Дигитални престиж и богатство. НФТ је будућност луксуза?
НФТ токени су олујом ударили у мејнстрим Интернета и врло брзо освојили срца и новчанике људи – посебно младих. Чини се да је све готово. Пролазни хир је трајао две године, а само јединствени, али безвредни делови кода остали су у дигиталним новчаницима незаменљивих љубитеља токена. Међутим, чињеница да још нисмо чули за незаменљиве токене не значи да је то био привремени тренд. Док је на тржишту НФТс постоји капитална суша, велике компаније почињу да улажу у ову технологију са јасно дугорочном оријентацијом.
Све више и више наших живота се полако спашава у дигиталном облику. Некада смо ишли у биоскоп, данас идемо у биоскоп Нетфлик. Некада смо ишли у куповину, а данас посећујемо онлајн продавнице. У прошлости смо морали да се састајемо да разговарамо – данас смо у контакту 24 сата дневно, 7 дана у недељи путем гласовних и текстуалних порука. Срећом, физички састанци још нису постали прошлост, али – хтели то или не – све води томе да одлазак на журку, састанак или кафу неће захтевати излазак из куће! Ово је због, између осталог, нова технологија метаверзума (виртуелна стварност), као и НФТ.
Нови свет, стара правила. Корисници Метаверсе-а окружују се дигиталним луксузом
Према НФТевенинг,цом – Децентраланд метаверсе сваког дана посећује 8.000 јединствених корисника. Заузврат, метаверсе Сандбок је забележио дигиталну популацију од милион јединствених корисника током 2022. И то нису једине платформе овог типа – он, између осталих, ради и на своју руку. Мета, што је чак сугерисано и напуштањем имена Фацебоок од стране компаније као генеричког имена за конгломерат неколико великих платформи друштвених медија, односно између осталих Инстаграм, Фацебоок, ВхатсАпп. Визионари – као што је Марк Закерберг, оснивач Фејсбука – виде будућност у метаверзуму. И они то примећују ексклузивно брендови који своје физичке колекције селе у дигитални свет. Бах! Тамо чак отварају и своје продавнице!
Преношење стварног живота у виртуелни свет значи да људи тамо преузимају и своје природне инстинкте. У овом тренутку – и вероватно још дуго, ако уопште – нећемо задовољити своје физиолошке потребе у виртуелној стварности. Међутим, други могу и већ су задовољни – на пример, потреба да се истакне у гомили и жеља за ограниченим или јединственим стварима. НФТ технологија је пружила могућност да се обезбеди јединственост – чинећи дигиталну ставку јединственом.
НФТ токен – обезбеђен блокчејн криптографијом – може бити нека врста сертификата о аутентичности, први неисправан и заиста јединствен. Дигитална стварност вам омогућава да је лако доделите дигиталном објекту који треба да представља. Због тога се бројни познати, престижни брендови појављују у разним метаверзима – аутомобилској, одевној, модној, па и банкарској! Ако познати модни бренд прода једну од својих колекција у облику НФТ-а, могуће је репродуковати је дигитално. Тако аватари (ликови) корисника метаверзума могу да буду „обучени“ у Нике, Адидас ципеле, Хилфигер одећу, и да носе торбу поред себе. Луј Витон.
Престиж скривен у коду. Глобални брендови купују “земљу” у метаверзуму
Али то не значи ништа, зар не? Познати брендови су можда једноставно искористили лудило за НФТ и метаверзом када је трајало око 2021-2022. У међувремену, горе поменути брендови и многи други отварају своје „стационарне“ продавнице у разним метаверзима. Парцеле у дигиталним метрополама већ су откупили, између осталих, гиганти као што су Адидас, Гуцци, Томи Хилфигер, Нике, Бурберри и Лоуис Вуиттон. Употребни простор купио је и корејски технолошки титан Самсунг. То су урадиле и банке ЈП Морган и ХСБЦ. Чак су се и НФТ-ови аутомобила већ појавили у метаверзуму и њихови дигитални еквиваленти – на пример Ацура, премиум бренд у власништву јапанске Хонда Моторс. Други брендови – попут Феррарија и Ламборгхинија – објавили су или планирају да издају НФТ колекције. У будућности ће највероватније отворити и своје изложбене салоне у метаверзуму.
Сигурно неће сви „виртуелни светови“ бити успешни. Многи од кључних ентитета су још увек у фази изградње – попут чувеног дела Марка Закерберга. Међутим, може се приметити да ово није пролазна мода, али метаверзум у комбинацији са ВР, НФТ токени, криптовалуте, вештачка интелигенција и друге технолошке иновације, имају потенцијал да постану део пејзажа наше будућности.
Оставите коментар