Гуцци пролеће/лето 2023
Гуцци бренд је несумњиво познат као један од највећих модних гиганата. За многе је то прави синоним богатства, елеганције и безвременске лепоте. Италијанска модна кућа своју широку публику дугује највишем квалитету својих колекција одеће и додатака, ручно шивених у Италији. За име Гучи може се повезати и велики број скандала унутар компаније и породице, који су компанију својевремено довели на ивицу банкрота.
Данас је Гуцци огромна креативна снага у модној индустрији, чије активности помно прати не само цела индустрија, већ и ми, обични потрошачи. На овој скали модне империје представљају своје најновије колекције, донекле нам показују шта ћемо носити у датој сезони. Креирање трендова је стога суштинска, али не и једина улога бренда. С једне стране, Гуцци храбро интервенише у свету моде, представљајући све више иновативних и изненађујућих дизајна, али са друге стране, непрестано демонстрира свету сопствену естетику коју воле хиљаде.
Овај модни приступ се поистовећује са актуелним креативним директором бренда, Алесандром Микелеом, који је одговоран за Гучијев глобални имиџ од 2015. године. Сам Мицхеле је започео своју професионалну каријеру дизајнирањем додатака за чувену италијанску модну кућу Фенди. Његов таленат приметио је Том Форд, који је младу дизајнерку корак по корак увео у свет лондонског Гуцци дизајнерског студија. Током наредних година био је на разним позицијама у компанији док коначно није постао лидер понуде производа и именован за креативног директора.
“Гучи Твинзбург”
Одржава се сваких шест месеци Миланска недеља моде то је један од најважнијих модних догађаја и самим тим јединствена прилика за представљање нових решења, показало се, не само у одећи. Највећи светски брендови такмиче се једни са другима када су у питању најнеобичније изложбене конвенције, а сваке сезоне сваки од њих представља прави спектакл комбинујући креацију са сценографијом, светлом и музиком.
Током овогодишње Недеље моде у Милану, Гучи је још једном шокирао модни свет представивши своју нову колекцију на прилично необичан начин. На ревији бренда учествовало је чак 68 парова једнојајчаних близанаца. Дизајнер је у почетку креирао две идентичне емисије, у којима су модели обучени у исту одећу ходали одвојени зидом. Учесници емисије били су потпуно несвесни да се сличан спектакл одвија у близини, а трик је публици откривен тек када је подигнут зид и идентично обучени близанци су се на модној писти ухватили за руке држећи се за руке.
Занимљиво, од 68 парова једнојајчаних близанаца, три пара долазе из Пољске. На модној писти смо могли да видимо лица: Оскара и Кацпера Грзелака, Оливије и Наталије Дзиадул, те Марије и Малгосије Дмитрук, које иначе не повезујемо са светом моде и манекенства.
Као две капи воде
Аура која је окруживала представу била је заиста магична, а визуелно заслепљујући концепт, креиран око идеје другости и идентитета, одушевио је публику и изазвао многе позитивне емоције. Шта је инспирисало Алессандро створити тако изванредан спектакл? Како се касније испоставило, дизајнеру је ова тема веома блиска јер су и његова мајка и тетка једнојајчане близнакиње и, како је сам више пута истицао, у детињству их је обе звао „мама“.
Није ни чудо што је дизајнер посветио свој рад својој мајци Ералди и њеној сестри Ђулијани уз инспиративне речи: „Сви близанци од тренутка рођења веома су свесни да нису у центру универзума. Уче да живе са својом другом половином, својом копијом. Границе њихове телесности немају никакве везе са границама њиховог бића. Колекцију посвећујем својим мајкама близнакињама – Ералди и Ђулијани, које су могле да схвате живот само захваљујући присуству друге.”
Алессандро Мицхеле је годинама фасциниран близанцима. Његова склоност ка истоветности може се видети, на пример, на овогодишњој свечаности Института за костим Метрополитен музеј, где се појавио са Џерад Лето, стилизован потпуно исто. Исти мотив је коришћен у најновијој Гучи кампањи, која је представљала безвременски застрашујуће сестре Грејди, близнакиње у одговарајућим плавим хаљинама на волане. Тако је то феноменално изразио и током овогодишње Миланске недеље моде.
Наравно, модели на изложби нису били 100% идентични. Гуццијев креативни директор био је више заинтересован за стварање илузије савршене хармоније и симетрије. И свакако је функционисало, исти стајлинг је дорађен до најситнијих детаља, а модели су били што сличнији један другом.
Одећа “спремна за ношење”.
Одмакнувши се од мотива близанаца, вреди нагласити да је сама колекција за пролеће и лето 2023. свакако једна од најзанимљивијих. Било је много инспирација и референци које су се могле наћи на модној писти, о чему ћу говорити за тренутак. Одећа је представљена у стилу “Реади то веар”, односно намењена свакодневном ношењу потрошача бренда. И мада су, наравно, неки стилови били само део моде на писти, други би несумњиво могли да постану део сталног асортимана.
Које теме су биле најистакнутије? Да ли се Гучи овога пута определио за минимализам или можда претерану ексцентричност?Хајде да пратимо колекцију “Твинсбург”.
Као и сваке сезоне, сировог кроја није недостајало, поклон временима Тома Форда и класичног белог комплета из 1970-их, што нас је све подсетило зашто је Гучи постао познат. Еклектична одела су била симбол естетике бренда. Ипак, занимљиво решење је било комбиновање одела са доњим вешом са ванвременским логом. Овога пута коришћени су неконвенционални елементи, као што су подвезице чарапа постављене на ногавице панталона одела, што је суптилно искривило њихов једноставан крој.
За контраст, ту је била и спортска одећа из 1980-их са својим препознатљивим четвртастим раменима од металик коже, везеним сукњама, мини хаљинама и прелепим пелеринама у розе и пудерасто плавој боји. Публика је приметила и бројне мотиве преузете из азијских земаља. Манекенке су биле обучене у одећу која личи на традиционална јапанска кимона. Такође, симетрично израђени украси попут дугих минђуша и покривала за главу многима су се чинили као да се односе на древне цивилизације.
На располагању је много додатака. Поред већ поменутих џиновских огрлица и минђуша, у емисији су биле и ташне Могваис – митски ликови из филма Гремлини из 1984. године, а већина модела је носила наочаре са ланчићима који су им висили скоро до рамена.
Као што видимо, ова емисија је била фокусирана пре свега на дизајн, разни мотиви преузети и из природе и из источњачких култура су живо испреплетени низом боја и бујним цветовима на хаљинама од шифона. Гучи се фокусирао на контрасте, типично елегантне хауте цоутуре креације појавиле су се поред много екстравагантнијих и авангарднијих. Експлозија боја, идеја и енергије – ово је нова колекција модног царства.
“Фуори”
Ово није крај референцама. У једном од стајлинга главну улогу имале су мушке тексас џинс џинса са извезеним италијанским „фуори“, који се односи на часопис који је излазио седамдесетих година прошлог века. ,, Фронте Унитарио Омосессуале риволузионарио италиано”. Овај часопис је, пак, уређивала прва хомосексуална организација у земљи која се бори против најдесничарске владе изабране у Италији после Другог светског рата. Дакле, то је био израз противљења настојањима владе да угрози ЛГБТКИА+ заједницу. Алесандро, који је био веома близак тадашњим догађајима, коментарише их овако: “Избори показују да се слобода нагриза. Било је времена када смо постигли много, а сада је веома компликовано. Не треба узимати било шта здраво за готово.” Ово је изузетно згодан начин да се политички контекст прокријумчари у моду, који дизајнери често користе.
Нова Гуцци колекција је вероватно цењена не само због своје невероватне иновације и специјализованог кројења, већ и због личних референци дизајнера. Пратећи претходне колекције бренда, можете видети да је Мицхелеов рад за Гуцци увек одражавао његов живот, али је овогодишња била његов најличнији до сада. Говорио је не само о својим мајкама близнакињама, већ о дугом процесу кроз који је прошао у терапији, покушавајући да разуме сопствену дуалност.
Све ово показује колико је дубоко порука била скривена под насловима “двојност”, “идентитет”, “одраз”, које су биле важне за Мичела приликом дизајнирања колекције. Истовремено, цела ова ревија током Миланске недеље моде показује како потрошачима бренда тако и читавој индустрији да Гуцци, који је у ствари велики концерн за одећу, није изгубио модни дух који је преносио годинама.
Оставите коментар