у најновијем биографском филму Ридлија Скота, Кућа Гуцци „.

Нови квалитет – ново поглавље

Доменико де Соле постаје извршни директор Гучи групе након Маурицијеве смрти. Међутим, он није нова личност у компанији. Већ осамдесетих година прошлог века радио је у адвокатској канцеларији, где је успоставио сарадњу са Гучијем и помогао у корпоративном реструктурирању. Затим је од 1984. године био извршни директор Гуцци Америца. Године 1994-2004 биле су период поновног просперитета за компанију.

Током свог мандата, Де Соле је извео бренд из банкрота и поново изградио његов значај на међународној арени. Гуцци поново постаје луксузни конгломерат који је укључивао Ивес Ст. Лаурент, Боттега Венета, Баленциага, Алекандер МцКуеен, Стела МцЦартнеи и Сергио Росси.

Од сада је све престижно повезано са историјом бренда Гуцци

Дашак свежине у Гучи уноси Фрида Ђанини, која је ангажована 2004. године. Искусни модни дизајнер доводи Гуцци ревије на нови ниво. Истовремено, Алессандро Мицхеле, који је на позицији креативног директора од јануара 2015. године, редефинише луксуз са Гуцци етикетом. Италијан промовише надреалну естетику, изненађујући публику сваким представљањем нове колекције.

Због тога је данашњи Гучи повезан са невероватно тачном равнотежом између лепоте и контроверзе. Тренутно Гуццио Гуцци С.п.А. је подружница француског холдинга Керинг, који окупља произвођаче брендираних производа. Све указује да је Гучи после година породичних свађа коначно упловио у мирније воде.